خبرگزاری کار ایران

فوتبال ایران به رده هشتم سقوط کرد؛

خطر کسر سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان + عکس

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۹۰

با سقوط 4 پله ای فوتبال ایران به رده هشتم، احتمال کسر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ایران که در حال حاضر با سه سهمیه قطعی و یک سهمیه در پلی آف در طول سال‌های اخیر در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافته به دلایل نتایج ضعیف در این رقابت‌ها و عدم استانداردهای لازم با سقوطی 4 پله ای مواجه شده است که امکان دارد در فصل آینده سهمیه ایران را با خطر جدی کسر شدن مواجه کند.

ایران در لیست جدید با کسب تمام امتیازات تیم ملی (10 پوئن) بهترین عملکرد را نسبت به دیگر رقبای آسیایی خود داشته اما در سطح باشگاهی و امکانات زیرساختی نتوانسته نظر کنفدراسیون را در پیشرفت مدنظر جلب کند و اکنون با فاصله زیاد نسبت به دیگر رقبا در جایگاه هشتم جای گرفته است. با این حال با توجه به اینکه ایران همچنان تیم چهارم منطقه غرب آسیا از نظر امتیازی محسوب می‌شود، حفظ 3 سهمیه برای آن محتمل به نظر می‌رسد و باید خوش شانس باشد که بتواند سهمیه پلی آف خود را نیز حفظ کند.

تبعات سقوط یک پله ای ایران چیست؟

فوتبال ایران فصل گذشته در رده سوم قرار داشت و بنا بر قوانین فدراسیون فوتبال آسیا از سهمیه 2+2 سهم می برد. این سهمیه به این معناست که دو نماینده فوتبال ایران به صورت مستقیم به مرحله گروهی صعود می کنند و دو نماینده دیگر باید دیدارهای پلی آف در خانه و دیگری در خارج از خانه برگزار کنند. با این وجود به دلیل مشکلات لیگ های برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق و کویت باعث شد تا فوتبال ایران سهمیه 3+1 به دست آورد و استقلال تهران به عنوان تنها نماینده ایران در پلی آف حاضر شود.

اتفاقی که احتمالا در فصل آینده رخ خواهد داد این است که فوتبال ایران پس از سالها در لیگ قهرمانان سال 2018 تنها می تواند 2+1 نماینده معرفی می کند و البته باید امیدوار باشد تا در صورت حل نشدن مشکلات برخی کشورها، سهمیه ایران به 2+2 افزایش پیدا کند. انتظاری که البته نباید امید  زیادی به وقوع آن داشت.

درخشش در مسابقات لیگ قهرمانان تنها راه نجات فوتبال ایران

فوتبال ایران در بخش ملی در صدر فوتبال آسیا قرار دارد و نتایج تیم ملی به اندازه ای در سالهای گذشته خوب بوده که از 10 نمره ایران که حداکثر نمره است، در بدترین حالت نمره ی زیادی کم نشود. بنابر این باشگاه های ایرانی باید برای نجات خود و حفظ سهمیه فوتبال ایران برنامه ریزی کنند زیرا تنها راه حفظ سهمیه فوتبال ایران، به خود باشگاه ها باز می گردد.

حضور پر رنگ هواداران در استادیوم ها البته موضوعی است که همواره امتیاز ایران را بالا برده اما حضور همزمان استقلال، پرسپولیس و البته استقلال خوزستان می تواند به بالاتر رفتن این امتیاز کمک کند. هر چند در بخش زیر ساخت و همچنین مسائل مالی نمی توان انتظار پیشرفت از تیم های ایرانی داشت اما باید امیدوار باشیم تا تیم های ایرانی در سال جاری دست به کار بزرگی در آسیا بزنند. امتیاز ایران برای کسب سهمیه هم اکنون 49.69 است و اگر تیم های باشگاهی ایرانی بتوانند تا مراحل بالای این مسابقات پیش روی کنند، با توجه به اینکه فوتبال قطر امسال تنها دو سهمیه در مرحله گروهی دارد، می توانیم امیدوار باشیم که در جدول های بعدی AFC شرایط ایران برای کسب سهمیه بهتر و بهتر شود.

به این ترتیب تنها راه حفظ سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، درخشش تیم های ایرانی در این مسابقات است و فدراسیون فوتبال وظیفه دارد تا بستری مناسب برای این تیم ها در هفته های پیش رو فراهم کند. تیم های باشگاهی ایرانی در هفته های آینده به اندازه تیم ملی فوتبال ایران اهمیت دارند و بهتر است که فدراسیون با نگاهی مانند آنچه به تیم ملی کی روش دارد، از تیم های باشگاهی حمایت کند.

خطر کسر سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان + عکس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز