خبرگزاری کار ایران

پیشواز ال‌کلاسیکو

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۶۳

دو تیم پرطرفدار اسپانیایی ساعت 23:15 امشب یکبار دیگر به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا از ساعت 23:15 امشب یکبار دیگر به مصاف هم می‌روند تا شاهد جذاب‌ترین فوتبال باشگاهی دنیا باشیم. به همین بهانه نگاهی به جذاب‌ترین بازی‌های دو تیم در سال‌های اخیر انداخته‌ایم.

2002 - کله خوک برای فیگو

فلورنتینو پرز، معمار آن روزها نسخه اول کهکشانی‌ها در حال خرید ستاره‌های روز فوتبال دنیا و تشکیل یکی از رویایی‌ترین تیم‌های تاریخ بود. برنامه‌ای پرهزینه و پر سرو صدا که اگر نام کسی در آن وجود داشت به هر قیمتی باید لباس سپید قوهای مادرید را می‌پوشید. لوئیز فیگو هم یکی از این بازیکنان و البته جنجالی‌ترین گزینه این فهرست بود. دلیلش هم تنها یک چیز بود: حضور در بارسلونا.

جابجایی بازیکن بین این دو تیم همیشه با جنجال و هیاهو همراه بوده است، این اتفاق در مورد چهره‌های محبوبی مثل فیگو که در نیوکمپ او را می‌پرستیدند بیشتر هم بود. ولی مقاومت جلوی پیشنهاد رئال مادرید با مبلغ پیشنهادی 60 میلیون یورو کار هرکسی نبود و فیگو هم یکی از جنجالی‌ترین تصمیمات تاریخ لالیگا را گرفت و به رئال مادرید پیوست.

در نخستین بازی فیگو در لباس رئال مادرید که به میزبانی بارسلونا برگزار شد فیگو سعی کرد در میانه‌های زمین بازی کند و به سمت گوشه‌ها نرود ولی دومین باری که او پا به نیوکمپ گذاشت مجبور شد برای زدن یک ضربه کرنر به گوشه زمین برود و آنجا بود که با انواع اشیای مختلف که به سمتش پرتاب می‌شد مواجه بود. از بطری نوشابه و چاقو گرفته تا کله خوک. این پذیرایی از فیگو شاید یکی از خاص‌ترین پذیرایی‌های زندگی او باشد و هرگز فراموشش نشود.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

آن بازی در نهایت با تساوی 0-0 به پایان رسید ولی اتفاقاتش به خاطر خاص بودن در تاریخ ثبت شد.

 

2005 - تشویق ستاره حریف یا طعنه به سیاست‌های باشگاه؟

در تاریخ ال‌کلاسیکو‌ها 3 بازیکن بارسلونا توسط هواداران رئال مادرید تشویق شدند. رونالدو نازاریو، مارادونا و رونالدینیو. مورد سوم را شاید همه فوتبال‌دوستان به خاطر داشته‌ باشند. 

در نوامبر 2005 بارسلونا در برنابئو با سه گل رئال را شکست داد و رونالدینیو در بازی‌ای که در آن مهارنشدنی بود و گل دوم را هم خودش زد توسط هواداران رئال مادرید تشویق شد، تماشاگرانی که به افتخارش ایستادند و برایش دست زدند. اما بر خلاف باور عمومی، این تشویق به خاطر درخشش رونالدینیو نبود و شاید هواداران مادردیدی در اعتراض به سیاست‌های وقت باشگاه و به شکلی طعنه‌آمیز دست به این اقدام زدند.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

2008 - تونل افتخار و تحقیر در بازی

در لیگ اسپانیا قانونی نانوشته وجود دارد که وقتی یک تیم به قهرمانی زودهنگام در این رقابت‌ها می‌رسد، در اولین بازی پس از مسجل شدن قهرمانی خود هنگام ورود بازیکنانش به زمین از تونل انسانی بازیکنان حریف عبور کرده و توسط آنها تشویق می‌شوند.

این اتفاق چندین و چند بار در لالیگا افتاده است ولی وقتی پای ال‌کلاسیکو در میان باشد قضیه فرق می‌کند. 

