خبرگزاری کار ایران

ستاره بسکتبال ایران در نقش اسطوره فوتبال ایتالیا +عکس

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۲۸

صمد نیکخواه بهرامی این روزها شاید الساندرو دل پیرو، جیان لویجی بوفون، پاول ندود یا ترزگه بسکتبال شده است! داستان صمد و مهرام شباهت هایی به ماجرای ستارهای یوونتوس در سال 2006 دارد.

به گزارش ایلنا، صمد نیکخواه بهرامی این روزها شاید الساندرو دل پیرو، جیان لویجی بوفون، پاول ندود یا ترزگه بسکتبال شده است! داستان صمد و مهرام شباهت هایی به ماجرای ستارهای یوونتوس در سال 2006 دارد.

زمانی فوتبالیست های مطرح یووه در دنیا تیم قهرمانشان را که به اتهام تبانی به دسته یک سقوط کرده بود، تنها نگذاشتند.80 درصد بازیکنان آن موقع یوونتوس حاضر نشدند تا در تیم دیگری توپ بزنند و راهی دسته پایین تر شدند.

آنها خیلی زود بعد از یک فصل دوباره به دسته برتر بازگشتند و پنج سال متوالی جام قهرمانی لیگ برتر ایتالیا را بغل کردند.این ستاره ها در سالی یووه را تنها نگذاشتند که با توجه به قهرمانی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی سیل پیشنهادهایی با عدد و رقم های عجیب را دیدند اما تصمیم جاوودانه ای گرفتند.

حالا ستاره بسکتبال ایران که معتقد است بعد از مهرام روز خوش در بسکتبال ایران ندیده حاضر شده به دسته یک برگردد و تیم سابقش را برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر همراهی کند .صمد می گوید اینکه تیم قهرمانی مثل مهرام و کاپیتان تیم ملی در دسته یک حضور دارند، پیام های زیادی دارد! اینجا خبری از تبانی یا فداکاری صرف نیست اما ستاره ای را به دسته یک فرستادند !

فصل 93-92 آخرین روزهای حضور نیکخواه بهرامی در مهرام بود، او سپس به پتروشیمی رفت و دو فصل متوالی را در چین سپری کرد.البته در این میان یار کمکی دانشگاه آزاد هم شد و احتمال دارد برای شیمیدر فقط در غرب آسیا به میدان برود.در هر صورت در حال حاضر او بسکتبالیست تیم مهرام است.تیمی که وقتی در رده یازدهم لیگ قرار داشت، به آن پیوست، سپس سومی و بعد از آن 6 بار قهرمانی در لیگ برتر ایران را با آن تجربه کرد.مهرام این روزها هم مدعی قهرمانی دسته یک و صعود به لیگ برتر است.مدیران این باشگاه شهریور 94 به دلیل اختلافات با فدراسیون از لیگ برتر کناره گیری کردند.

بوفون یا دل پیرو بسکتبال شدی؟

من نمی دانم شما باید بگویید! شده ام؟

به مهرام برگشتی تا به قول خودت که در استوری اینستاگرام گفته بودی دوباره به تیم ملی برسی؟

نه اون که شوخی بود.من قبل و بعد از مهرام هم در تیم ملی بودم.اصلا به این موضوع فکر نکردم.

پس با شیمیدر یا تیم های دیگر لیگ برتر زاویه پیدا کردی که حاضر شدی به دسته یک بروی!

چه زاویه ای؟ نمی گذارن در در این تیم ها بازی کنم؟ می گویند تو بازیکن ملی هستی ، خارجی هستی! بابا من پدر و مادر ایرانی دارم، پاسپورت ایرانی دارم کی خارجی شدم که خودم هم خبر ندارم ! ضمن اینکه من همیشه مهرام را دوست داشتم و دارم.مهم یست کجاست ؟ دسته چهار یا دسته پنج اصلا ! قرارداد من با مهرام دو دقیقه هم طول نکشید.برای کار دیگری به دفتر حمیدرضا صمد زاده رفته بودم که حرف از شرایط من شد و گفتم که نمی گذارند بازی کنم.صمد زاده هم قرارداد را جلوی من گذاشت و گفت هر چقدر میخوای بنویس و امضا کن که من سفید امضا کردم.

ستاره بسکتبال ایران در نقش اسطوره فوتبال ایتالیا +عکس

صمد آنقدر پولدار شده که قرارداد سفید امضا کند  یا بحث دیگری است؟

کار و حرفه ای اصلی من بسکتبال است.محل در آمد اصلی من هم بسکتبال است.اما چیزی که در این بین اهمیت دارد، این است که من از تیم مهرام رفتم اما هیچ وقت از آنها بی احترامی ندیدم.مهرام برای من بیشتر یک مکتب است.15 سال در بهترین سال های زندگی ام در تیم ملی بودم، آخر چطور جواب را دادند؟ خودتان شاهد هستید که با من چه کردند ؟

سخت نیست کنار جوان هایی که شاید  در مدرسه بسکتبال کاپیتان تیم ملی باید آموزش ببینند، بازی کنی؟

من عاشق بسکتبال هستم.می خواهم بازی کنم.جایی که قدر من را می دانند.البته تیم مهرام همین حالا آنقدر خوب است که برای قهرمانی نیازی به من ندارند.

به هر حال تصمیم خیلی عجیب و غیر منتظره ای گرفتی !

وقتی قهرمان لیگ ایران در دسته یک بازی می کند یا کاپیتان تیم ملی ترجیح می دهد به دسته یک برود، زمان این است که مردم فکر کنند و ببینند چرا ما در دسته یک هستیم ؟ کجای کار ایراد دارد ؟ چه پیامی پشت این کار است ؟ فکر می کنم هزار تا پیام وجود دارد.مهرام هنوز در بسکتبال هزینه می کند و مشغول کار پایه است.من هم بعد از فصل خوب در لیگ چین حاضر می شوم به دسته یک ایران بروم پشت این تصمیم ها چه داستانی است ؟ اگر نگذارند هیچ کجا بسکتبال بازی می کنم من حتی در کوچه بسکتبال بازی می کنم.اما مردم ببینند این روزها چه بر بسکتبال می گذرد!

هدیه خطیبی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز