خبرگزاری کار ایران

به تصویر نگاه کنید، این مطالبات ماست آقای رییس جمهور

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۶۳۷

اینجا سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی است؛جایی که مردان و زنان برای انتخاباتی که تا چند روز آینده برگزار می شود، دور هم جمع شده‌اند.

به گزارش ایلنا، این بار درهای ورزشگاه بدون حاشیه بروی زنان باز شده و آن ها توانسته اند به ورزشگاه بیایند. کنار مردان بشینند و از کاندیدای موردنظرشان حمایت کنند. نه اتفاق حاشیه ای افتاده و نه کسی معترض شده که چرا زنان به ورزشگاه آمده اند. همه چیز در کمال آرامش و البته با شور انتخاباتی برگزار شد و خبری نبود از بی احترامی ، ناسزا گویی و دیگر احتمالاتی که همیشه ترس از آن دلیل و بهانه ای است برای عده ای که در ورزشگاه ها را بر روی زنان می بندند. زنان در آزادی در کنار مردان شعار دادند، تشویق کردند و از خواسته هایشان گفتند.

بیایید حالا به یک رویداد ورزشی فکر کنیم . مثلا مسابقات والیبال که تا همین چند وقت پیش زنان برای تشویق والیبالیست ها روی سکوهای آزادی می نشستند، تشویق می کردند و همچون مردان شعار سر می دادند. زنان حتی وقتی درها بروی زنان بسته شد باز برای تشویق و حمایت از ورزشکاران به پشت درهای بسته شده آمدند. اما در این مدت نه فدراسیون ، نه وزارت ورزش و نه حتی مشاورزنان ریاست جمهوری قادر به بازکردن درهای ورزشگاه ها بروی زنان نشد.حالا این درها در یک رویداد غیرورزشی به یکباره بازشده و زنان آمده اند تا فکر کنیم نزدیک انتخابات که می شود همه چیزهای نشدنی شدنی است.

البته این که زنان به ورزشگاه آمده اند حتی در یک رویداد غیرورزشی هم اتفاق خوشایندی است ولی سوال این است حالا که می شود زنان به ورزشگاه ها بیایند بدون هیچ حاشیه ایی چرا نباید فضای ورزشگاه ها را برای حضورشان آماده کنیم؟ چرا قفل ورزشگاه ها تنها در نزدیکی انتخابات برای زنان شکسته می شود و چرا جایگاه زنان بعد از انتخابات بازهم پشت درهای بسته ورزشگاه هاست؟ حالا که در بزنگاه انتخاباتی درهای سالن دوازده هزارنفری آزادی به روی زنان بازشده باید بخواهیم که پس از فروکش کردن تب انتخابات دیگر در هیچ رویداد ورزشی و غیرورزشی این درها به روی زنان بسته نشود و دولت منتخب باید بداند که این یکی از اصلی ترین مطالبات زنان ایران است.

نویسنده: الهام یزدی‌ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز