خبرگزاری کار ایران

پیروانی : باشگاه‌ها سهم موثری در موفقیت تیم ملی جوانان داشتند

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان پس از بازگشت از کره جنوبی گفت: از بازی و باخت مقابل تیم‌های بزرگ هیچ ترسی نداریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان پس از بازگشت از کره جنوبی گفت: سفر کره جنوبی با تمام نقاط ضعف و مثبتی که برای ما داشت، به پایان رسید. تقریبا ۲۲ماه کادر فنی و بازیکنان باهم زندگی کردند و پس از اتمام مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به جام جهانی، تزریق انگیزه برای بازی به بازیکنانی که ماه‌ها استرس و فشار را تحمل کرده بودند کار سختی بود. اما بازیکنان و همکارانم با از خودگذشتگی و بعداز کمتر از ۵ روز استراحت، عازم این مسابقات شدند. هرچند نگرانی‌هایی وجود داشت اما توانستیم دست آوردهای خوبی بهمراه داشته باشیم. از بازی و باخت مقابل تیم های بزرگ هیچ ترسی نداریم زیرا بازیهای تدارکاتی مقابل تیم های بزرگ و قدرتمند هر چند با شکست همراه باشد، اما به خودباوری و رشد بازیکنان کمک می‌کند .

وی در ادامه افزود: در این فرصت می خواهم سخنی داشته باشم با افرادی که کمتر دیده شدند و بیشترین نقش و سهم‌ را در این موفقیت‌ها داشتند. آن هایی که بنده در کنفرانس خبری بعداز بازی با ازبکستان و صعود به جام جهانی، برد را تقدیمشان کردم و کمترین سهم آن پیروزی را متعلق به خود دانستم. مربیان باشگاه‌ها و به خصوص مربیان فوتبال پایه در سراسر کشور. آنهایی که با کمترین دستمزد و بی هیچ چشم داشتی در کشف و پرورش استعدادهای فوتبال کشور فعالیت می‌کنند. 

پیروانی ادامه داد: مربیان باشگاه هایی که بازیکنان را در طول سال آماده و مهیا می سازند. تیم ملی جوانان در راه صعود به جام جهانی موفقیت خود را مدیون زحمات کلیه این عزیزان است و من صمیمانه دست تک تکشان را به گرمی می فشارم و درصورت تداوم همکاری با فدراسیون از آن ها می خواهم که مرا در این راه سخت تنها نگذارند زیرا نظرات آن‌ها برای بهتر شدن کار برای من اهمیت زیادی دارد. موفقیت تیم ملی جوانان مدیون از خودگذشتگی مدیران عاملی است که با وجود نیاز مبرم به بازیکنانشان آن ها را متواضعانه در خدمت تیم ملی قراردادند زیرا به فکر اهتزاز پرچم ایران بودند. آنها نشان دادند که منافع ملی برایشان ارجح تر از منافع شخصی و باشگاهی است، از همه این عزیزان تشکر و قدردانی میکنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: فوتبال امروز دنیا تلفیقی از سرعت و تاکتیک است. از همین رو معدل سنی تیم ها روز به روز کاهش می یابد. مدیران و مربیان باشگاه ها، متوجه باشند که اگر به بازیکنان جوان خود میدان بدهند، آن ها با اعتماد به نفس و آمادگی بیشتری به فعالیت خود ادامه خواهند داد و این اتفاقی خوشایند برای تیم ملی خواهد بود. زیرا بازیکنان آماده، تیم ملی پر قدرتی را تشکیل می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قراردادم در آخر همین ماه با فدراسیون فوتبال به پایان می رسد و پس از نشست با مسئولین فدراسیون اگر فرصت خدمت مجدد به جوانان فوتبال کشور نصیبم شود، برنامه های آمادگی تیم ملی جوانان را در راه جام جهانی ۲۰۱۷ ارائه خواهم داد. در خاتمه از همه عزیزانی که ما را در راه جهانی شدن همراهی کردند و همچنین در این اردوی آخر با ما همکاری کردند، به‌خصوص مدیران و مربیان باشگاه‌ها قدردانی می‌کنم.

 
 
 
 
 
 
 

 

کد خبر : ۴۲۹۵۳۹