خبرگزاری کار ایران

توصیه به علیرضا بیرانوند: نیاز به تمرینات ذهنی دارد

محسن سیدی، مربی سابق دروازه بان پرسپولیس در مورد عملکرد او در دربی و سه گلی که دریافت کرد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محسن سیدی، کسی که یکی از موفق‌ترین و خوشنام‌ترین مربی دروازه‌بانها در فوتبال ایران است، در مورد بیرانوند، گلر تیم ملی و پرسپولیس، اظهار نظر جالبی کرد.

سیدی که مربی سوشا مکانی، علی بیرانوند، وحید شیخ ویسی و فلاح‌زاده در تیم نفت بوده و دیگر گلرهای مطرح فوتبال ایران با او کار کرده‌اند معتقد است که یکی از مهمترین تمرینهای یک گلر تمرین ذهنی است. وی می‌گوید: یکی از مهم ترین تمرینات در دنیای حرفه ای تمرینات ذهنی میباشد بخصوص زمانی که شما در تیمی بازی می کنید که پر طرفدار و دارای حاشیه ای خاص خودش می باشد.

سیدی در مورد عملکرد بیرانوند طی این سالها می‌افزاید: با توجه به این که بیرانوند عمل کرد بسیار خوبی را در سه چهار سال گذشته داشته با همان شرایط گلر اول تیم ملی و تیم پرسپولیس است.

با این حال معتقد است که شرایط دروازه‌بانی در تیمهای پرطرفدار یا تیمهای دیگر متفاوت است: در تیم نفت طراحی تمرین و کوچینگ گلرها بر اساس تیم حمله شونده یا به نوعی شروع ضد حمله‌ها بود و جالب است که در همین چند سال گذشته شاهد رشد و احیا گلرهایی چون سوشا مکانی، علی بیرانوند، وحید شیخ ویسی و فلاح‌زاده بودیم.

وی می‌گوید: گلر در پرسپولیس بیشتر باید مدیر باشد، البته با آمادگی جسمانی صددرصد برای مقابله با تک‌حمله‌ها یا بعضا حمله‌های پراکنده حریف. تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال و سپاهان و تراکتور معمولا در حمله هستند و گلرهای این تیم‌ها باید شش دانگ حواس‌شان به جریان بازی باشد و تک موقیعت حریف را خنثی کنند.

محسن سیدی

سیدی در مورد موفقیت یا عدم موفقیت بیرانوند در رسیدن به این مهم می‌گوید: تا به این جای کار بیرانوند، هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس، موفق بوده و جدول همه چیز را نشان می‌دهد. منتها نکته کلیدی انتخاب و نوع تمرین و کوچینگ توسط مربیان گلرها است و آنها هم در این میان نقش بسزایی دارند .

 

کد خبر : ۴۵۹۶۰۵