خبرگزاری کار ایران

ورزش ما وحدت ملی است

دکتر روحانی: با ویزا دادن به کشتی گیران آمریکایی دولت‌شان را شرمنده کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۰۴

رئیس جمهور در آیین تجلیل از ورزشکاران از حضور پرشور ورزش‌دوستان در ورزشگاه تشکر کرد و این حرکت را نشانه‌ وحدت ملی دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار تیم ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در حالی در شب عاشورا برگزار شد که از ماه‌ها قبل و با اعلام زمان بازی از سوی FIFA حواشی بسیاری را به همراه داشت.

بسیاری در داخل کشورخواستار لغو این دیدار و یا تغییر زمان بازی بودند اما با تمام این حاشیه‌ها، این دیدار در ورزشگاه آزادی و در مقابل خیل عظیمی از مردم مذهبی و فوتبال دوست برگزار شد که با نوای حسینی برای حمایت از تیم‌ملی به استادیوم آمده بودند.

تماشاگران نیز بدون آنکه تیم را تشویق کنند در مراسم عزاداری شرکت کرده و کاملاً حرمت روز تاسوعا را حفظ کردند.

دکتر روحانی: با ویزا دادن به کشتی گیران آمریکایی دولت‌شان را شرمنده کردیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و قهرمانان سال  94، در خصوص دین‌محوری خانواده‌های ایرانی اظهارکرد: در ایام و روزگاری والدین جوانانشان را برای فرستادن به مسجد و باشگاه به عنوان دو امر متضاد تلقی می‌کردند و معتقد بودند یا مسجد باشد یا باشگاه. اما اینگونه نیست و ما دیدیم که مردم چگونه علاقه خود را با وجود آنکه در باشگاه‌ها بودند به مسجد و مراسم مذهبی نگه داشتند.

روحانی با اشاره به بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا در استادیوم آزادی تهران گفت: برخی آنقدر غصه خوردند و گفتند شب عاشورا و مسابقه فوتبال و آن هم تهران. غصه‌ها خوردند اما شما چه کردید؟ اما شما در همان ورزشگاه با تجلیل از ابا عبدالله حسین(ع) ثابت کردید که ورزشکاران یادشان هست که تاسوعا است. حسین در تمام وجودشان همانند خون این عشق جریان دارد. پس ورزش ما نشاط است، ورزش ما وحدت ملی است. ورزش ما امنیت ملی است. وقتی قرمز و آبی با هم بازی می‌کنند، می‌بینید که یک نفر بلوچ است، یک نفر کرد است و... در ورزش وحدت ملی به وجود می آید. ورزش در کشور برای ما غرور ملی و وحدت ملی می آفریند.

وی افزود: ایران،‌ ایرانی دو واژه و کلمه‌ای است که در همه مسائل ملی باید به آن توجه کنیم، علم و دانش برای ما افتخار است، هنر برای ما افتخار است و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است. یکی از آثار ورزش، ایجاد نشاط امید و شادابی است، ورزشکار یعنی انسان شاداب، یعنی انسان امیدوار،  یعنی کسی که به جسمش و جانش قدرت می‌بخشد و جامعه خودش را و اجتماع خودش را و کشور خودش را در شادابی نگاه می‌دارد.

