خبرگزاری کار ایران

نگاه او به ورزش دولتی نیست

نجف‌نژاد: مجلس نهم از رای ندادن به سلطانی‌فر پشیمان شد

رئیس فراکسیون ورزش مجلس نهم می‌گوید که نمایندگان مجلس نهم از رای اعتماد ندادن به سلطانی‌فر پشیمان شدند.

مقداد نجف‌نژاد، رئیس فراکسیون ورزش در مجلس نهم در خصوص معرفی سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: سلطانی‌فر گزینه بسیار خوبی است و ورزش را به خوبی می‌شناسد. او به ورزش اشراف کامل دارد و جامعه ورزش نیز او را قبول دارد. برنامه‌های ارائه شده نیز بسیار خوب است و می تواند باعث تعالی ورزش شود و در آن تحول ایجاد کند.

 وی افزود: ما پتانسیل بزرگی در ورزش داریم اما باید تغییراتی جدی در مدیریت آن اتفاق می‌افتاد که خوشبختانه با رفتن آقای گودرزی و آمدن آقای سلطانی‌فر این امر محقق می‌شود. آقای گودرزی نیز آدم خوبی بود ولی نتوانست پاسخگوی  نیاز‌های ورزش و رشد و تعالی آن شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم در خصوص رای نیاوردن سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش در مجلس نهم گفت: من در آن زمان رئیس فراکسیون ورزش مجلس بودم که در همان زمان نیز اکثر اعضای فراکسیون ورزش حامی آقای سلطانی‌فر بودند. وقتی گزینه‌های دولت در شرایط خاص به گودرزی رسید مجلس نهم از رای ندادن به سلطانی‌فر که مدیری با تجربه و توانمند و با برنامه قوی بود، پشیمان شد.

 نجف‌نژاد شانس رای اعتماد اوردن سلطانی‌فر را بالا دانست و تصریح کرد: با نمایندگان فعلی مجلس که صحبت کردم نظر مجلس دهم بر روی او مثبت است و سلطانی‌فر با رای بالا وزیر ورزش خواهد شد.

 نماینده مجلس نهم مشکل اصلی ورزش را دولتی بودن دانست و تصریح کرد: مدیر ورزشی نباید دولتی باشد و فقط به بودجه دولت چشم بدوزد و ورزش را در بعد دولتی محدود نکند. اگر می خواهیم تحولی در ورزش اتفاق بیفتد و از بن‌بست خارج شود باید به پتانسیل بخش خصوصی توجه شود. بخش خصوصی باید وارد عرصه ورزش شود و غیر از بحث مالی در تصمیم‌گیری‌های آن نیز دخیل باشد. شما نمی‌توانید به بخش خصوصی بگویید هزینه کند اما دخل و تصرفی در برنامه‌ریزی نداشته باشد.

رئیس سابق فراکسیون ورزش سلطانی‌فر را مدیر برنامه‌محور دانست و گفت: با نگاه به سوابق مدیریتی سلطانی‌فر در سازمان میراث فرهنگی در می‌یابیم تحولی که او در این سازمان به وجود آورد بسیار عالی بود و شرایط گردشگری در کشور را بهبود بخشید. او در سازمان گردشگری بخش خصوصی را به میدان آورد و توانست زمینه‌ساز رشد آن در کشور شود. نگاه سلطانی‌فر به ورزش دولتی نیست و او می‌تواند به خوبی از پتانسیل بخش خصوصی در ورزش استفاده کند و به مشکلات ورزش را نیز مرتفع کند.

 نجف نژاد با اشاره به اینکه درباره برنامه‌های سلطانی‌فر درباره استقلال و پرسپولیس با او صحبت کرده است، گفت: سلطانی‌فر  هدف‌گذاری و روش‌های اجرایی درستی برای ارتقای سطح این دوباشگاه چه در داخل کشور و چه در جوامع بین‌المللی از طریق استفاده درست از ظرفیت‌های بخش خصوصی دارد.

 

کد خبر : ۴۲۳۹۴۷