خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با ایلنا:

جزو تیم‌های سطح اول جهان محسوب می‌شویم/سالن مجهز شمشیربازی ایران در اختیار فدراسیون کشتی است

باقرزاده می‌گوید: باتوجه به نتایج به دست آمده در رقابت‌های مختلف و نزدیک شدن به اولین مدال المپیک، دنیای شمشیربازی ایران را جزو یکی از تیم‌های سطح اول می‌داند.

فضل الله باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی ایران در خصوص کسب عنوان قهرمانی جهان توسط تیم ملی شمشیربازی ایران، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: رقابت‌های جام‌ جهانی با توجه به حضور همه تیم‌های قدرتمند جهان از سطح قابل توجهی برخوردار بود. ما در این دور از رقابت‌ها پیروزی‌های ارزشمندی در برابر آمریکا، کره جنوبی و ایتالیا به دست آوردیم به خصوص پیروزی در برابر تیم ملی ایتالیا که یکی از برترین تیم‌های تاریخ شمشیربازی دنیا محسوب می‌شود، آنها در المپیک ریو سه مدال طلا را به دست آوردند.

او ادامه می‌دهد: باتوجه به نتایج به دست آمده در رقابت‌های مختلف و نزدیک شدن به اولین مدال المپیک، دنیای شمشیربازی ایران را جزو یکی از تیم‌های سطح اول می‌داند. پیروزی‌های درخشان تیم ملی شمشیربازی به حدی چشم‌گیر بود که رییس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از ایران در کنار ژاپن، چین و کره جنوبی نامبرده است. ما از هم اکنون برای بازی‌های المپیک 2020 برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به اولین مدال المپیک ایران دست پیدا کنیم.

باقرزاده به امکاناتی که در اختیار تیم ملی شمشیربازی قرار دارد اشاره و خاطرنشان می‌کند: امکاناتی که در اختیار تیم ملی شمشیربازی قرار دارد از بهترین نوع محسوب می‌شود و همچنین محل اسکان و سایر مواردی که یک تیم ملی باید در اختیار داشته باشد ولی یکی از مشکلات ورزش ایران را می‌توان کمبود امکانات تاسیساتی دانست. متاسفانه در تهران یک سالن شمشیربازی وجود دارد و آن هم در اختیار هیات شمشیربازی استان قرار دارد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در مورد سالن مجهز شمشیربازی که در اختیار فدراسیون کشتی قرار دارد می‌گوید: در ایران یک سالن مجهز که ساخت آن به سال 1353 باز می‌گردد وجود دارد که تنها یک دور رقابت در آن برگزار شد و پس از آن این سالن در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت. در این خصوص پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم ولی هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.

 

کد خبر : ۴۲۶۵۱۱