خبرگزاری کار ایران

نمک نیمار روی زخم های انریکه

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۶۷

نیمار در بازی با مالاگا اخراج شد،این موضوع باعث شد که در بازی های لیگ اسپانیا دچار محرومیت شود ولوئیز انریکه را در بازی های حساس بارسلونا به دردسر انداخته است.

به گزارش ایلنا،یکی پس از دیگری بازیکنان بارسلونا شروع به پاک کردن کارنامه انضباطی‌شان می‌کنند.
نمک نیمار روی زخم های انریکه
 لیونل مسی قبل از وقفه بازی‌های ملی در بازی برابر والنسیا پنج اخطاره شد و بازی برابر گرانادا را از دست داد. جرارد پیکه هم مطابق انتظار همین روش را در پیش گرفت. یک شبکه رادیویی حتی از شنوندگانش نظرسنجی کرده بود تا حدس بزنند که پیکه چه زمانی کارت زرد می‌گیرد. او اما از نظرسنجی هم خوشش نیامد و در توئیترش با انتقاد از این نظرسنجی آن را ایده‌ای بامزه دانست. دفعه بعد که پیکه در لالیگا بازی کرد اما کارت گرفت و بازی یکشنبه تیمش برابر مالاگا را از دست داد. ایوان راکیتیچ هم به خاطر اخطار گرفتن در بازی برابر گرانادا، بازی با مالاگا را از دست داد. به این ترتیب برای بارسلونا فقط سرخی روبرتو به‌عنوان تنها بازیکن بدون کارنامه انضباطی پاک باقی مانده است اگرچه جوردی آلبا هم در بازی برابر مالاگا به او ملحق شد و چهارمین کارت زرد این فصلش را گرفت.

کاری که بازیکنان بارسا دارند انجام می‌دهند، حصول اطمینان از محروم نشدن از ال کلاسیکوی سوم اردیبهشت است. 5 اخطار مساوی با محرومیت است و برای بازیکنان 4 اخطاره بارسا، گرفتن کارت زرد در بازی هفته آینده برابر رئال سوسیداد به معنای از دست دادن سفر به سانتیاگو برنابئو خواهد بود.
کارنامه انضباطی نیمار هم برای مدتی پاک بود. او ماه مارس پنجمین کارت زردش را گرفت و از بازی برابر دپورتیو محروم شد. به این ترتیب هرگز خطری برای محرومیتش از ال‌کلاسیکو وجود نداشت. تا شنبه این هفته هم چنین تهدیدی وجود نداشت حتی زمانی که در بازی تیمش برابر مالاگا کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد چون این کارت قرمز فقط او را از بازی برابر سوسیداد محروم می‌کرد نه ال‌کلاسیکو.
با این حال او در مسیر رفتن به تونل ورزشگاه به صورت کنایه‌آمیز شروع به تشویق داور چهارم بازی کرد که این حرکتش از چشم مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا مخفی نماند. به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش محرومیت نیمار آغاز شد و حرف از احتمال دو یا سه جلسه‌ای او به میان آمد و در نهایت سه‌شنبه شب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که نیمار از سه بازی بعدی بارسا از جمله ال‌کلاسیکو محروم است.
نمک نیمار روی زخم های انریکه
لوئیس انریکه در تیمش هیچ بازیکنی شبیه نیمار ندارد و هیچ راهی وجود ندارد که برای بازی بزرگی مانند ال‌کلاسیکو، جای او را با بازیکن هم اندازه خودش پر کند. گزینه‌هایی وجود دارند اما هیچ کدام در حد و اندازه نیمار نیستند.
آردا توران یکی از بازیکنان بوده که انریکه معمولاً در غیاب نیمار از او استفاده کرده است و او هم کارش را خوب انجام داده است؛ مثل هت‌تریکش در جام حذفی و لیگ قهرمانان. به دو دلیل او نمی‌تواند جانشین مناسبی برای نیمار باشد. اول اینکه مصدوم است و دوم اینکه در سیستم 3-4-3 به اندازه سیستم 3-3-4 تبحر ندارد.
اگرچه تغییر شیوه بازی بعد از باخت 4 گله در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی برابر پاری‌سن‌ژرمن به نفع بارسلونا بوده است اما این تغییر کار انریکه را برای پر کردن جای نیمار سخت‌تر هم می‌کند. در حالی که هیچ مدافع چپی پشت سر نیمار قرار ندارد، بیراه نیست بگوییم که شاید او یک ماشین یک نفره بارسا در سمت چپ میدان است که سرعت و تکنیک او نه تنها در ضدحملات بلکه در کل بازی، برای کاتالان‌ها جهت ارائه بهترین بازی‌اش حیاتی است.
 
با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از جوردی آلبا که جایگاهش در ترکیب بارسا از زمان تغییر سیستم بازی به یک بازیکن تعویضی تغییر کرده است، شاید بهترین گزینه باشد. او هرگز در حدی نبوده است که بتواند جای نیمار را از نظر کیفی در ترکیب بارسا پر کند اما کسی است که می‌تواند با سرعت بالای خود، جلو و عقب سمت چپ زمین بارسا را پوشش دهد.
رافینیا هم که تا پایان فصل خانه‌نشین است اما دنیس سوارس که در ویارئال برای مقطعی در سمت چپ بازی می‌کرد، هم می‌تواند یک گزینه باشد. آندرس اینیستا هم در دوران مربیگری تیتو ویلانووا در بارسلونا در این سمت از میدان بازی می‌کرد. هر دوی آنها در کنترل بازی به بارسا کمک می‌کردند اما پای تکنیک و موقعیت‌سازی که به میان بیاید در حد نیمار نیستند.
خلاصه کلام اینکه مشخص است هیچ گزینه مشخصی برای نیمار وجود ندارد. پیش‌بینی تصمیمات لوئیس انریکه اما سخت است و با پیشرفت توانایی بارسا برای سوئیچ کردن میان سیستم‌های مختلف در دو ماه اخیر، پیش بینی تصمیمات او سخت‌تر هم شده است. انریکه شاید وسوسه شود برابر رئال مادرید تیمش را با سیستم 3-3-4 به میدان بفرستد که البته با این سیستم در این اواخر بهترین نتایج ممکن را نگرفته است اما با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد، شاید این بهترین باشد. ضمن اینکه بارسلونا لازم نیست خیلی به عقب برگردد تا به یاد آورد فصل گذشته هم با اینکه لیونل مسی در زمین بازی عملاً یک تماشاگر برد، ال‌کلاسیکویی که رئالی‌ها میزبانش بودند را 4 بر صفر برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز