خبرگزاری کار ایران

بازگشت ایکاردی بعد از چهار سال؛

تغییرات آرژانتین در مسیر استخدام سامپائولی

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۲۹۹

مائورو ایکاردی مهاجم اینترمیلان و مانوئل لانسینی هافبک وستهم به تیم ملی آرژانتینی دعوت شدند که احتمالا ماه آینده به خورخه سامپائولی سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مربی سویا به نظر می‌رسد بعد از پایان فصل لالیگا که این هفته تمام می‌شود، به‌عنوان مربی تیم ملی کشورش انتخاب شود و احتمالا تغییراتی در تاکتیک تیم به وجود می‌آورد. نخستین بازی آرژانتین با مربیگری او 19 خرداد برابر برزیل در ملبورن برگزار می‌شود و چهار روز بعد هم دیدار دوستانه دیگری با سنگاپور انجام می‌دهند.

این تور، غول آمریکای جنوبی را برای مقدماتی جام جهانی 2018 آماده می‌کند که آرژانتین در آن به مشکل خورده بخصوص در هشت تا از 14 بازی بدون لیونل مسی مصدوم.

کاپیتان اینتر، ایکاردی بعد از آنکه در مقدماتی جام جهانی در سال 2013 نخستین بازی خود را برای کشورش مقابل اروگوئه انجام داد، پشت در این تیم بوده. لانسینی هم فصل خوبی در لیگ برتر داشته.

ایکاردی و آلخاندرو گومس از آتالانتا مورد توجه ایتالیا قرار داشتند اما هر دو پیشنهادها را رد کردند چون امیدوار به بازی در کشور محل تولدشان بودند.

دو مهاجم یوونتوس، فینالیست لیگ قهرمانان اروپا، گونسالو ایگواین و پائولو دیبالا دعوت شده‌اند و برای همین سرخیو آگوئرو غایب بزرگ و شاید غیرمنتظره فهرست آرژانتین است به خاطر افتی که در بازی‌های اخیر تیم ملی کشورش از خود بروز داده.

اتحادیه فوتبال آرژانتین (AFA) این فهرست را روی سایت خود اعلام کرده بدون اینکه به سامپائولی اشاره کند. کلودیو تاپیا رییس این اتحادیه ماه گذشته گفت سامپائولی کاندیدای مورد نظر او بعد از اخراج ادگاردو بائوسا است.

سامپائولی که هنوز با AFA قرارداد نبسته روز جمعه گفت مقابل اوساسونا آخرین بازی خود به‌عنوان مربی سویا را انجام می‌دهد و بعد به سراغ پیشنهادی می‌رود که نمی‌توانسته رد کند.

او که شیلی را به دو قهرمانی کوپا آمریکا رساند، پیش از این ابراز امیدواری کرده بود یک روز مربی مسی شود و وقتی لوییس انریکه اعلام کرد در پایان فصل از بارسلونا می‌رود، او از گزینه‌های جانشینی‌اش بود. حالا این شانس را دارد تیمی را سر و سامان دهد که حول محور بهترین بازیکن جهان شکل گرفته اما از رسیدن به جام ناکام مانده، این تیم در جام جهانی 2014 و کوپا آمریکای 2015 و 2016 نایب قهرمان شده.

در این فهرست 20 نفره که همگی خارج از آرژانتین بازی می‌کنند، فقط چهار مدافع وجود دارد از جمله خاویر ماسکرانو، هرچند ممکن است بازیکنانی از لیگ این کشور به تیم اضافه شوند. سامپائولی به دفاع سه نفره مایل است و احتمالا از ماسکرانو می‌خواهد به وظایف دفاعی بپردازد که در بارسلونا به آن مشغول شده بود.

لانسینی، گومس و ادواردو سالویو خط هافبکی هستند که می‌توانند خواسته سامپائولی برای ارائه فوتبال هجومی مبتنی بر پرسینگ را برآورده کنند.

از آمریکای جنوبی چهار تیم مستقیما به جام جهانی می‌روند و تیم پنجم به مصاف نماینده اقیانوسیه می‌رود. آرژانتین در حال حاضر پنجم است.

فهرست بازیکنان دعوت شده به این قرار است:

دروازه‌بان‌ها: گازمن (تیگرس)، رومرو (منچستریونایتد)، رولی (سوسیداد)

مدافعان: امانوئل مامانا (لیون)، مرکادو (سویا)، ماسکرانو (بارسلونا)، اوتامندی (منچسترسیتی)

هافبک ها: بانگا (اینتر)، بیلیا (لاتزیو)، لانسینی (وستهم)، پاردس (رم)، گیدو رودریگس (تیخوانا)، سالویو (بنفیکا)

مهاجمان: خواکین کوره‌آ(سویا)، دی‌ماریا(پاری‌سن‌ژرمن)، دیبالا و ایگواین(یوونتوس)، گومس(آتالانتا)، ایکاردی(اینتر)،مسی (بارسلونا)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز