خبرگزاری کار ایران

ربطی: امکان تبانی در قرعه‌کشی جام جهانی کشتی وجود ندارد

دبیر اسبق فدراسیون کشتی معتقد است که با حضور نمایندگان همه تیمها در محل برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی کشتی امکان تبانی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، دبیر اسبق فدراسیون کشتی معتقد است که با حضور نمایندگان همه تیمها در محل برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی کشتی امکان تبانی وجود ندارد.

عارف ربطی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا افزود: مراسم قرعه‌کشی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد در مقر اتحادیه جهانی کشتی و با حضور مسئولان این اتحادیه و نمایندگان تیمها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: لذا هرگونه دست‌کاری و تبانی در قرعه‌کشی مراسم بدون شک با اعتراض سایر تیمها روبرو می‌شود. تیمهای پرنفوذی چون روسیه و آمریکا بدون شک در برابر تبانی سکوت نخواهند کرد.

ربطی افزود: اتفاقا معتقدم اگر تبانی صورت بگیرد به سود روس‌ها و آمریکایی خواهد بود، چرا که نفوذ آنها در اتحادیه جهانی کشتی از کشور ما به مراتب بیشتر است.

دبیر اسبق فدراسیون کشتی در خصوص سطح جام جهانی نیز گفت: سطح این مسابقات با رقابتهای جهانی فاصله زیادی دارد  و تیمها با نفرات اصلی خودشان در جام جهانی شرکت نمی‌کنند. در حقیقت جام جهانی حکم یه تورنمنت تدارکاتی را برای کشورها دارد.

ربطی در مورد حضور حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم نیز در خاتمه خاطرنشان کرد: به هر حال این کشتی‌گیر خوب کشورمان برای رسیدن به سر وزن قبلی باید کیلوهای زیادی را از وزن بدنش را کم می‌کرد. لذا حضور در یک وزن بالاتر تصمیمی منطقی به شمار می‌آید و برای سلامت جسمانی وی و تداوم روند قهرمانی‌اش بسیار ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود.

 

کد خبر : ۴۵۸۲۴۰