خبرگزاری کار ایران

افشاردوست: وضعیت والیبال بانوان ایران در آسیا بهتر می‌شود

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: بر اساس اهداف تعریف شده والیبال بانوان ایران در آینده شرایط بهتری در آسیا خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی «کاربرد آنالیز در طراحی تمرین» ویژه بانوان ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش نشانان قهرمان در حادثه ساختمان پلاسکو افزود: از استقبال بانوان از این دوره آموزشی خوشحال هستم اما از حضور نیافتن برخی مربیان لیگ برتری والیبال بانوان در این دوره تعجب کردم.
وی تصریح کرد: برترین مربیان والیبال جهان هر لحظه برای آموختن موضوعات جدید در تلاش هستند چون خود را کامل نمی‌دانند و این روش باید الگوی برای مربیان ایران نیز باشد.
افشاردوست به اهمیت اطلاعات آماری آنالیز در والیبال اشاره کرد و گفت: این اطلاعات دو دسته هستند که یک سری در زمان مسابقات است و سرمربیان بر اساس آنها سیاست گذاری در مسابقه را انجام می‌دهند.
دبیرکل فدراسیون والیبال بهگروه دوم اطلاعات آماری اشاره کرد و گفت: این دسته مهمتر از دسته اول است که ضعف‌های تمرینات را نشان می‌دهد. بسیاری از مربیان باشگاه‌های والیبال ایران هنوز از اهمیت اینگونه اطلاعات غافل هستند در صورتی که اساس تمرینات و آماده سازی بازیکنان تیم ملی در باشگاه‌ها شکل می‌گیرد و ضعف بازیکنان به تیم ملی نیز سرایت می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر مربیان بتوانند تمرینات خود را بر اساس اطلاعات آنالیز اصلاح کنند، بهره وری از توان بازیکنان افرایش قابل توجهی خواهد یافت و در موفقیت آن تیم نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
دبیرکل فدراسیون والیبال به برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقا والیبال بانوان ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس اهداف تعریف شده باید در چهار سال آینده وضعیت والیبال ایران در آسیا به مراتب بهتر از وضعیت فعلی شود.
نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت بحث آموزش گفت: در والیبال بانوان نیازهای آموزشی زیادی وجود دارد که فدراسیون در برنامه بلند مدت این آموزش‌ها را برگزار خواهد کرد.
زهره میرسپاسی تصریح کرد: در موضوع آنالیز تا کنون دو دوره برگزار شده و امروز شاهد برگزاری سومین دوره در قالب کارگاه آموزشی هستیم که نتایج آن کمک زیادی به برطرف کردن ضعف‌های والیبال بانوان خواهد داشت.
وی تاکید کرد: وظیفه فدراسیون والیبال و کمیته آموزش شناسایی ضعف‌ها و برگزاری دوره‌های لازم آموزشی برای کمک به برطرف کردن آنهاست، اما بانوان نیز باید تلاش بیشتری برای حضور در این دوره‌ها و استفاده از مطالب آنها داشته باشند.
کارگاه آموزشی «کاربرد آنالیز در طراحی تمرین» ویژه بانوان از ساعت 10 امروز در فدراسیون والیبال آغاز شد و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت.
در این دوره 22 نفر شرکت کردند و دکتر نادر شوندی رئیس کمیته آموزش و پژوهش و جواد مهرگان دبیر کمیته تدریس در این دوره را بر عهده دارند.
علی فتاحی و علی تاج الدینی (آنالیزور) از دیگر کمک کنندگان در برگزاری این دوره آموزشی هستند.

کد خبر : ۴۵۰۲۸۲