خبرگزاری کار ایران

یوسف نژاد در غرفه ایلنا مطرح کرد:

استقلال حدود 10 میلیارد بیش از پرسپولیس پرداختی داشته است

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید هرچه زودتر خصوصی شوند.

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات به پرسش خبرنگار ایلنا پاسخ داد.

وی در خصوص اینکه فراکسیون ورزش از سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان چه توقعاتی دارد و به چه دلیل وی را با رای اکثریت قاطع به عنوان وزیر انتخاب کردند، گفت: طی جلساتی که با آقای سلطانی فر داشتیم او برنامه های خود را به ما داد. البته باید عملکرد او را بعدا بررسی کنیم اما برنامه هایی که به ما ارائه داده مورد قبول بوده است.

وی افزود: راجع به خصوصی سازی، راجع به ورزش بانوان، دخالت بخش غیر دولتی در ورزش، استفاده و همکاری از وزارتخانه هایی مثل آموزش و پرورش و اموزش عالی و... در بحث ورزش و جوانان، بحث تکریم پیشکسوتان ورزش و ایجاد روابط بین المللی در حوزه ورزش و جوانان و غیره. برنامه هایی بود که او به ما ارایه داد و ما بررسی‌هایی داشتیم و دیدیم برنامه های او مورد قبول است. ضمن اینکه سابقه ورزشی آقای سلطانی فر هم قابل قبول است و صلاحیت عمومی برای گرفتن این سمت را داشت. فراکسیون ورزش هم با او همکاری های لازم را داشته. البته از این به بعد آقای سلطانی فر باید در خصوص عملکرد خود پاسخگو نیز باشد.

یوسف نژاد درباره بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در دوره سلطانی فر گفت: در دو سال گذشته اقداماتی برای واگذاری انجام شد اما به نتیجه نرسید. ما فکر می کنیم این دو باشگاه باید واگذار شوند. در خصوص حق پخش تلوزیونی هم صحبت هایی انجام شده و قرار است در وزارت جدید این موضوعات پیگیری جدی شود. این دو باشگاه برای دولت هزینه زیادی داشته اند. در سال 94 باشگاه های ورزشی 196 میلیارد تومان آشکارا پرداخت داشته اند که حدود 20 درصد مربوط به استقلال و پرسولیس بوده است. که حدود 10 تا 15 میلیارد آن مربوط به پرسپولیسی ها بوده و حدود 20 تا 28 میلیارد برای استقلال بوده است که خود آقای افشارزاده هم به این موضوع اذعان کرد.

 

کد خبر : ۴۲۶۶۵۷