خبرگزاری کار ایران

دست‌نشان: تاج مسئله سربازی بازیکنان را حل کند/ اگر برای عبدالله‌زاده جایگزین پیدا کنیم با پیوستن او به پرسپولیس موافقت می‌کنم

تراکتورسازی بهترین بازیکنان سرباز را می‌گیرد اما بازیکنانی که سطح متوسطی دارند و در حال رشد هستند کجا می‌روند؟ ما از این موضوع انتقاد می‌کنیم که چرا پرسپولیس و استقلال از محصولات خودش استفاده نمی‌کند. تاج باید این مسئله را حل کند.

نادر دست‌نشان، سرمربی صنعت نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد شرایط این تیم گفت:‌ قبلا هم گفتم که تیم ما بازیکنان جوانی در اختیار دارد که این موضوع نکات مثبت و منفی برای ما دارد. این موضوع به این علت مثبت است که با انگیزه بازیکنان جوان می‌توانیم تیم‌های بزرگ را شکست دهیم. نکته منفی استفاده از بازیکنان جوان هم این است که تجربه تیم پایین می‌آید و در بعضی از بازی‌ها نتیجه را از دست می‌دهیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان با بیان اینکه از جایگاهی که این تیم در جدول دارد راضی است، گفت: سعی می‌کنیم شرایط‌مان را در جدول بهتر کنیم. بازی مقابل فولاد همه دیدند که تیم ما چند موقعیت ایجاد کرد. تیم فولاد به جز سه گلی که زد فقط یک موقعیت روی دروازه ما ایجاد کرد و در بقیه موارد بازیکنانم اجازه کارهای تاکتیکی به آنها ندادند.

دست‌نشان با انتقاد از داوری بازی با فولاد گفت: اسماعیل شریفات در گل اول روی بازیکن ما خطا کرد. گل دوم پنالتی نبود و گل سوم هم داور باید به نفع ما خطا اعلام می‌کرد که این کار را برعکس انجام داد.

سرمربی صنعت نفت در مورد بازی این تیم مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: خیلی سخت است که در این شرایط روحیه بازیکنان را احیا کنید. گسترش فولاد تبریز با شرایطی که زنوری برای آنها فراهم کرده است امکانات خوبی دارد. من فکر می‌کنم سه بازیکن گسترش فولاد به اندازه 10 بازیکن ما پول گرفته باشند. این موضوعات کار ما را سخت می‌کند اما می‌خواهیم شکست مقابل فولاد را فراموش کنیم و شرایط روحی و روانی بازیکنان را تغییر دهیم. امیدوارم بتوانیم سه امتیاز بازی را به دست آوریم و با یک پیروزی دیگر به شرایط مناسب خودمان برگردیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان در خصوص استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیمش گفت: این خصوصیت کار من است. در گذشته هم از بازیکنان جوان استفاده کردم. همه فکر می‌کنند تیم صنعت نفت به لحاظ مالی شرایط خوبی دارد در صورتی که این تیم از شرکت نفت و وزارت نفت حمایت مالی نمی‌شود. مدیریت تیم شدیدا به دنبال تامین مالی است. استفاده از بازیکنان جوان به شرایط مالی ربطی دارد. عالیشاه و حسین ابراهیمی دو نمونه از بازیکنانی هستند که وقتی جوان بودند من از آنها استفاده کردم. افتخار من این است که از بازیکنان جوان استفاده می‌کنم.

دست‌نشان در پاسخ به این سوال که صنعت نفت آبادان در نیم فصل چه تغییراتی خواهد داشت، گفت:‌ ما باید از این فرصت استفاده کنیم. دو بازیکن به علت پارگی رباط صلیبی از لیست خارج می‌شوند.دو جای خالی داریم و طبیعتا تا حد نصابی که بتوانیم یارگیری کنیم این کار را انجام می‌دهیم. به دنبال بازیکنانی هستیم که بتوانند به ما کنند. ما باید برای ارائه بهتر کار‌های تاکتیکی بازیکن بگیریم.

وی ادامه داد:‌تیمی مثل تراکتورسازی اگر پنج یا 6 بازیکن هم در اختیار نداشته باشد عین خیالش نیست. تراکتورسازی نه تنها نیمکت قوی دارد بلکه سکوی قوی هم دارد. ما یک بازیکن به اسم فاخر تهامی داشتیم که بازیکنان جوانان ما بود. زمان سربازی این بازیکن فرا رسید او به تراکتورسازی رفت. ای کاش این بازیکن در صنعت نفت می‌ماند و درسش را ادامه می‌داد. برخی به او مشاوره دادند که به تراکتورسازی برود و دوران خدمتش را بگذراند. فکر می‌کنم الان در لیست 25 نفر تراکتورسازی هم قرار نمی‌گیرد.

او بیان اینکه تراکتورسازی الان فقط بهترین بازیکنان سرباز را به خدمت می‌گیرد، گفت:‌ من برخی موضوعات را سال‌های پیش در جلسه مربیان با مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کردم. موضوعاتی که به فوتبال آسیب می‌زند. تراکتورسازی بهترین بازیکنان سرباز را می‌گیرد اما بازیکنانی که سطح متوسطی دارند و در حال رشد هستند کجا می‌روند؟ ما از این موضوع انتقاد می‌کنیم که چرا پرسپولیس و استقلال از محصولات خودش استفاده نمی‌کند. تاج باید این مسئله را حل کند. اگر به تیم‌ها اجازه داده شود از بازیکنان سرباز استفاده کنند تیم‌ها از پایه بازیکنان سازی می‌کنند و بهره آن را زمان سربازی می‌برند. اگر این مشکل حل شود فوتبال ما رشد می‌کند و آنوقت به جز تیم تراکتورسازی همه می‌توانند از بازیکن سرباز استفاده کنند. عمیقا باید روی این موضوع فکر شود. این قانون سربازی مال زمانی بود که تیم نیروی زمینی تهران و نیروی هوای تیم‌داری می‌کردند و از بازیکنان سرباز استفاده می‌کنند.فجر سپاسی از این طریق برای تیم ملی بازیکن سازی می‌کرد. در هر حال امیدوارم مشکل سربازی به این شکل حل شود تا تیم‌های پایه قدرتمندی شکل بگیرد.

سرمربی صنعت نفت آبادان در مورد شایعه جدایی علی عبدالله زاده از صنعت نفت و پیوستن او به پرسپولیس گفت:‌ من از این موضوع اطلاع ندارم اما به عنوان مربی خوشحالم که بازیکنانی را در صنعت نفت در اختیار دارم که تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس دنبال آن هستند. موضوع این است که من در صنعت نفت کمبود بازیکن دارم و در صورتی که عبدالله زاده از تیم ما جدا شود کار برای ما سخت خواهد بود. فکر نمی‌کنم در این شرایط عقلانی باشد که عبدالله زاده به پرسپولیس برود. این باعث افتخار من است که بازیکنان جوان ما مورد توجه تیم‌های بزرگ باشد. اگر از نظر مهره کمبود نداشتیم خودم از موضوع انتقال عبدالله‌زاده به پرسپولیس استقبال می‌کردم. مگر اینکه ما در نیم فصل بتوانیم بازیکنی را جایگزین عبدالله زاده کنیم. در این صورت من برای کمک عبدالله زاده می‌توانم با این موضوع موافقت کنم اما فعلا که چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

کد خبر : ۴۴۰۲۶۱