دکتر روحانی: با ویزا دادن به کشتی گیران آمریکایی دولت‌شان را شرمنده کردیم

روحانی با طرح این پرسش که چرا همیشه عده‌ای نیمه خالی لیوان را می‌بینند اما هیچ گاه نیمه پر را متذکر نمی‌شوند، افزود: ما باید ورزش کنونی را با گذشته مقایسه کنیم و ببینیم که در حال پیشرفت هستیم یا خیر، اگر ورزش همگانی نسبت به 4 سال پیش، رو به جلو حرکت کرده و اگر باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های ما پرشورتر شده است و رغبت جوانان بیشتر شده و همچنین زنگ رزش در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها با اهمیت بیشتری دنبال می‌شود، معنایش این است که مسیر ما مسیر درست و صحیحی است و باید به آینده امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: قهرمانان ما امیدآفرین و نشاط آفرین هستند. این ورزشکاران هستند که ساعتهای زیاد همه ملت را پای صفحه تلویزیون میخ‌کوب می‌کنند و این قدرت بزرگی است که شما که در ساعاتی همه خیابان‌های کشور را خلوت می‌کنید و این همه ورزشکار را در یک نقطه جمع می‌کنید و واقعا پسندیده است که همه جوانها و نوجوانها، مرد و زن را از همه فکرها، غصه‌ها و ناراحتی‌ها می‌رهانید و چشم‌های ملت به تلاش‌های شما دوخته شده است. در ورزشهای مختلف، مسابقات جهانی وقتی در برابر رقبا پیروز می‌شوید می‌بینید که صدای شادی در شهر و کشور به پا می‌شود و گاهی یک گل این صدای شادی را در سراسر کشور به پا می‌کند.

دکتر روحانی: با ویزا دادن به کشتی گیران آمریکایی دولت‌شان را شرمنده کردیم

رئیس جمهور با بیان اینکه ما انسان هستیم و نیاز به شادابی داریم، نیاز به لبخند و خوشحالی داریم، گفت: فکر نکنید که مردم بدون نشاط و خوشحالی می‌توانند از مشکلات عبور کنند. ورزش آرامش آفرین و نشاط آفرین است. ورزش از دید ملی سلامت، امید و مسائل اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور زنان در میادین مختلف ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در گذشته و در مسابقات جهانی المپیک و پارالمپیک بیشتر مردان حضور داشتند و این مسابقات مردانه بود و قهرمانان نیز مردان بودند. اما بحمدالله امروز نیم دیگر جامعه ما که بانوان و زنان هستند وارد صحنه ورزش و رقابت شده‌اند و هم پاسدار فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و هم پاسدار قدرت و توانمند ملی در صحنه ورزش هستند.

رئیس جمهور برهمین اساس خاطرنشان کرد: بانوان پرافتخار ما در ماه‌های گذشته از کیمیا تا زهرا و تا ساره چه نشاطی را درجامعه بوجود آوردند، زنان و مردان ما همه را خوشحال کردند؛ بسیار مهم است زنان ما در باشگاه‌های ورزشی و مسابقات خودشان در سطح جهانی تلاش می‌کنند و بسیار خشنود می‌شویم که زنان ورزشکار با همه تکنیک‌های ورزشی و همه تلاش و مجاهدت‌ها و زحمات ماه‌ها و سالیان سال خود عفاف و حجاب و فرهنگ اسلامی‌اش را در برابر دید جهانیان قرار می‌دهد و این افتخاری مضاعف برای ما است.

روحانی در ادامه با بیان این مطلب که اقتصاد هم به ورزش ارتباط دارد، افزود: ورزش در عین حال می‌تواند توریسم ورزشی را به همراه داشته باشد. بخشی از ورزش ما اقتصاد ورزشی که شامل ابزارهای ورزشی و باشگاه‌های ورزشی می‌شود است.

با ویزا دادن به کشتی گیران آمریکایی دولت شان را شرمنده کردیم

رئیس جمهور با اشاره به حضور تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی کرمانشاه گفت: دنیا دید که ورزشکاران ایرانی در کرمانشاه چه کردند. دولت آمریکا را شرمنده کردند. به کشتی گیران آمریکایی ویزا دادند و مردم کرمانشاه چه مهمان نوازی کردند و دنیا هم قضاوت کرد آیا این عظمت ایران بود یا عظمت دیگران.

روحانی در پایان عنوان کرد: ما در کنار ورزش تعامل سازنده با جهان می‌خواهیم. ما در کنار ورزش اقتصاد می‌خواهیم، ما در کنار ورزش جاذبه گردشگری می‌خواهیم، ورزش امنیت ملی، فرهنگ ملی، نشاط ملی، سلامت ملی، غرور ملی و فرهنگ ملی واسلامی را به همراه دارد و ورزش می‌تواند ما را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز