خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد عجیب سعودی‌ها؛ بعد از گل صلیب نکشید

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۵۰

کنگره فیفا در بحرین پر بود از شگفتی و جنجال. نمونه‌اش پیشنهاد عجیب محمد العارف مفتی تاثیرگذار سعودی که از فیفا خواست اجازه ندهد بازیکنان مسیحی پس از گلزنی صلیب بکشند.

به گزارش ایلنا، دیگر مقامات فرهنگی و ورزشی سعودی هم با ارسال نامه‌هایی جداگانه و البته متناقض نسبت به جهت‌گیری فیفا به برخی اتفاقات فرهنگی در فوتبال واکنش نشان دادند. چند تن از شیوخ عربستانی با ارسال نامه‌هایی به دفتر فرهنگی فیفا نوع خوشحالی برخی بازیکنان مسلمان پس از به ثمر رسیدن گل را تاسف‌بار و اشتباه توصیف کردند و گفتند سجده روی چمن بعد از گل جایز و کار خوبی نیست.

همزمان از طرف برخی مقامات فرهنگی سعودی نامه‌هایی به مسوولان فرهنگی فیفا ارسال شده که مضمون آنها حمایت از این کار بازیکنان است. آنها بر این باورند که سجده بازیکنان هنگام خوشحالی و تشکر آنها به صورت نمادین از خداوند تاثیر زیادی در گسترش انگیزه‌های دینی دارد و بسیاری از مردم جهان این صحنه‌ها را به خاطر جذابیت فوتبال مشاهده می‌کنند.

کمیته انضباطی فیفا البته تاکنون هرگز به خاطر این کارها بازیکنی را جریمه و یا محکوم نکرده چرا که قانون می‌گوید اگر حرکت یک بازیکن توهین‌آمیز نباشد و مزاحمت برای دیگران محسوب نشود، جرم نیست و نباید با او برخورد شود. بنابراین نوع شادی یک بازیکن به شرط تحریک‌آمیز نبودن هرگز یک فعل منفی و غیرمنطقی نیست. در عین حال و طبق قوانین فیفا هیچ بازیکنی اجازه ندارد روی پیراهنش کلمه‌ای سیاسی، مذهبی و یا حتی شخصی بنویسد اما برای خوشحالی پس از گل بازیکنان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز