خبرگزاری کار ایران

کلهر: قرعه متوسطی نصیب پرسپولیس شده است/ برانکو باید زوج بهتری برای سیدجلال پیدا کند

پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد قرعه این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا متوسط است و الهلال تنها رقیب سرخپوشان در دور گروهی خواهد بود.

محمود کلهر، پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و هم‌گروهی پرسپولیس با الهلال عربستان، الریان قطر و احتمالاً الوحده امارت گفت: به نظر من قرعه زیاد سختی نیست. بدون شک اصلی‌ترین حریف پرسپولیس در این گروه الهلال است. دو تیم دیگر با اینکه خوب هستند و قطعاً هزینه زیادی برای حضور قدرتمند در مسابقات می‌کنند اما بعید است که بتوانند دردسر زیادی برای پرسپولیس درست کنند. ما همیشه مقابل تیم‌های عربستانی مشکل داشتیم و برعکس آن برابر قطری‌ها و اماراتی‌ها آنچنان مشکل جدی نداشته‌ایم. این بار هم قطعاً همینطور خواهد بود. در مجموع به نظر من قرعه متوسطی نصیب پرسپولیس شده است و تیم برانکو شانس زیادی برای صعود از گروه خود دارد. الهلال رقیب اصلی پرسپولیس است و بعد از آن هم الریان تیمی است که نباید از آنها غافل شد.

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به برگزاری دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس و الهلال در کشور ثالث و تاثیر این موضوع روی صعود احتمالی پرسپولیس از گروه خود اظهار داشت: عربستانی‌ها همیشه از بازی مقابل تماشاگران ایرانی واهمه دارند و به همین دلیل با پیش کشیدن مسائل بی‌ربط سیاسی به ورزش، باعث شدند مسابقات رودروی آنها با ما به یک کشور دیگر منتقل شود. البته این یک موضوع دوطرفه است و اینکه ما هم به عربستان نمی‌رویم خیلی خوب است. بازی کردن در عربستان هم برای ما سختی‌های خودش را دارد. مخصوصاً مقابل تیم‌هایی مانند الهلال و الاتحاد و یا الاهلی. آنها تماشاگرانی دارند که مشکلات زیادی برای حریفان ایجاد می‌کنند. همانطور که بازی در تهران برای آنها سخت است، بازی در عربستان هم برای ما سخت است و فکر می‌کنم این مساله که باید بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود به ضرر خود عربستانی‌ها هم هست.

بازیکن اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که نقطعه ضعف تیم برانکو برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا چه چیزی است خاطرنشان کرد: دو مساله وجود دارد که برانکو باید خیلی به آن توجه کند. اول بحث مهره چینی است. برانکو در این مسابقات باید خیلی بهتر از نفرات تیمش استفاده کند و تا جایی که ممکن است نباید بازیکنان را در پست غیرتخصصی خود به بازی بگیرد. نمونه واضح این موضوع بازی کردن انصاری در قلب دفاع است. او در حال که می‌تواند در سمت چپ کمک زیادی به پرسپولیس بکند به دفاع وسط رفته و این مساله باعث شده سمت چپ پرسپولیس کم تضعیف شود. پرسپولیس در دفاع وسط نیاز به  بازیکن دارد. سیدجلال در حال حاضر زوج خوبی در قلب دفاع ندارد. انصاری بازیکن خیلی خوبی است اما او باید به سمت چپ خط دفاع برود و آنجا پست اصلی اوست. پرسپولیس باید تا قبل از شروع لیگ قهرمانان یک مدافع وسط خوب در حد سیدجلال جذب کند و این بسیار مهم است.

او افزود: بحث دیگر هم مشخص شدن وضعیت رامین رضائیان است. رضائیان بازیکن خوبی است که خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و برانکو باید هرچه زودتر تکلیف او در ترکیب پرسپولیس را مشخص کند. رضائیان بازیکنی نیست که روی نیمکت بنشیند و برانکو باید از توانایی‌های او برای بهتر شدن پرسپولیس استفاده کند.

محمود کلهر، در پایان راجع به خط حمله پرسپولیس و از دست دادن موقعیت‌های زیاد پرسپولیس توسط مهاجمان این تیم مخصوصاً مهدی طارمی گفت: طارمی خیلی در این موضوع مقصر نیست. او در خط حمله تنها است و این باعث می‌شود فشار زیادی را تحمل کند. با این حال طارمی خیلی تلاش می‌کند و خوب موقعیت‌سازی می‌کند. او نیاز به یک زوج خوب دارد. مهاجم اوکراینی زوج مناسبی برای او نیست و برانکو باید از علیپور بیشتر در کنار طارمی استفاده کند. دوندگی علیپور باعث می‌شود طارمی با تمرکز بیشتری بازی کند. تنهایی طارمی در خط حمله باعث کاهش کارآیی او می‌شود و این مشکل نیز باید در تیم رفع شود.

 

کد خبر : ۴۳۷۶۳۸