خبرگزاری کار ایران

نگاهی به الکلاسیکوی فوتبال اروپا؛ بایرن مونیخ – رئال مادرید

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۴۵۰

الکلاسیکوی فوتبال اروپا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از ساعاتی دیگر در مونیخ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، زیدان به دنبال امضای خودش است. می خواهد خود را از زیر سایه سنگین کارلو آنچلوتی خارج کند و خودش تبدیل به یک برند بشود. مرد فرانسوی همان کسی بود که ویرانه میراث کارلتو را از بنیتس گرفت و آن را تبدیل به قهرمان اروپا و جهان کرد. همه اما او را وارث جامی می دانستند که کارلتو دو سال قبل مال خود کرده بود. زیدان با قهرمانی در لالیگا و همچنین تکرار قهرمانی در لیگ قهرمانان، می تواند خودش را در رده بزرگ ترین و موفق ترین مربیان تاریخ فوتبال جای بدهد، آنهم تنها دو سال بعد از شروع این حرفه در سطح اول. او برای خروج از زیر سایه سنگین کارلتو که در مسیر دسیما شاگردی اش را می کرد، بهترین فرصت را یافته است. او می تواند در یک بازی رو در رو، در شرایطی منصفانه، ثابت کند که خودش یک امضای جدید در فوتبال جهان است. شباهات های زیادی بین بازی زیدان و کارلتو دیده می شود، اما شاید بزرگ ترین تفاوت، در استفاده و عدم استفاده از هافبک دفاعی باشد. زیدان با تمرکز روی بازی کاسمیرو و نقش تخریبی او لیگ قهرمانان را مال خود کرد و کارلتو در دومین فصل حضورش در رئال، با بازی بدون هافبک دفاعی تخصصی کارش را از دست داد. در ادامه نگاهی به تقابل این استاد و شاگرد خواهیم داشت.

نگاهی به الکلاسیکوی فوتبال اروپا؛ بایرن مونیخ – رئال مادرید

انتقام از انتقام

آخرین رویارویی دو تیم چندان مطابق میل ژرمن ها پیش نرفت. شکست یک بر صفر در برنابئو و تحقیر در آلیانز آرنا، داغی سنگین بر سینه باواریایی ها گذاشت و بزرگ ترین تیم فوتبال آلمان به دنبال انتقام از پرافتخارترین تیم اروپاست. جالب آنکه رئالی ها در جریان شکست سنگین بایرن، انتقام حذف دوره قبل از بایرن در ضربات پنالتی را گرفته بودند و حالا بایرنی ها باید انتقام آن انتقام را بگیرند.

شطرنج تمام عیار

پیشبینی ها این است بایرن در زمین خودش حمله می کند و رئال با اتکا به سرعت بیل و رونالدو چشم به ضد حملات می دوزد. این اما ساده انگارانه ترین حالت ممکن است. رئال با در اختیار داشتن بازیکنانی مانند مودریچ و کروس، می تواند میانه میدان را مال خود کند. در صورت محو کردن آلونسو از بازی بایرن که با سرعت پاس این امر کاملا ممکن است، فرصت های مناسبی برای بازی سازی به هافبک های رئال می رسد. ضمن اینکه باید دید مارسلو و فیلیپ لام و همچنین کارواخال و آلابا کدام یک در نبردهایشان موفق تر هستند. دو مدافع کناری رئال در حملات بسیار خطرناک تر از همتاهای بایرنی خود هستند. اینجاست که شطرنج شروع می شود. کارلتو از نقاط قوت تیم خود به خوبی آگاه است. از اینکه ویدال و آلکانترا تا چه حد می توانند مقابل مودریچ و کروس ایستادگی کنند. از اینکه اگر توپ به لوا برسد احتمال گل شدنش بسیار کم است آگاه است. او می داند در این مسابقه رئال به احتمال فراوان باید با زوج ناچو و راموس بازی کند و ناچو چه قدر در دفاع متزلزل است. زیدان از قدرت حفظ توپ هافبک ها و همچنین وینگرهای تیمش آگاه است. هیچ بعید نیست او با چهار هافبک راهی میدان شود و بزنما روی نیمکت بنشیند. در این صورت ایسکو وارد معادله هافبک ها می شود و این امر می تواند معادلات کارلتو را بر هم بزند. اما اگر سورپرایز خاصی از دو تیم در ترکیب شاهد نباشیم، روند بازی بسیار نزدیک خواهد بود و ستارگان بزرگ تفاوت بازی را رقم خواهند زد. مانو نویر هنوز حضورش در هاله ای از ابهام قرار دارد و اگر او در بازی رفت در میدان نباشد، یک شکست روحی بزرگ برای ژرمن ها رقم خواهد خورد.

در این شطرنج تمام عیار، ذهنیت مربی ها برنده را تعیین خواهد کرد. کارلتو می داند که برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان به مونیخ آمده است. زیدان هم به دنبال ثبت یک رکورد است و می خواهد اولین مربی تاریخ باشد که از عنوان قهرمانی تیمش دفاع می کند. عبور از بایرن مونیخ شاید عبور از خان آخر باشد و جام قهرمانی اروپا را در مشت مادریدی ها قرار بدهد.

 

علی کربلایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز