خبرگزاری کار ایران

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای جانشینی در وزارت ورزش با من صحبتی نشده‌ است/ استعفای گودرزی غیر منتظره بود

رئیس فدراسیون والیبال کشور می‌گوید برای جانشینی در وزارت ورزش با وی صحبتی انجام نشده است و این موضوع را در رسانه‌ها دیده است.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص استعفای وزیر ورزش اظهار کرد: استعفای آقای گودرزی برای من غیرمنتظره بود. هنوز با او صحبتی نکرده‌ام و دلایل اصلی گودرزی را نمی‌دانم. حدود 10 ماه از وزارت وی باقی مانده بود. استعفای او برای جامعه ورزش غیرمنتظره بود.

وی از ارزیابی خود درباره دوره وزارت گودرزی گفت: گودرزی و مجموعه او از تحصیلکرده‌های تربیت بدنی بودند و از دانشگاه به وزارت ورزش آمدند. در این سه سال زحمات زیادی کشیدند و تلاش کردند جریان سالمی را در ورزش کشور حاکم کنند. در این مدت روی عملکرد فدراسیون ها نقش نظارتی داشتند. دخالت آنچنانی نیز در امور فدراسیون ها نداشتند. من فکر می کنم گودرزی نمره قبولی گرفت. ورزش در این سه سال علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که به لحاظ تامین منابع داشت توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ضمن اینکه دولت به وزارت ورزش عنایت ویژه‌ای داشت اما شرایط کلی اقتصادی کشور به شکلی است که دولت با مشکلاتی روبرو است.

داورزنی ادامه داد: در این مدت گودرزی بسیاری از فدراسیون‌ها را تعیین تکلیف کرد و مجامع این فدراسیون‌ها را برگزار کرد. از سوی دیگر برای استقلال فدراسیون‌ها تلاش کرد تا دموکراتیک باشند. در ورزش قهرمانی نیز با توجه به حضور فدراسیون‌های مختلف در مسابقات المپیکی و قهرمانی جهان و تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی، موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم. ناگفته نماند درصد قابل توجهی از این موفقیت‌ها به عملکرد فدراسیون‌ها بازمی‌گردد اما نقش نظارتی و حمایتی وزارت ورزش هم تعیین کننده است.

وی افزود: من به عنوان کسی که حدود 36 سال است که در ورزش هستم و مدیر اجرایی و حرفه‌ای ورزش محسوب می‌شوم. به همین دلیل می‌توانم در این مورد قضاوت داشته باشم که او نمره قبولی گرفت. یک جاهایی هم به لحاظ قانونی هم دست او بسته بود. وقتی از او انتظاراتی داریم باید اختیارات لازم را هم به او بدهیم. در حوزه تعاملات بین المللی با تعارض روبرو هستیم که باید در آینده حل شود. باید توجه کنیم که وزیر تا چه حد در حوزه مسئولیتی که دارد دستش باز است چون باید پاسخگو باشد.

وی در خصوص اختلافات اخیر بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گفت: من معتقدم نباید شروع به تخریب یکدیگر کنیم همه ما روی یک کشتی سواریم. هم کمیته ملی المپیک، هم وزارت ورزش و هم فدراسیون ها، همه برای ورزش کشور کار می‌کنیم. این موضوع باید داخل خانواده ورزش حل می‌شد. یک بخش از آن در مجمع کمیته ملی المپیک و بخش دیگر هم در وزارت ورزش می‌تواند حل شود. فدراسیون‌ها هم می‌توانند با فدراسیون جهانی مربوطه هماهنگی کنند و موضوع حل شود.

داورزنی در پایان در خصوص بحث جانشینی وی در وزارت ورزش گفت: من هم این موضوع را در رسانه‌ها خواندم اما صحبتی با من نشده است و از این موضوع بی اطلاعم. آرزو می‌کنم هرکسی که انتخاب می شود موفق باشد. ورزش کشور موضوعی است که برای شادابی و نشاط جامعه بسیار حائز اهمیت است. انشاالله هرکس برای این حوزه انتخاب می‌شود بتواند با توجه به انتظاراتی که مردم دارند برنامه صحیحی تنظیم کند و همچنین ورزش را توسعه دهد. من هم در والیبال مشغول کارم هستم همین که در والیبال دل مردم را بتوانیم شاد کنیم فکر می‌کنم کار خوبی صورت داده‌ایم. (باخنده)

 

کد خبر : ۴۲۰۶۲۸