خبرگزاری کار ایران

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس و انصاری به هم رسیدند/ تقابل تکراری دایی و ویسی

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا چهارشنبه با انجام پنج بازی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا چهارشنبه با انجام پنج بازی در شهرهای اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد و تهران به پایان خواهد رسید. که در مهم‌ترین بازی‌های این روز، تیم پرسپولیس، صدرنشین فعلی لیگ در اهواز به مصاف فولاد خواهد رفت و سپاهان نیز در اصفهان میزبان نفت تهران خواهد بود.

سپاهان-نفت

همین دو هفته پیش بود که دو تیم سپاهان و نفت در ورزشگاه نقش جهان و در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر رفتند. دیداری که بسیار پرحاشیه بود و در انتها نیز با یک گل به سود شاگردان علی دایی خاتمه یافت و باعث شد عبدالله ویسی در اولین سال حضورش در سپاهان، از رسیدن به فینال جام حذفی ناکام بماند. حواشی این بازی البته به اندازه‌ای بود که منجر به محرومیت دو جلسه‌ای علی دایی شد. محرومیتی که یک جلسه آن در بازی مقابل استقلال سپری شد و دومین جلسه آن نیز در بازی فردا خواهد بود و اجازه حضور دایی روی نیمکت تیمش را نخواهد داد. دیگر دلیل حساس بودن این بازی را می‌توان هم امتیاز بودن دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ دانست. هر دو تیم 23 امتیازی هستند و پیروزی در این بازی نه تنها منجر به اختلاف سه امتیازی دو تیم خواهد شد بلکه می‌تواند تحت شرایطی خاص تیم برنده را تا رده چهارم جدول بالا ببرد.

گسترش فولاد-ماشین‌سازی

اولین دربی تبریز در دور برگشت و اولین دربی فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی جدید ماشین‌سازی. تیم فراز کمالوند در انتهای نیم فصل اول روند خوبی پیدا کرد و توانست از انتهای جدول فاصله بگیرد. گسترشی‌ها در نیم فصل دوم نیز با تقویت تیم خود به دنبال کسب یک رتبه تک رقمی هستند. در طرف مقابل اما ماشین‌سازی همچنان قعرنشین جدول لیگ است و کار بسیار سختی برای فرار از سقوط دارد. سبزپوشان تبریزی که در نیم فصل دو مهره باتجربه خود یعنی سامان نریمان جهان و آندرانیک تیموریان را نیز از دست داده‌اند، حالا با جوانگرایی که کاظمی در این تیم ایجاد کرده، به دنبال پیروزی در یکی از دربی‌های تبریز هستند تا فاصله خود را با تیم‌های بالا سر خود کم کنند.

سیاه‌جامگان-پدیده

یکی از دیگر از دربی‌های هفته هفدهم را دو تیم مشهدی در ورزشگاه ثامن برگزار خواهند کرد. دو تیم در جدول همسایه هستند و وضعیت مساعدی در جدول ندارند. به همین دلیل باید این دربی یک بازی 6 امتیازی برای شاگردان رضا مهاجری و خداداد عزیزی دانست. هر دو تیم این روزها با مشکلات مالی و مدیریتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به خوبی می‌دانند برای فرار از سقوط و جدا شدن از انتهای جدول، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز کامل این دربی دارند.

سایپا-ذوب‌آهن

روند ناکامی نارنجی‌پوشان تهرانی همچنان ادامه دارد. حسین فرکی و شاگردانش هفته قبل در شرایطی مقابل تیم صدرنشین پرسپولیس بازی را واگذار و نیم فصل دوم را با شکست آغاز کردند که حریف آنها بیش از سی دقیقه ده نفره بود و با وجود این سایپا نتوانست از برتری خود استفاده کند. حالا حسین فرکی بعد از آزمون سخت مقابل پرسپولیس، باید برابر یک تیم مدعی دیگر قرار بگیرد. تیمی که مدت‌ها است روند خوبی دارد و توانسته خودش را به جمع مدعیان برساند. البته سبزپوشان اصفهانی در بازی فردا چند بازیکن خود را در اختیار نخواهند داشت اما بدون تردید حتی بدون حضور این بازیکنان نیز آنها حریفی بسیار سرسخت و دشوار برای قعرنشین متمول لیگ خواهند بود.

فولاد-پرسپولیس

بالاخره انتظارها به سر رسید و فردا شاهد تقابل ساسان انصاری با پرسپولیس و برانکو خواهیم بود. آقای گل فعلی لیگ که در ابتدای فصل به پرسپولیس پیوسته بود، بعد از اینکه دید جایی در تفکرات برانکو ندارد از هفته چهارم راهی فولاد شد و از آن زمان تا کنون عملکردی خیره‌کننده در لیگ داشته و نقش بسیار مهمی در اوج‌گیری فولاد ایفا کرده است. حالا انصاری بعد از عملکرد بسیار خوبی که در این مدت داشته، می‌خواهد مقابل پرسپولیس و برانکو نیز بدرخشد تا بیشتر از قبل توانایی‌های خود را به رخ سرمربی کروات سرخپوشان تهرانی بکشد. در طرف مقابل نیز این بازی برای پرسپولیس اهمیت بسیار بالایی دارد. فاصله اندک این تیم با تراکتورسازی و احتمال از دست رفتن صدر جدول، استرس بازی را برای شاگردان برانکو زیاد خواهد کرد که این موضوع قطعاً موجب دشواری بیشتر کار برای پرسپولیس خواهد بود. تیم برانکو در نیم فصل دوم تنها 4 بازی در خارج از تهران پیش رو دارد که تقابل با فولاد در اهواز، اولین و بدون تردید سخت‌ترین انها خواهد بود. دیداری که برانکو کاملاً به اهمیت شکست نخوردن در آن واقف است. دیداری که به احتمال فراوان در انتهای فصل نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت پرسپولیس خواهد داشت.

برنامه کامل دیدارهای روز چهارشنبه هفته هفدهم لیگ برتر به‌ شرح زیر است:

چهارشنبه، 29 دی‌ماه 95
سایپا ــ ذوب‌آهن اصفهان ساعت 16:40 ورزشگاه پاس قوامین
شاهین حاج‌بابایی ــ تورج عیوض‌محمدی ــ رحیم شاهین ــ علی صفایی ــ ناظر: زاهد بحرینی
سیاه‌جامگان مشهد ــ پدیده خراسان ساعت 15 ورزشگاه ثامن مشهد
علیرضا فغانی ــ حسین طالقانی ــ امیررضا آشورماهانی ــ محمد ملکی ــ ناظر: محمدجواد تقی‌پور
سپاهان ــ نفت تهران ساعت  14:30 ورزشگاه نقش جهان اصفهان
حمید حاج‌ملک ــ حمید غمزه ــ فرهاد مروجی ــ جواد رحیم‌زاده ــ ناظر: خداداد افشاریان
فولاد خوزستان ــ پرسپولیس ساعت 16:40  ورزشگاه غدیر اهواز
محمدرضا اکبریان ــ سعید علی‌نژادیان ــ هادی طوسی ــ علی میرغفاری ــ ناظر: علی خسروی
گسترش فولاد تبریز ــ ماشین‌سازی تبریز ساعت 15 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
 رضا کرمانشاهی ــ رضا سخندان ــ حسن یوسفی ــ ناصر جنگی ــ ناظر: ابراهیم میرزابیگی.

 

 

کد خبر : ۴۴۸۷۹۵