خبرگزاری کار ایران

هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال با پنج مسابقه آغاز می‌شود

سیزدهمین هفته لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه یکم دی‌ماه با پنج مسابقه پیگیری خواهد شد که در نخستین دیدار پیکان میزبان کاله خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته دوم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «شهدای منا» روز چهارشنبه یکم دیماه با پنج مسابقه در شهرهای تهران (دو دیدار)، گنبد، اراک و ساری پیگیری خواهد شد.
در نخستین مسابقه این هفته تیم پیکان تهران که با 10 برد و 28 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد، میزبان کاله مازندران خواهد بود. کاله با 4 برد و 13 امتیاز در رتبه نهم جدول است.
دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود پیکان به پایان رسید و شاگردان پیمان اکبری سرمربی پیکان در این مسابقه به دنبال کسب سه امتیاز کامل مسابقه هستند، زیرا پیکانی‌ها یک برد و یک امتیاز کمتر از بانک سرمایه صدرنشین دارند و نمی‌خواهند این اختلاف حداقلی افزایش یابد.
از سوی دیگر کاله مازندران در حال حاضر در رتبه نهم است و برای اینکه در جمع پلی آفی‌ها قرار گیرد، باید جایگاه خود را بهبود بخشد.
در دومین دیدار خانه والیبال تهران، تیم بانک سرمایه صدرنشین این رقابت‌ها به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت. مسابقه رفت دو تیم سه بر یک به سود سرمایه در سالن غدیر ارومیه به پایان رسید و بانک سرمایه برای حفظ جایگاه خود در صدر جدول محکوم به شکست شهرداری ارومیه است.
شهرداری ارومیه در حال حاضر با شش برد و 18 امتیاز در رتبه ششم جدول است و رقابت نزدیکی با نماینده ساری دارد که با شش برد و 18 امتیاز در رتبه هفتم است.
تیم‌های هاوش گنبد و پارسه تهران در سومین مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر در سالن المپیک گنبد به مصاف یکدیگر می‌روند. هاوش که با سه برد و هشت امتیاز در انتهای جدول این رقابت‌هاست، در هفته دوازدهم موفق به کسب سومین پیروزی خود شد و بازیکنان این تیم با انگیزه مضاعف به مصاف پارسه تهران خواهند رفت.
از سوی دیگر پارسه تهران در هفته دوازدهم به دلیل حضور نیافتن صالحین ورامین در مسابقه با این تیم، استراحت کرد و بازیکنان این تیم از نظر بدنی در شرایط مناسب برای این مسابقه هستند. دیدار رفت دو تیم سه بر صفر به سود پارسه تمام شد.
سالن امام خمینی (ره) شهر اراک میزبان دیگر دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال است و تیم شهرداری اراک میزبان همنام تبریزی خود خواهد بود. شهرداری اراک در مسابقه روز یکشنبه موفق به شکست سایپا شد و برای میزبانی از شهرداری تبریز آمادگی روحی و روانی خوبی دارد.
دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود شهرداری تبریز شد و جبران این نتیجه دیگر دلیل اراکی‌ها برای شکست تبریز است. شهرداری تبریز و اراک با سه برد، 11 و 9 امتیاز در رتبه‌های دهم و یازدهم قرار دارند و فاتح این دیدار رتبه دهمی‌اش قطعی است.
در آخرین مسابقه هفته دوم دور برگشت لیگ برتر والیبال، تیم سازمان عمران شهرداری ساری از خاتم اردکان پذیرایی خواهد کرد. خاتم که روز گذشته سه بر دو مغلوب هاوش در گنبد شد، از آنجا راهی ساری شده است و از نظر سفر، مسافت زیادی را برای این مسابقه طی نکرده است.
نماینده ساری که در هفته دوازدهم در شهرآورد مازنی‌ها، کاله مازندران را شکست داد، برای سه امتیاز این مسابقه نیز برنامه دارد و خود را آماده جشن کسب هفتمین پیروزی کرده است. دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود خاتم در اردکان پایان یافت و این موضوع دلیلی دیگر برای تلاش مضاعف بازیکنان سازمان عمران شهرداری برای کسب پیروزی در این مسابقه است.
با توجه به حذف تیم صالحین ورامین از لیگ برتر والیبال، دیدار این تیم در هفته سیزدهم برابر سایپا تهران برگزار نمی‌شود و برای نخستین بار در فصل جاری، پنج دیدار در یک هفته لیگ برتر والیبال برگزار خواهد شد.

برنامه کامل دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال، ساعت 15
پیکان تهران – کاله مازندران

تهران، خانه والیبال، ساعت 17
بانک سرمایه – شهرداری ارومیه

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16
هاوش گنبد – پارسه تهران

اراک، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 16
شهرداری اراک – شهرداری تبریز

ساری، سالن سید رسول حسینی، ساعت 16
سازمان عمران شهرداری ساری – خاتم اردکان

کد خبر : ۴۳۹۳۵۳