خبرگزاری کار ایران

عابدینی در غرفه ایلنا؛

شمشیربازی فرزند ناخلف ورزش ایران است!

عابدینی معتقد است که افتخارات شمشیربازی مربوط به امروز نیست و این افتخارات در گذشته نیز وجود داشته است.

مجتبی عابدینی، نفر چهارم شمشیربازی المپیک و قهرمان جهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص موفقیت‌های اخیر این رشته به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: ما در سال‌های گذشته نیز موفقیت‌های بسیاری به دست آوردیم ولی هیچ وقت دیده نشدیم من درسال 95 به مسابقات جایزه بزرگ جهان که با حضور 200 شمشیرباز برگزار می‌شد، مدال نقره کسب کردم. شمشیربازان دیگر نیز در سال‌های اخیر مدال‌های زیادی را کسب کردند ولی متاسفانه هیچ کس این موفقیت‌ها را ندید زیرا شمشیربازی فرزند ناخلف ورزش ایران است.

عابدینی درخصوص مسابقات المپیک نیز گفت: شروع ما برای آماده سازی المپیک از سال 2011 شروع شد در بازی‌های آسیایی و در شرایطی که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد به مدال نقره دست یافتیم. با همه اینها تلاش ما این بود که در المپیک خودمان را بعد از سال‌ها نشان دهیم که خوشبختانه در این مسابقات همه مردم تا نیمه‌های شب بیدار ماندند و تلاش‌های ما را مشاهده کردند. ما در المپیک نشان دادیم با وجود اینکه خواستگاه شمشیربازی در اروپا است این رشته نیز در ایران وجود دارد و شمشیربازان زیادی در سطح جهانی در ایران مشغول فعالیت هستند.

قهرمان مسابقات جهانی شمشیربازی در خصوص موفقیت اخیر تیم ایران نیز گفت: خوشبختانه اولین مدال ما بعد از المپیک طلا بود ما در این مسابقات همقسم شدیم بغضی که در این سال‌ها و بخصوص در المپیک داشتیم شکستیم و حق خود را از شمشیربازی دنیا گرفتیم.

عابدینی علت موفقیت‌های اخیر شمشیربازی را مربیگری پیمان فخری دانست و عنوان کرد: ما در سال‌های گذشته مربی‌های خارجی زیادی داشتیم که متاسفانه هیچ کاری برای شمشیربازی ایران انجام ندادند. پیمان فخری با تمرینات وبرنامه‌ریزی‌های مدرن و تمرینات بدنسازی پیشرفته کمک شایانی به رشد شمشیربازی ایران کرد و امیدوارم مسئولان شمشیربازی قدر او را بیش از گذشته بدانند.

عابدینی در پاسخ به این سوال که تا چه سنی ورزش قهرمانی را ادامه می دهد ،‌گفت: بازیکن مجاری که مدال نقره المپیک را گرفت 38 سال سن داشت من هم تا زمانی که این توان را داشته باشم ورزش قهرمانی را ادامه می‌دهم در مجموع فکر می‌کنم که تا 37 سالگی این کار را انجام دهم.

 

کد خبر : ۴۲۷۳۵۲