خبرگزاری کار ایران

اظهارات عجیب رییس کمیته داوران؛

داور استادیوم را به آتش هم بکشد مقصر نیست!

رییس کمیته داوران در اظهاراتی جنجالی مدعی شد حتی اگر اشتباه داور باعث تضییع حق تیمی شود و استادیوم به آتش کشیده شود هم داور مقصر نیست.

به گزارش ایلنا، فریدون اصفهانیان در کنفرانس خبری گفت: تقدیر می کنم از دپارتمان داوری و کامرانی فر و تلاش برای به روز شدن داوری و خروج از شکل سنتی داوران می‌کند.

وی ادامه داد: ممنونم از حمایت ها از جامعه داوری و نقد‌های‌تان چون برنامه ها را در  5بخش شروع کرده است و آموزش از راه دور گوگل درایو کلیپ ها آموزشی رو ارسال می‌کنیم.

* داوران جوانان ما کارکشته و با تجربه هستند

اصفهانیان رئیس کمیته داوران در مورد اینکه چرا در یک بازی که ناظر داوری بود به این مسابقه نرفت، گفت: گاهی اوقات مواردی پیش می‌آید که یک فرد نمی‌تواند به خاطر مشکلی که داشته خودش را به آن شهر برساند، من هم در زنجان بودم و مادرم حال خوبی نداشت و شکور جایگزین من در آن مسابقه شد و داوری بدون ناظر نبود.

وی افزود: در مورد بحث جوانگرایی در داوری هم باید بگویم داوران ما اگرچه از نظر سنی جوان هستند اما بسیار کارکشته و باتجربه هستند. داوری در آسیا هم جوان شده است، ما داورانمان را هم به صورت تیمی به شهرهای مختلف اعزام می‌کنیم تا هم با خصوصیات و روحیات هم آشنا شوند و هم بتوانند با هم بهتر کار کنند اما از شما سئوال می‌کنم چرا کارشناسان گاهی اوقات حرف‌هایی می‌زنند که حیرت‌انگیز است؟ در همه جای دنیا اعتراض شدید به داور مستحق کارت زرد است اما بازیکنی که به داور اعتراض کرده و داور را هُل می‌دهد کارشناس می‌گوید او خودش را محق دانسته که اعتراض کرده، اگر داور اشتباه نمی‌کرد این بازیکن هم اعتراض نمی‌کرد و اخراج نمی‌شد. باید بدانید که داور مقصر نیست حتی اگر با اشتباه داور ورزشگاه به آتش کشیده شود، داور مقصر نیست. فشار روحی و روانی روی داوران ما بسیار زیاد است، مربی 40 متر آن طرف‌تر، بالا و پایین می‌پرد و مسئولانه برخورد نمی‌شود، باید همه دست به دست هم بدهیم تا به داوری کمک شود.

اصفهانیان تصریح کرد: چرا داوری ما تهی شده است، ما در گذشته در 28 هفته قضاوت می‌کردیم اما اکنون داوری ما از داوران جوان تهی شده است، طول می‌کشد تا این داوران جوان شرایطشان ایده‌آل شود، اینها دانش فنی و آمادگی جسمانی خوبی دارند، بهتر است سعه‌صدرمان را بالا ببریم.

کد خبر : ۴۵۳۷۱۴