خبرگزاری کار ایران

مروری بر بازی‌های امروز فوتبال اروپا؛

پوچتینو روی دست پِپ/ زیدان در اندیشه حفظ صدر لالیگا

در رقابت‌های فوتبال اروپا امروز لالیگا، سری‌آ ایتالیا، بوندس لیگای آلمان و لیگ برتر انگلیس با رقابت‌های حساسی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، در هفته‌ بیست و دوم لیگ برتر جزیره و در حساس‌ترین جدال تیم بحران‌زده‌ منچستر سیتی به مصاف تاتنهام می‌رود. این بازی در شرایطی انجام می‌شود که پوچتینو، سرمربی تاتنهام، جنگ روانی را با تحقیر سیاست‌های باشگاه منچستر سیتی وارد مرحله‌ی تازه‌ای کرده است. وی در تازه‌ترین اظهار نظر خود مدعی شده است که « تاتنهام هواداران بیشتری دارد، ولی منچسترسیتی فلسفه‌ دیگری را پیش گرفته است. آن‌ها در جهتی دیگر گام بر می‌دارند.» با این حال این مربی به ستایش همتای خود، گواردیولا، پرداخت: «وقتی وارد باشگاه جدیدی می‌شوی به زمان نیاز داری تا مقیاس‌هایت را در فرهنگی تازه بروز کنی. این بسیار دشوار است، اما من نظرم در مورد گواردیولا همان است. مردم فکر می‌کنند او با 10 بازی می‌تواند لیگ برتر را فتح کند. این غیر ممکن است. اما شک ندارم او با گذشت زمان موفق خواهد شد.»

بازی رفت دو تیم با برتری تیمِ پایین‌شهریِ لندن به پایان رسید. در بازی رفت لیگ برتر که 4 ماه پیش به انجام رسید شاگردان پوچتینو با دو گل به پیروزی رسیدند. در آن بازی کلاروف (بازیکن سیتی) و دله الی برای تاتنهام گلزنی کردند.

تاتنهام در جدال با 5 تیم دیگر بالای جدول در این فصل تنها دو بار به پیروزی رسیده و 3 بار متحمل شکست شده است. سیتی هم وضعیت تقریباً مشابهی دارد و 2 بار برده و 2 بار باخته است. گواردیولا اگر این بازی را نیز واگذار کند بحران حاد خواهد شد. او هفته‌ گذشته به اورتون 4 بر صفر باخته بود.

در دیگر بازی‌های مهم نیز لیورپول به مصاف سوانسی خواهد رفت و یونایتد با استوک سیتی مصاف خواهد داد. شاگردان کلوپ امیدوارند که تاتنهام امتیاز از دست بدهد تا آن‌ها بتوانند دوباره به رده‌ی دوم جدول بازگردند. سوانسی در انتهای جدول قرار دارد و با 49 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را در اختیار دارد. در آن سوی میدان، لیورپول با همین تعداد گل زده صاحب قوی‌ترین خط حمله است.

در ایتالیا و در هفته‌ بیست و یکم، دو تیم بالای جدولی و مدعی میلان و ناپولی، در جزپه مه‌آتزا، به مصاف هم خواهند رفت. میلان می‌تواند با برتری خانگی و با یک بازی کمتر به یک قدمی آبی‌های جنوب برسد. پاولو مالدینی، اسطوره‌ی باشگاه میلان، در مورد این بازی به «فوتبال ایتالیا» گفته است:‌«ساری مربی بسیار خوبی است و حتی من را یاد آریگو ساکی می‌اندازد. نحوه‌ی بازی میلان با ناپولی متفاوت است. مونتلا توانسته از جوانها بسیار خوب بازی بگیرد، نتایج دور از انتظاری کسب کند و لایق اعتبار فراوانی است. باتوجه به نتایج نیم‌فصل میلان، آن‌ها در رتبه‌ سوم قرار دارند. اما باید بدانیم که هدف اولیه‌ میلان در ابتدای فصل کسب سهمیه‌ بازی‌های یورو لیگ بوده و حقیقت این است که یوونتوس، ناپولی و رم تیم‌های قوی‌تری هستند.»

تساوی دو تیم می‌تواند تیم‌های اینتر و رم را خوشحال کند. در دیگر بازی امروز کیه‌وو میزبارنتن فیورنتینای خواهد بود که هفته‌ گذشته یوونتوس را شکست داد.

در آلمان و از سری بازی‌های هفته‌ هفدهم بوندس‌لیگا دو تیم بالای جدولی لایپزیش و فرانکفورت به مصاف هم خواهند رفت. لایپزیش، شگفتی‌ساز این فصل فوتبال آلمان، برای اینکه در کورس رقابت با بایرن مونیخ بماند باید این بازی را به نفع خود به پایان برساند. بایرن دیروز و در جدالی دشوار فرایبورگ را شکست داده بود. در دیگر بازی‌های حساس هم دورتموند به خانه‌ی وردربرمن می‌رود و هافن‌هایم با آگزبورگ رقابت خواهد کرد.

در اسپانیا و از ساعاتی دیگر رئال، در خانه، به مصاف مالاگا خواهد رفت. شاگردان زیدان در حالی پای به این دیدار خواهند گذاشت که با یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبا بر صدر جدول تکیه داده‌اند. رئال اگر این بازی را نبرد ممکن است وارد بحران شود. آن‌ها هفته‌ گذشته در دقایق پایانی با گل یووتیچ مغلوب سویا شدند.

اما در فرانسه شاگردان امری در برابر تیم میانه‌ جدولی نانت قرار خواهد گرفت. پاری‌سن ژرمن در بازی‌های اخیر خود پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته دوباره در قامت مدعی ظاهر شود با این حال، آن‌ها به قرار گرفتن در جایی به جز صدر عادت ندارند. نیس، صدر نشین رقابت‌ها، دیروز در خانه‌ باستیا متوقف شد و موناکو دیگر رقیب پاریسی‌ها فردا بازی دارد. 

کد خبر : ۴۵۰۴۶۵