خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مجتبی تقوی مطرح شد؛

سه دلیل برای ناکامی سایپا در نیم فصلی که گذشت

سرمربی اسبق سایپا اعتقاد دارد سه عامل ضعف در ساختار دفاعی، نبود یک مهاجم تمام کننده خوب و عدم یارگیری مناسب در ابتدای فصل دلایل اصلی نتیجه نگرفتن سایپا در نیم فصل اول لیگ برتر بوده است.

مجتبی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد شرایط نامساعد تیم سایپا در نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: متاسفانه سایپا در نیم فصل اول چیزی برای ارائه نداشت و با اینکه کادرفنی و مدیریتی خوبی را دارد، نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت نتیجه بگیرند. سایپا در این فصل در شرایطی موفق نبوده است که می‌بینیم بر خلاف سالیان گذشته که همیشه جزو سرآمدان لیگ در جوانگرایی بود، امسال دست به جوانگرایی هم به آن صورت نزده و نمی‌شود گفت آنها به دلیل جوان بودن در نتیجه گرفتن خوب عمل نکرده‌اند.

او ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که سایپا در این فصل تفکر نتیجه‌گرایی صرف هم مانند تیم‌هایی پرسپولیس و تراکتورسازی نداشته است. آن تیم‌ها به دلیل هواداران زیادی که دارند برای نتیجه گرفتن تحت فشار هستند و طبیعی است برای همین کمتر دست به جوانگرایی می‌زنند و حتی در خیلی از مواقع به دنبال بردهای سه امتیازی با حداقل گل هستند اما این مسائل در سایپا وجود ندارد و سایپا در این فصل به دنبال این هم نبود تا فوتبال نتیجه‌گرا ارائه بدهد.

سرمربی اسبق سایپا در واکنش به این سوال که آیا مشکلات فنی باعث عدم نتیجه‌گیری سایپا در این فصل بوده است، اظهار داشت: به عنوان کسی که از تیم دور هستم، نمی‌توانم خیلی دقیق در این مورد صحبت کنم و بگویم مشکل اصلی سایپا کجاست اما چیزی که مشخص است این است که این تیم مشکل فنی هم دارد. البته من شناخت خوبی از آقای فرکی دارم و می‌دانم کارش را خیلی خوب بلد است ولی ایراد فنی در نحوه بازی سایپا وجود دارد. این تیم در ساختار دفاعی ضعف دارد و باید این ضعف در نیم فصل برطرف شود. ضمن اینکه در خط حمله هم سایپا آن زهر لازم را ندارد و مهاجمان این تیم در هر بازی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند که این مشکل هم باید با جذب یک مهاجم تمام کننده خوب برطرف شود.

او افزود: مساله دیگری که به نظر من یکی از مشکلات اصلی سایپا در این فصل بوده است، نوع یارگیری آنها در ابتدای فصل است. به نظرم سایپا در جذب بازیکن عملکرد موفقی در شروع فصل نداشت و می‌بینیم که بازیکنی مثل حسن‌زاده اصلاً در این تیم موفق نبوده است. کادرفنی سایپا در نیم فصل در نقل‌وانتقالات باید با دقت بیشتری عمل کند و با گرفتن چند بازیکن خوب نقاط ضعف تیم را به حداقل برساند.

آیا شرایط سایپا در نیم فصل دوم تغییر خواهد کرد؟ تقوی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: من فکر می‌کنم در نیم فصل دوم سایپا قطعاً نتایج بهتری خواهد گرفت. سایپا نیم فصل اول هم فوتبال بدی بازی نمی‌کرد و در برخی از بازی‌ها حتی باید برنده می شد اما مشکلاتی که به آن اشاره کردیم باعث نتیجه نگرفتن آنها شد.

مجتبی تقوی، در پایان گفت: کادر مدیریتی سایپا باید به حسین فرکی فرصت بدهد و از او حمایت کند. فرکی مربی با برنامه‌ای است و مطمئن باشید با برنامه‌های او سایپا به زودی از این وضعیت خارج خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۴۲۵۳۰