خبرگزاری کار ایران

استویچف یا کولاکوویچ؟

سکاندار تیم ملی والیبال یک شنبه مشخص خواهد شد

گزینه مونته نگرویی سرمربیگری تیم والیبال ایران نخستین هدف خود از هدایت تیم ملی را قهرمانی حهان می‌داند.

ورزش والیبال چندین سال است که مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفته و بعد از فوتبال در جایگاه دومی قد علم کرده است. ورزشی پرطرفدار و المپیکی که این روزها در تب و تاب داشتن سرمربی برای هدایت تیم ملی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران که در حال حاضر برترین تیم آسیا به شمار می‌رود و در آخرین رده‌بندی جهانی F.I.V.B  که در ژوئیه ۲۰۱۶ منتشر شد با ۱۱۶ امتیاز در رده دهم جهان قرار داد در حال حاضر به دنبال سپردن هدایت تیم ملی به یکی از 2 گزینه بلغار یا صرب است.

ایگور کولاکوویچ گزینه مونته نگرویی هدایت تیم ملی که روز دوشنبه 11 بهمن ماه وارد تهران شده بود پس از 3 روز مذاکره با مسئولان فدراسیون و دیدار از کمپ های تیم ملی و تماشای بازی های لیگ برتر، بامداد امروز تهران را به مقصد صربستان ترک کرد.

وی در خصوص آنالیز تیم ملی والیبال و امکانات موجود گفت: شرایط والیبال ایران را بسیار خوب ارزیابی می کنم و با این که متعجب شدم اما امکانات خوبی در بازدید های خودم مشاهده کردم. به هر حال برای کسب موقعیت جهانی باید چنین امکانات خوبی هم داشت.

کولاکویچ سطح والیبال ایران را مناسب ارزیابی کرد و بیان می کند با این که پیشنهاد دیگری هم برای سرمربیگری دارد اما دوست دارد هدایت تیم ملی ایران را به عهده بگیرد. 

وی ادامه داد: سطح والیبال ایران را می شناختم زیرا در سال های گذشته تیم که با آن در رقابت ها شرکت می کردم، رقیب تیم ایران بوده ولی شناختی از لیگ برتر نداشتم. اکنون با حضور در اینجا لیگ را هم بهتر می شناسم.

گزینه سرمربیگری مونته نگرویی تیم والیبال ایران نخستین هدف خود از هدایت تیم ملی را قهرمانی حهان می‌داند اما بیان می کند که تمام سعی خود را انجام دهد تا تیم ملی بهتر بازی کند و و به روزهای اوج خود برگردد اما قول حضور در جمع 4 تیم پایانی المپیک را نمی دهد.

استویچف بهتر عمل می کند

مسعود صالحیه، پیشکسوت والیبال کشورمان در خصوص انتخاب کولاکویچ و استویچف، نظر به برگشتن استویچف، سرمربی بلغاری می دهد و شرایط سنی، قدرت مربیگری و نتایج کسب کرده توسط او را بهتر ارزیابی می کند.

وی در این خصوص به پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران گفت: فکر می کنم در حال حاضر بهترین مربی که در دنیا وجود دارد که می توان با آن کار کرد استویچف است. بعد از ماتسودا ژاپنی و ولاسکو آرژانتینی، که بهترین مربیان والیبال هستند استویچف بهترین است. او وضع مالی بسیار خوبی دارد و تمرکزش فقط روی انجام دادن بهتر کارش  می باشد. مضافا اینکه قرار گرفتن بر روی سکو برای او بسیار مهم است.

پیشکسوت والیبال ایران از نظر نظم کاری، استویچف را جزو بهترین مربیان دنیا معرفی می کند و عقیده دارد که به هیچ وجه قابل مقایسه با مربی مانند کواچ نمی باشد.

وی در ادامه استفاده از مربی ایرانی واعتماد به آن ها را بهترین دلیل موفقیت فدراسیون می داند و ادامه می دهد: کارشناس والیبال کشورمان با تاکید بر استفاده از مربیان ایرانی گفت: هر مربی که به ایران بیاید قطعا همکارانی در زمینه آنالیز و بدنسازی همراه خود می آورد اما معتقدم باید از مربیان ایرانی استفاده کنیم و حتی در 2020 با مربیان ایرانی به المپیک برویم و اعتماد به نفس آن ها را افزایش دهیم. 

گفتنی است؛ در این راستا برای انتخاب گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران باید تا یک¬شنبه هفته آینده در انتظار نتیجه جلسه اعضای هیات رییسه نشست.

 

کد خبر : ۴۵۵۲۵۹