خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون فوتبال عراق: هرگز حاضر نمی‌شویم در خاک عربستان به میدان برویم

رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که تیمش اسیر جنجال و حاشیه‌سازی سعودی‌ها نخواهد شد و به هیچ وجه در خاک عربستان به میدان نخواهد رفت.

به گزارش ایلنا، رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که دیدار رفت تیم ملی فوتبال عراق و عربستان در زمین بی طرف برگزار شد و سعودی‌ها حاضر نشدند که در ایران به مصاف عراق بروند، اما به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال عربستان به دنبال حاشیه سازی است و با وجود این که فیفا تاکید کرد که بازی برگشت هم باید در زمین بی‌طرف برگزار شود، اما آنها می‌خواهند در خاک خود از عراق پذیرایی کنند و این چیزی است که با مخالفت شدید عراقی‌ها مواجه شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که تسلیم حاشیه سازی‌های سعودی‌ها نخواهد شد و تنها در زمین بی‌طرف بی مصاف آنها خواهد رفت.

عبدالخالق مسعود گفت: دیدار رفت برابر عربستان که ما میزبان آن بودیم در زمین بی طرف برگزار شد، چرا که فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرده بود که حاضر نیست در ایران به میدان برود و به انتخاب میزبان ما احترام نگذاشت. ما هم اسیر فشارهای آنها نمی‌شویم و تنها در زمین بی‌طرف دیدار برگشت خود را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: در عربستان به میدان نخواهیم رفت. دیگر اسیر فشارهای عربستان نمی‌شویم. آنها به پیشنهاد میزبانی ما احترام نگذاشتند و ما هم هرگز حاضر نمی‌شویم در خاک عربستان به میدان برویم.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق در پایان بیان کرد: عراق بعد از انکار عربستان برای بازی کردن در ایران مجبور شد که مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کند. سعودی‌ها هم باید میزبان دیدار برگشت خود را انتخاب کنند. با این حال آنها چنین تصمیمی را نگرفته‌اند و علیه ما شکایت کرده‌اند و پای CAS را وسط کشیده‌اند. باید دوباره تاکید کنم که ما هم در خاک عربستان به میدان نمی رویم.

عراق شروع ناامید کننده‌ای در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه داشت و در هر سه بازی خود تن به شکست داده است، این درحالی است که عربستان از سه بازی خود هفت امتیاز کسب کرده و به همراه استرالیا در صدر قرار دارد.

دیدار رفت دو تیم که در مالزی برگزار شد با پیروزی دو بر یک عربستان به پایان رسید این درحالی بود که عراق گل نخست را به ثمر رسانده بود.

 

کد خبر : ۴۱۸۰۳۵