خبرگزاری کار ایران

لایق خبر داد:

تجدید نظر در شیوه برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی

سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: برای سال آینده در نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ، بررسی مجددی را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون کشتی، سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی پس از پایان جام باشگاه‌ها، برای سال آینده، بررسی مجددی در شیوه برگزاری رقابت‌های مذکور انجام می‌دهد. 

رضا لایق افزود: این رقابت‌ها که به‌عنوان جام باشگاه‌های کشتی کشور برگزار می‌شود، در جذب بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته از رقابت‌های داخلی و جهانی، حدود ده میلیارد تومان برای خانواده کشتی آورده داشته است. ضمن اینکه نمایندگان کشورمان حاضر در جام باشگاه‌های جهان نیز از دل این رقابت‌ها شناسایی می‌شوند.
وی ادامه داد: بالطبع امسال به دلیل مشکلات مالی بنگاه ‌های اقتصادی و برخی مسایل دیگر تیم های کمتری در مسابقات شرکت کرده‌اند. 
مربی پیشین تیم ملی تصریح کرد: فرآیند انتخاب تیم‌های ملی نزدیک به پنج ماه از زمان  سال را برای شناسایی برترین استعدادهای فنی هر وزن،  برای حضور در انتخابی تیم ملی در رشته‌های مختلف کشتی و رده‌های سنی گوناگون در بر می‌گیرد و پس از آن نیز ، آغاز اردوهای تدارکاتی برای شرکت در مسابقات اصلی  همچون جام جهانی‌ها، آسیایی‌ها، و متعاقباً اردوهای جهانی شروع می‌شود. 
لایق تاکید کرد: در واقع به لحاظ فنی و اجرایی ، امکان و زمانی برای برگزاری مسابقات به‌صورت لیگی، و رفت و برگشت نیست. از این رو مسابقات با عنوان جام باشگاه‌ها بصورت متمرکز برگزار می‌شود تا بتوان حتی‌المقدور فضای اقتصادی را در کشتی ایجاد نمود و از طرفی تیم‌های باشگاهی برتر را نیز برای حضور در جام باشگاه‌های جهان انتخاب کرد. بدیهی است که اجرایی کردن "فرایند انتخابی تیم ملی"  و حضور شایسته در رقابت‌های بین المللی اصلی اولویت‌های اصلی و برتر سازمان مدیریت کشتی کشور نسبت به سایر رقابت‌های داخلی و خارجی از جمله رقابت‌های باشگاهی باشد. 
وی خاطرنشان  کرد: به‌هر صورت امسال بلافاصله پس از اتمام مسابقات باشگاه‌ها شیوه جاری رقابت‌های داخلی باشگاه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیشنهادات اصلاحی آن در سمینار هیات کشتی استان‌ها ارائه خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۲۱۳۰۴