خبرگزاری کار ایران

ناظم الشریعه: سعی کردیم مشکلات فنی را کمتر کنیم/تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در تیم بمانیم

سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید: ما سعی کردیم تا با کسب مقام جهانی نگاه‌ها را تغییر بدهیم و امیدوارم هر کسی مربی می‌شود بتواند این راه را ادامه بدهد.

‌‌به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد ناظم‌الشریعه در نشست مطبوعاتی در خصوص کسب مقام سومی تیم ملی فوتسال در جام جهانی  گفت: به نوبه خودم ایام سوگواری آقا اباعبدالله را تسلیت و به تمام مربیان و مردم سومی تیم ملی در جام جهانی را تبریک می‌گویم. برای تیم ملی خیلی ها زحمت کشیدند. سخت بود به نظرم خدا عزتی داد که حالا حالاها به دست نمی‌آید اما به نظرم تکرار شدنی است اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم در سطح جهان آقایی کنیم اما باید برنامه‌ریزی منظم تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: کیروش می‌گوید جزئیات به ما خیلی کمک می‌کند در ایران به این مسئله توجه نمی‌شود اما جزئیات خیلی مهم است که می‌تواند دیدگاه مردم را تغیر بدهد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم تا با کسب مقام جهانی نگاه‌ها را تغییر بدهیم. امیدوارم هر کسی مربی می‌شود بتواند این راه را ادامه بدهد. پس از کسب قهرمانی در آسیا گفتم که تازه فیتیله روشن شده است. اگر می‌خواهیم در این جایگاه بمانیم باید همه حمایت کنند. ما به این تیم ایمان داشتیم. سعی کردیم خارج از حاشیه باشیم. کادرفنی کادر محجوبی است که تلاش می‌کرد آرام آرام پیش برود. ما به دنبال این بودیم که مشکلات فنی را کمتر کنیم و خدا هم پاداش این مسئله را به ما داد.

وی در ادامه گفت: همه دوستان با تجربه هستند هر کسی در کار خود فشاری را تحمل می کند وقتی فکر می کنی نماینده 80 میلیون هستی کار خیلی سخت تر می شود. به هر حال برخی حرف‌ها را نباید گوش داد. عموم کشور این حالت را که به حاشیه نرویم، دوست داشتند. سعی می‌کنیم بیشتر خونسردی خود را حفظ کنیم و این آرامش می‌تواند به تیم خیلی کمک کند. در ابتدا به دنبال این بودیم که از لحاظ روانی آنها را آماده کنیم و بعد به دنبال پیاده شدن موارد فنی بودیم.

وی در مورد نقاظ ضعف تیم ملی خاطرنشان کرد: بعد از هر پیروزی متاسفانه ضعف‌ها محو می‌شود . خودمان را نمی‌توانیم فریب بدهیم میدانیم که در دفاع ضعف داشتیم اما با حالت تهاجمی سعی کردیم جبران کنیم. در فوتسال حرفی است که میگوید تیمی که گل می‌زند برنده نیست بلکه تیمی که گل نمیخورد برنده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال یادآور شد: آماری که ما در بازی برزیل داشتیم تعداد پاس بیشتری داده بودیم. این یعنی رشد. سعی کردیم ضعف دفاعی را از بین ببریم. البته باید قبول کنیم که ضعف هایی در بازی های دوستانه و امکانات هم داشتیم.

سرمربی تیم مالی فوتسال در مورد اینکه آیا در تیم ملی ادامه خواهد داد یا خیر تاکید کرد: اصلا نباید خود را فریب بدهیم همه دوست دارند در خدمت تیم ملی باشند اما حالا که شرایط فرق کرده و توقعات بالا رفته مسائل فرق میکند. دیروز به مسئولان گفتم که باید برنامه ریزی کنیم. هنوز خدمت تاج نرسیدم باید به جمع بندی برسیم ما تمام تلاش خود را میکنیم که در تیم بمانیم.

وی در مورد اینکه چه برنامه‌هایی دارد تاکید کرد: ما دو برنامه آماده کردیم یکی برای تیم های پایه و یکی برای تیم بزرگسالان. قرار است در یکی دو روز آینده تاریخ های فیفا را مشخص کنیم و برنامه ای بر اساس آن بدهیم. تا هفته آینده کار تیم امید شروع خواهد شد. اولویت ما هم اکنون با توجه به حضور تیم در اردیبهشت ماه تیم امید ما است که نتیجه آن در المپیک هم مهم است.

