خبرگزاری کار ایران

در دربی ۷۲درصد مالک توپ بودیم

برانکو: اگر ربات داشتم برنده دربی برابر استقلال بودیم

سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سپاهان حاضر شد و در واکنش به انتقادات اعلام کرد اگر ربات در تیمش داشت موفق به پیروزی در دربی می‌شد.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس، در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سپاهان حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

برانکو در مورد بازی فردا گفت: بابت دیرآمدن‌مان عذرخواهی می‌کنم. ما فردا دربی سوم را پیش رو داریم. خودتان می‌دانید این بازی به اندازه بازی با استقلال برای ما مهم است، هم ما و هم سپاهان با باختی که در بازی قبلی خود داشتیم وارد این بازی می‌شویم، هر دو تیم به دنبال ترمیم شکست هفته قبل‌شان هستند.

در ادامه برانکو در مورد فراموش کردن دربی صحبت کرد: برای ما خیلی سخت بود که دربی را واگذار کردیم. در هر صورت آن بازی شرایط خاص خودش را داشت و طبیعی است که ما الان خیلی بابت باخت در دربی ناراحت باشیم و این شرایط را بازیکنان و هواداران هم دارند، اما می‌خواهیم فردا با شکست سپاهان همه چیز را فراموش کرده و به صدرنشینی‌مان برای رسیدن به قهرمانی ادامه دهیم. خوشبختانه همه بازیکنانم سالم و سلامت هستند و به غیر از کمال کامیابی‌نیا می‌توانیم از همه بازیکنان خود استفاده کنیم.

وی از قدرت سپاهان و بازیکنان جدید این تیم گفت: ما برای بازی با سپاهان مانعی برای پیروز شدن نداریم اما باید قبول کنیم که حریف‌مان بسیار قدر است و در نیم‌فصل دوم با جذب جپاروف و چند بازیکن دیگر خودش را تقویت کرده است. آنها در همه پست‌ها بازیکنان خوبی دارند اما انتظارم این است که هواداران فردا به ورزشگاه آزادی آمده و ما را حمایت کنند تا ان‌شاءالله با یک پیروزی خوب اتفاقات دربی را فراموش کنیم و بار دیگر نشان دهیم که شایسته‌ترین تیم برای صدرنشینی هستیم.

برانکو در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه چرا در بین بازیکنان غایب نامی از سیدجلال حسینی و محمد انصاری نبرد و آیا آنها مشکلی برای بازی مقابل سپاهان ندارند، عنوان کرد: بله خوشبختانه محمد انصاری امروز با ما تمرین کرد و آمادگی بازی مقابل سپاهان را خواهد داشت. در مورد سیدجلال هم اعتراض‌مان را به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم و باید ببینیم امروز چه تصمیمی در مورد محرومیت او گرفته می‌شود.

سرمربی پرسپولیس در مورد انتقاداتی که از وی مطرح می‌شود اظهار داشت: در مورد انتقادات باید بگویم که همیشه وجود داشته و خواهد داشت، مخصوصاً وقتی می‌بازید این انتقادات به اوج خود می‌رسد. من نمی‌خواهم بهانه بیاورم یا دنبال توجیه باشم، در فوتبال برد و باخت وجود دارد اما دیدید بعد از دربی آمار چه گفت، آمار و ارقام کاملاً مشخص است که ما 72 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. ما در این بازی 16 توپ به سمت دروازه زدیم اما آنها پنج تا توپ که سه تای آنها در چارچوب بود و گل شد. ما بیش از 570 پاس سالم داشتیم، اما آنها 290 پاس. ما در یک‌سوم حریف 290 پاس سالم دادیم، اما آنها 60 بار موفق به این کار شدند. این برتری آماری نشان می‌دهد که ما کاملاً از حریف‌مان بهتر بودیم، اما این برتری کافی نبود، چرا که نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم.

برانکو تصریح کرد: در کل می‌خواهم بگویم ما در دربی بازی بدی ارائه ندادیم و بازی را باختیم که مستحق آن نبودیم، مثل دیدار با ذوب‌آهن که به این شکل باختیم. جدا از این مسائل آنچه اهمیت دارد این است که ما در حال حاضر در صدر جدول قرار داریم و تلاش می‌کنیم که این روند را ادامه دهیم. در بازی با تراکتورسازی هم دیدید چقدر خوب ظاهر شدیم و برتری خود را به بهترین شکل نشان دادیم. با تمام این حرف‌ها طبیعی است که از ما انتقاد شود. اما اینکه بگویند چرا فلان بازیکن در فلان پست بازی نکرد، هیچ‌کس بهتر از من نمی‌تواند در مورد آمادگی بازیکنان نظر دهد، هرچند شاید بعضی وقت‌ها من هم اشتباه داشته باشم.

 

 

 

 

کد خبر : ۴۶۰۱۴۲