خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: موفقیت‌های فوتسال را مدیون زحمات باشگاه‌ها و استان‌ها هستیم

سرپرست سازمان لیگ فوتسال در مراسم افتتاحیه همایش هم‌اندیشی مسئولین فوتسال استان‌های کشور سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، سرپرست سازمان لیگ فوتسال گفت: این نشست به منظور بررسی وضعیت فوتسال و مشکلات پیش روی این رشته با حضور 30 نماینده از استان‌های کشور در آکادمی ملی فوتبال برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 11 رده لیگ در فوتسال آقایان (300 تیم) و حدود 70 تا 75 تیم در بخش بانوان و در رده های مختلف فعالیت می‌کنند که حاصل آن سومی دنیا برای تیم ملی فوتسال آقایان در جهان و مقام نخست برای تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا است. خوشبختانه در حال حاضر اولین‌ها را در فوتسال داشته و باید حرکت و فعالیت کنیم تا بتوانیم موفق باشیم. کار سختی داریم و باید از جایگاه‌های به دست آمده حافظت کنیم که این امر با تلاش‌های بیش از پیش و حمایت‌های همه جانبه مسئولین استان‌ها و فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد.

سرپرست کمیته فوتسال ادامه داد: کلاس سطح 3 فوتسال را با حضور مربیان ایرانی که حائز شرایط هستند در ایران و برای اولین بار با تدریس مدرس هلندی و برزیلی و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: جلسه ای که امروز در حال برگزاری است به منظور سازماندهی برنامه‌های فوتسال، شناخت از اعضای فوتسال و جایگاه آنها، ارائه گزارش فعالیت‌ها و بررسی مشکلات فوتسال است.

نایب رئیس اول فدراسیون گفت: برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال باید تمامی مشکلات را رفع کنیم. از لحاظ امکانات، در سالن‌های فوتسال ضعف‌هایی داریم که باید حل شود و این امر با حمایت شما مسئولین استان‌ها که سفیران فدراسیون در شهرهای خود هستید، رخ می‌دهد. بدون شک کسب موفقیت‌های کنونی فوتسال در آقایان و بانوان را مدیون زحمات تلاش‌های باشگاه‌های کشور هستیم. همچنین در هیات رئیسه سازمان لیگ اقدامات خوبی صورت گرفته و درصدد آن هستیم تا با گرفتن اسپانسر برای فوتسال از لحاظ درآمدزایی شرایط مناسبی را مهیا کرد و به موفقیت برسیم.

سرپرست کمیته فوتسال ادامه داد: در آکادمی ملی فوتبال بخش توسعه‌ای فوتسال در بحث آموزش و امکانات اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. برای باشگاه‌ها به سمت حرفه‌ای سازی خواهیم رفت تا در دو سال آینده بتوانیم موفق باشیم. ضمن اینکه به عنوان اولین تیم در آسیا آکادمی ملی فوتسال را احداث کرده این و فقط شرایط مناسبی را برای تیم های ملی و آینده فوتسال مهیا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: در تقویم فیفا حدود 100 تا 200 درصد برنامه‌های فوتسالشان رشد داشته است و با وجود مخاطبان زیاد در این رشته، برنامه‌ها افزایش یافته است. در آسیا بازی‌های آسیایی هر 4 سال یکبار بود اما اکنون برای بانوان، آقایان و زیر 20 سال مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می شود. رقابت‌های داخل سالن المپیک هر چهار سال یکبار و رقابت‌های جام جهانی نیز هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود. در واقع برگزاری مسابقات در این حجم نشان از رشد و توسعه فوتسال در دنیا می‌دهد.

کد خبر : ۴۳۷۵۵۰