ناظم الشریعه در مورد اینکه ‌آیا با همین کادر ادامه می دهد یا خیر گفت: بله اینها باید مرا قبول داشته باشند مطمئن باشید هیچ کس به این کادر با تجربه دست نمی زند.

ناظم الشریعه گفت: ما خیلی دنبال پول نبودیم شخصیت آدم ها به پول نیست. محبوبیت به پول نیست باید مبلغی تهیه شود که مناسب باشد اما خیلی به آن فکر نمی کنیم. دوست نداریم این مقام بماند و دیگر نتوانیم به آن دست پیدا کنیم. مهم نیست چه کسی باشد. اصلا ناراحت نمی شوم اگر نباشم. خدا را شکر الان پرچم مربیان ایرانی بالاست. وقتی اینفانتینو با بازیکنان تیم ملی عکس می گیرد نشان از سطح بالای فوتسال ما دارد. در فوتسال هوش است که خیلی تاثیرگذار است.

ناظم الشریعه در مورد عدم حضور تیم های بزرگ در فوتسال گفت: بسیار خوب است که این تیم ها بیایند. ما نمیخواهیم با فوتبال مقایسه شویم. شخصیت و طرفداران متفاوتی داریم دوست داریم تیم‌داری صورت گیرد.باید تیم‌داری درستی صورت بگیرد در کل رشد فوتسال تاثیرگذار است. خوب است این رابطه خوب باشد. استقلال و پرسپولیس در گذشته اصلا توجه نمی کردند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که از طاهری و کشاورز چرا در مسابقات استفاده نئشد، گفت:ما می دانستیم که تیم ما کامل نیست. هر بازیکنی که شرایطش بهتر بود وارد زمین شد. این مسئله به ما خیلی کمک کرد که در هر بازی متفاوت ظاهر شدیم. با امکانات محدود کادرفنی آنالیز می کرد. از کنار نام طاهری نمی توان گذشت.

وی افزود: اگر در همه بازی ها فیکس بود به اندازه کاری که در بازی برزیل کرد نبود. بازیکنان بزرگی بودند که نتوانستیم دعوت کنیم. این خیلی مهم بود که براساس دیدگاه رفتیم جلو.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سوال که طاهری در بازی برزیل با وجود اینکه بازی نکرده بود پنالتی زد گفت: برای پنالتی اول حسن زاده پشت توپ ایستاد. برای پنالتی دوم هر بار که گکفتم کدام یک از بازیکنان ضربه را می زنند هیچ کسی جز طاهری اعلام آمادگی نکرد. وقتی او پشت توپ قرار گرفت همه ما روی خودمان را برگرداندیم. هیچ کس قبول نکرد که پنالتی را بزند. خدا به خیلی مسائل نگاه می کند.

ناظم‌الشریعه در مورد خداحافظی کشاورز و اینکه چه برنامه‌ای برای اضافه کردن بازیکنان جایگزین دارد گفت: در ارتباط با سن فوتسال باید بگویم که اصلا مهم نیست تا زمانی که دستگاه بدنش جواب بدهد می تواند کار کند.بازیکنان به راحتی ستاره نشدند. ارزش بازیکنان را نمی توان پایین آورد.

ناظم الشریعه گفت: خیلی ها فکر می کردند کشاورز به درد ما نمیخورد اما او نشان داد که خیلی مهم بود. کشاورز با 2 گلی که در آخرین سال بازی ملی زد 2 گل تاثیرگذار در فینال آسیایی و برزیل زد. همان طور که گل خداد به استرالیا جاودانه شد همین گل کشاورز هم جاودانه خواهد شد.

وی افزود: استراتژی تیم ما استفاده از کشاورز بود. ما می توانستیم سعید افشار را هم ببریم اما می خواستیم از کشاورز استفاده کنیم. بازیکنان کسانی هستند که سال های سال برای تیم زحمت کشیده اند. به این راحتی سرمایه نشدند خیلی ها زحمت کشیده اند.

وی در پایان گفت: بین ریا و تظاهر و اشاعه فرهنگ یک مو فاصله نیست. تمام تلاش ما این بود که صداقت داشته باشیم. هیچ جا بحث ریاد نبود. عزت و ذلت دست خداست. دست همه مربیان ایرانی را می بوسم. امیدوارم همه صداقت را سرلوحه کار خود قرار بدهند. ما مزد صداقت خود را گرفتیم.

 

 

کد خبر : ۴۲۰۲۹۹