خبرگزاری کار ایران

یزدانی: مسابقاتی مانند جام کودک شبیه جنگ است/ حضور دکتر سلطانی فر نشان‌دهنده توجه ایشان به کشتی است

حسن یزدانی گفت: سطح جام بین المللی روز کودک بسیار بالا بود و شور و هیجانی که در سالن مسابقه حکم فرما بود من را یاد دورانی انداخت که خودم در این سن و سال کشتی می‌گرفتم.

به گزارش ایلنا، حسن یزدانی مدیر رسانه‌ای رقابت‌های بین المللی روز جهانی کودک در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: رقابت آنقدر در این رده‌‌ای سنی نزدیک و حساس است که معمولا کشتی گیران با صورت زخمی تشک را ترک می‌کنند و بیشتر این مسابقات شبیه جنگ است.
وی با اشاره به سطح بالای این مسابقات ادامه داد: 23 تیم خارجی و داخلی در رقابت‌های بین المللی روز جهانی کودک حضور داشتند و در دو رشته آزاد و فرنگی شاهد مبارزات نزدیک و دیدنی بودیم و علاقمندانی که در سالن خانه کشتی شماره دو بودند به همراه بینندگان تلویزیونی از دیدن این مسابقات و مبارزات نونهالان لذت بردند. 
دارنده مدال طلای المپیک تصریح کرد: کشتی گیران آزاد و فرنگی کار نونهال از کشورهای مطرح کشتی دنیا در این رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات بین المللی روز جهانی کودک معتبرترین تورنمنت رده‌ی سنی نونهالان در جهان است.
دارنده مدال نقره جهان تاکید کرد: کشورهای خوبی همچون ارمنستان، آذربایجان، اوکراین، قرقیزستان، گرجستان و روسیه در این مسابقات حضور داشتند و در رقابت‌های فینال مبارزات دیدنی بین تیم‌های ایران، ارمنستان و آذربایجان در دو رشته شاهد بودیم.
وی در خصوص حضو وزیر ورزش و جوانان در سالن مسابقات و اهدای تندیس استقامت به ابوالفضل آمیده خاطر نشان کرد: حضور دکتر سلطانی فر نشانگر توجه شخص ایشان به این رشته ورزشی است و ما امیدواریم با حمایتی که از کشتی صورت خواهد گرفت، روزهای بهتری را نیز برای کشتی کشور شاهد باشیم.
یزدانی گفت: در حاشیه روز پایانی این مسابقات وزیر ورزش و جوانان از طرف اتحادیه جهانی کشتی و شخص آقای ننادلالوویچ تندیس استقامت را به خانواده قهرمان بزرگ کشتی ایران ابوالفضل آرمیده اهدا کرد و همچنین فدراسیون ارمنستان نیز تندیسی به آنها تقدیم کرد و امیدوارم ابوالفضل با داشتن چنین پشتوانه ای از سوی خانواده کشتی ایران با بیماری خود به بهترین شکل ممکن مبارزه کرده و به تشک کشتی باز گردد.
وی در مورد برخی مسائل مطرح شده در مورد حضور چند کشتی گیر ایرانی در ترکیب برخی تیم‌های افزود: غیر از تیم ترکمنستان که بدلیل مشکلات اداری نتوانسته بود چند کشتی گیر خود را بهمراه داشته باشد، برخی کشورها در ترکیب خود یکی دو کشتی گیر کم داشتند و مسابقات روز کودک هم یک تورنمنت دوستانه در رده ای سنی نونهالان بود. بهمین دلیل فرصتی شد که ما هم بتوانیم به برخی کشتی گیران نونهال خود علاوه بر تیم‌های ایران میدان بدهیم و از سوی دیگر شاهد مبارزات تیم به تیم پایاپایی نیز باشیم. بنظرم بعضی مسائل مطرح شده در این مورد از روی عدم اطلاع از موضوع بوده است.
یزدانی در پایان حضور بعنوان مدیر رسانه‌ای در جام کودک را یک تجربه جدید دانست و اظهار داشت: از اینکه توانستم نقش کوچکی در افزایش توجه مردم عزیز و علاقمند به ورزش ملی ایران به نونهالان کشتی گیر در کشور داشته باشم ، خوشحالم. از تمامی رسانه های محترم نیز بابت همکاری‌شان در انعکاس اخبار مسابقات روز جهانی کودک تشکر می‌کنم.

 

کد خبر : ۴۳۰۷۵۹