خبرگزاری کار ایران

کارنامه وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید (بخش سوم)

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۲۵

تلاش این وزارتخانه در دولت یازدهم در موضوع مبارزه با فساد در ورزش از همان روزهای آغازین کار این وزارتخانه شرع شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان تلاش این وزارتخانه در دولت یازدهم در موضوع مبارزه با فساد در ورزش از همان روزهای آغازین کار این وزارتخانه شرع شد و در جهت تحقق شعار دولت مبنی بر پاک کردن محیط های ورزشی از هر گونه فساد اقدامات موثری صورت گرفت.

بی تردید یکی از مظاهر فساد در هر بخشی مربوط به مباحث مالی است. هر کجا که پای پول و مباحث مالی در میان باشد و از سویی کنترل و نظارت قاعده مند و قانونی وجود نداشته باشد بی تردید پایه های فساد شکل می گیرد.

وزارت ورزش و جوانان در جهت پیشگیری از فساد، تخلف و یا سهل انگاری های مالی در حوزه ورزش و همچنین کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت های اقتصادی این حوزه اقدامات اثر گذار و ماندگاری در طول دوره 4 ساله اول دولت تدبیر و امید انجام داده است.

اجرای طرح اصلاح نظام مالی فدراسیون های ورزشی و ایجاد انضباط اقتصادی، عدالت بودجه ای و شفاف سازی مالی به ویژه در حوزه قراردادهای ورزش حرفه ای، دو اقدام مهم وزارت ورزش و جوانان در حوزه مالی بوده است.

می دانیم که فساد جنبه های مختلفی دارد و در هر بخش و حوزه ای که کنترل و نظارت مدون و مستمری وجود نداشته باشد امکان بروز فساد وجود خواهد داشت. در این جهت یکی دیگر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان ایجاد سامانه فرآیند تصویب و نظارت بر اعزام های برون مرزی کاروان های ورزشی بود تا از وقوع فساد، تخلف و سهل انگاری در موضوعات مختلف جلوگیری شود.

حتی با وجود سامانه های نظارتی و کنترلی اگر سیستم بازرسی هوشیار و کاملی وجود نداشته باشد باز هم فساد می تواند بروز پیدا کند. در این جهت نیز وزارت ورزش و جوانان اقدامات قابل توجهی انجام داده که از جمله آن می توان به بازرسی از ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، ادارات شهرستان ها، هیات های ورزشی سراسر کشور و همچنین بازرسی از فدراسیون های ورزشی در بخش ها و شاخص های مختلف اشاره کرد.

کار بازرسی فقط به زیر مجموعه های وزارت ورزش و جوانان ختم نشده و هر جا که موضوع ورزش با مردم و جوانان ارتباط دارد و سلامت بدنی و یا فرهنگ و اخلاقیات ملت را تهدید می کند، وزارت ورزش و جوانان بر اساس وظایفی که در قبال سلامت آحاد جامعه دارد ورود کرده و با اقدامات خود سعی در پیشگیری و مبارزه با فساد در محیط های ورزشی کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز