خبرگزاری کار ایران

کمالوند، مورینیو و مسیر دایره‌وار ناکامی

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۷۳

فراز کمالوند هیچگه نتوانست سرمربی‌ای باشد که زمانی در تیم لیگ یکی شیرین فراز بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد، امروز در هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر تیمش را در برابر تیم رده ششمی نفت تهران هدایت خواهد کرد.

کمالوند تابستان گذشته با خرید بازیکنان گران‌قیمت فوتبال ایران تلویحاً وعده داد که گسترش را تبدیل به قدرتی نوظهور در فوتبال ایران خواهد کرد. با این حال، وی یکی از بدترین شروع‌های تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. گسترش در 7 بازی اول خود در لیگ شانزدهم 5 تساوی و 2 شکست به دست آورد تا خطر سقوط را احساس کند.

با این حال، آنها در هفته‌های بعد بهتر کار کردند و از منطقه‌ی سقوط فرار. درثانی، تیم‌هایی بودند که از آنها ضعیف‌تر کار کردند.

کمالوند به عنوان یک استعداد با شیرین فراز کرمانشاه نامی برای خود دست و پا کرد. او موفق شد برای اولین بار یک تیم را از غرب ایران به لیگ برتر هدایت کند. شیرین فراز او فوتبالی دیدنی ارائه می‌کرد. آنها در دو بازی رفت و برگشت پلی‌اف تراکتورسازی را شکست دادند. در روزی که ورزشگاه یادگار پر از تبریزی‌های مشتاقی بود که می‌خواستند پس از سالها به لیگ برتر بیایند، کمالوند با شیرین‌ فراز آنها را شکست داد و نام خود را سر زبان‌ها انداخت.

کمالوند، مورینیو و مسیر دایره‌وار ناکامی

از آن موقع تراکتور در مدار پیشرفت قرار گرفته و کمالوند در مدار پسرفت. او هیچوقت نتوانست به یک مربی تاثیرگذار تبدیل شود، کسی که بیاید و حتی برای یک بار بدرخشد، همچون علی دایی یا مجید جلالی. در بهترین حالت او نتایجی معمولی گرفته. مصداق این گزاره تیم گسترش فولاد تبریز است. آنها ستارگانی چون لوسیانو پریرا، فرناندو دخسوس، محمدرضا خرسندنیا، محمد نصرتی، رضا خالقی‌فر و داریوش شجاعیان را در اختیار دارند. با این حال، کمالوند نه تنها نتوانست سهمیه بگیرد که تیم را در انتهای جدول (رده‌ی دهم) قرار داده است. آنها طی 27 دیدار خود تنها 6 بار پیروز شده‌اند. 6 شکست هم حاصل کار گسترش در لیگ شانزدهم بوده است. با این حال، کمالوند مرد تساوی‌ها بوده و 15 بازی گسترش با نتیجه‌ی تساوی به پایان رسیده است. شاید از این حیث او برازنده‌ی لقب مورینیوی ایران باشد (مورینیو در فصل جاری لیگ برتر به مربی شکست‌ناپذیر ملقب شده است، اما منتقدان وی به شوخی می‌گویند که او در بیشتر این بازی‌ها تن به تساوی داده. یونایتد در 31 بازی فصل اخیر خود 12 تساوی به دست آورده است).

کمالوند، مورینیو و مسیر دایره‌وار ناکامی

کمالوند امروز به مصاف نفتی می‌رود که برای سهمیه می‌جنگد. نکته‌ی ناامید کننده برای وی این است که گسترش در یک مسیر دایره‌ای به روند ابتدای فصل خود بازگشت کرده است. آنها در 6 دیدار اخیر خود طعم پیروزی را نچشیده‌اند. با این حال، او چشم به ساق‌های هنرمند داریوش شجاعیان بسته است، ستاره‌ی گسترش در نیم‌‌فصل دوم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز