خبرگزاری کار ایران

ترابیان: ایران برای کسب میزبانی جام‌جهانی فوتسال، شانس بالایی دارد

رئیس کمیته فوتسال معتقد است شانس ایران برای کسب میزبانی میزبانی جام‌جهانی بیشتر از سایر کشورها است.

عباس ترابیان، رئیس کمیته توسعه فوتسال درباره موفقیت تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی کلمبیا به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: ‌هدف ما در ابتدا رسیدن به نیمه نهایی بود. علت این هدف‌گذاری‌ این بود که تیم ملی داخل سالن ایران در سال ۱۹۹۲ توانسته بود به جمع چهار تیم نهایی برسد. در سال ۲۰۰۸ هم می‌توانستیم به جمع چهار تیم نهایی برسیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. 

وی ادامه داد: ‌ جام جهانی کلمبیا شرایط خاص خودش را داشت و کادر فنی و بازیکنان خیلی خوب کارشان را انجام دادند و با همدلی که بین بازیکنان و کادر فنی بود توانستیم به جمع چهار تیم بر‌تر صعود کنیم و در ‌‌نهایت به مقام سوم رسیدیم. 

ترابیان در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی در سه بازی اول عملکرد مناسبی نداشت، گفت: علت این موضوع کاملا روشن است. به دلیل اینکه شرایط لیگ ما به گونه‌ای بود که امکان برگزاری بازی تدارکاتی وجود نداشت. تعداد برگزاری بازی‌های تدارکاتی درشان حضور در جام‌جهانی نبود. بنابراین ایراداتی در هماهنگی تیم وجود داشت. ضمن اینکه بعضی از بازیکنان مصدوم بودند و در آخرین روز‌ها به تیم اضافه شدند. 

ترابیان ادامه داد: در این شرایط تیم به مصاف اسپانیایی رفت که یکی از مدعی‌های قهرمانی جام جهانی بود. بازی اول برای همه تیم‌ها سخت است و تیم ملی ایران در بازی با اسپانیا نتیجه ناامید کننده کسب کرد. البته ما فکر نمی‌کردیم در این بازی چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. من بعد از بازی با سرمربی اسپانیا صحبت کردم و او خودش هم فکرش را نمی‌کرد ایران را با پنج گل شکست دهد. 

رئیس کمیته توسعه فوتسال گفت: بازی دوم ما با مراکش بود. مراکش شکست سنگینی از آذربایجان خورده بود و بنابراین بازیکنان ما با یک آرامش مقابل این تیم قرار گرفتند. ما مراکش را شکست دادیم اما در کل بازی دلچسبی انجام ندادیم. بازی با مراکش یک بازی تدارکاتی برای ما بود. در ‌‌نهایت ما به عنوان تیم سوم صعود کردیم که اینجایگاه خیلی درشان تیم ملی ایران نبود. 

ترابیان در مورد دیدار ایران و برزیل گفت: برزیل با غرور زیادی وارد بازی شد و این باعث شد بازیکنان ما متحول شوند. ما یکی از بهترین بازی‌هایمان را مقابل این تیم انجام دادیم. همه تماشاگران حاضر در استادیوم برزیل را تشویق می‌کردند. حضور بازیکنی مثل فالکالئو باعث کندی روند حرکت برزیل شد. درست است که فالکائو گلزنی کرد اما سن بالای این بازیکن باعث کندی روند حرکتی برزیل شده بود. ما از کندی برزیل استفاده زیادی کردیم به طوری که بازی در دقایق آخر کاملا در اختیار ما بود. جالب است که تماشاگران در دقایق آخر تیم ما را تشویق می‌کردند. این بازی نقطه عطف تیم ما در جام‌جهانی کلمبیا بود. 

ترابیان در مورد تغییرات احتمالی در کمیته فوتسال گفت: خود من هم بلاتکلیفم و نمی‌دانم چه چیزی پیش می‌آید. فعلا نمی‌توانم اظهار نظری انجام دهم. 

رئیس کمیته توسعه فوتسال در مورد شانس ایران برای میزبانی جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۰ گفت: شانس ما برای کسب میزبانی جام‌جهانی بسیار بالا است. ژاپنی‌ها هنوز نتوانستند مدارک لازم را برای فیفا مهیا کنند. نیوزلند هم رقیب ما برای کسب میزبانی است اما من بعید می‌دانم فیفا میزبانی را به این کشور بدهد. علت این موضوع هم این است که نیوزلند کشور دور افتاده‌ای است و عزیمت به این کشور هزینه زیادی برای کشور‌ها خواهد داشت. بنابراین میزبانی نیوزلند برای فیفا مقرون به صرفه نیست. از طرف دیگر نیوزلند جایگاه خوبی در فوتسال ندارد. شانس ما برای کسب میزبانی بالاست اما برای این رویداد همه کشور باید یکدل و هماهنگ باشد.

 

کد خبر : ۴۱۶۹۸۰