اتفاقی که برای رئال مادرید در سال 2008 افتاد و بازیکنان بارسلونا مجبور شدند در آخرین ال‌کلاسیکوی‌ فصل با تشویق خود به استقبال قوهای سپید بروند. دیداری که تنها شروعش برای آبی‌ و اناری پوشان تحقیر آمیز نبود و شکست 4-1 برابر قهرمان فصل روز تلخ آنها را تکمیل کرد.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

 

2009 - تحقیر در برنابئو با 6 گل

بارسا با پیروزی فراموش‌نشدنی 2-6 در برنابئو عملا قهرمانی لا لیگا را با ایجاد فاصله هفت امتیازی در فاصله تنها چهار هفته به پایان فصل مانده از آن خودش کرد. آنچه شاید درباره این بازی فراموش شده باشد این است که پیروزی بزرگ بارسا در خانه رئال بین دو بازی رفت و برگشت مقابل چلسی در نیمه‌نهایی چمپیونز لیگ به دست آمد، جایی که بارسا در نهایت به فینال صعود کرد و در آنجا در استادیوم المپیکوی رم منچستر یونایتد را با دو گل شکست داد. تحقیر رئال در برنابئو قدمی بلند برای رسیدن به سه‌گانه رویایی پپ گواردیولا بود.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

 

2010 - تحقیر مورینیو با 5 گل

رئال مادرید پس از 4 باخت پیاپی به بارسلونای گواردیولا با استخدام ژوزه مورینیو که او را متخصص نبرد با کاتالان‌ها می‌شناختند امید زیادی داشت تا با دست پر از نوکمپ بازگردد ولی اولین تجربه مورینیو در این دیدار حساس با یک تحقیر تاریخی همراه بود. رئال مادرید در این بازی در حالی که هیچ حرفی برای گفتن نداشت با نتیجه 5-0 شکست خورد تا هم نوار شکست‌ناپذیری خود را پایان داده و هم صدر جدول را به رقیب سنتی بدهد.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

 

2011 - جامی که زیر چرخ اتوبوس له شد

برگزاری چهار ال‌کلاسیکو در کمتر از سه هفته شاید یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین دوران در ذهن فوتبال‌دوستان باشد. رئال‌مادرید و بارسلونا در مقطع پایانی فصل 2011-2010 اول باید در لیگ مقابل هم قرار می‌گرفتند، بعد در فینال کوپا دل‌ری و بعد در دو بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی چمپیونز لیگ به مصاف هم می‌رفتند.

از این چهار بازی رئال مادرید تنها موفق به کسب 1 پیروزی شد که در فینال کوپا دل‌ری به دست آمد.

رئال مادرید این بازی را با گل کریستیانو رونالدو که با ضربه سر روی ارسال دی‌ماریا به ثمر رساند با نتیجه 1-0 پیروز شد و به عنوان قهرمانی کوپا دل‌ری رسید. این اولین پیروزی رئال مورینیو در ال‌کلاسیکو بود که با اولین قهرمانی او در این تیم هم همراه بود.

نکته جالب در مورد سرنوشت کاپ این قهرمانی له شدن آن زیر چرخ‌های اتوبوس حامل بازیکنان بود. سرخیو راموس به قدری از این قهرمانی هیجان‌زده شده بود که در مراسم جشن سوار بر اتوبوس روباز در خیابان‌های مادرید جام از دستش افتاد و زیر چرخ اتوبوس رفت.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

 

پس از خروج مورینیو و گواردیولا از این دو تیم از تنش‌های این بازی تا حدودی کاسته شد و دیدارهای اخیر دو تیم بدون جنجال خاصی به پایان رسیده است.  زین‌الدین زیدان و لوئیز انریکه به عنوان سرمربیان دو تیم هرچند سابقه دست‌ به یقه شدن در زمان بازیگری در زمین را داشته‌اند ولی به عنوان سرمربیان دو تیم شخصیت آرام‌تری نسبت به سرمربیان گذشته دو تیم از خودشان نشان داده‌اند.

جذاب‌ترین رویارویی‌های رئال مادرید - بارسلونا (گزارش تصویری)

باید دیدر در نبرد یکشنبه شب دو تیم کدام‌یک به عنوان فاتح زمین را ترک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز