خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: امیدوارم همه متوجه زنگ بیدارباش من شده باشند/ خوشحال می‌شویم ویلیامز یک بار برای بازی در ایران هم انتخاب شود

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: می‌توانیم برابر تیم ازبکستان که صدرنشین گروه ماست با قدرت ظاهر شویم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از اعزام به تاشکند در جمع خبرنگاران گفت: مطئنم که می‌توانیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. اشکان دژاگه آماده است و این می‌تواند خبر خوبی باشد. می‌توانیم برابر تیم ازبکستان که صدرنشین گروه ماست با قدرت ظاهر شویم و به میدان برویم.

او افزود: بازیکنان لژیونر ما به این دلیل که تجربه و دانش اروپایی‌ دارند، می‌توانند به تیم ملی کمک زیادی کنند.

سرمربی تیم ملی درباره دغدغه‌اش در بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی گفت: من هیچگاه دغدغه اصلی‌ام رقبای ما نبوده‌اند. این پارادوکس را همیشه داشته‌ام. دغدغه من همیشه از داخل ایران بوده است. مشکلاتی که در ایران داشته‌ایم و امیدوارم همه متوجه زنگ بیدار باش من شده باشند. احتیاج است که همه همدل برابر رقبای اصلی خود به میدان برویم.

وی در پاسخ به سوالی درباره داور بازی با ازبکستان، گفت: قبل از اینکه بخواهم راجع به این مسئله صحبت کنم، باید به دو مطلب مهم اشاره کنم. اول اینکه همه باید متوجه باشند که این بازی‌ها حکم جام جهانی را برای ما دارد. این یک زنگ بیدار باش است تا همه توجه‌شان را به تیم ملی متوجه کنند. رویای اصلی و هدف اصلی ما صعود تیم ملی به جام جهانی است. ما امیدواریم که برای اولین بار در تاریخ دوبار پیاپی به جام جهانی برویم و این وظیفه اصلی ماست و امیدواریم بتوانیم آن را اجرا کنیم. جام‌جهانی برای ایران در جولای ۲۰۱۶ آغاز شده است. آن عده‌ای که سعی می‌کنند که بگویند نمی‌بینند، باید بیدار شوند و این مسئله را ببینند. الان ما احتیاج داریم تا حمایت کامل از تیم‌ملی را داشته باشیم.

کی‌روش اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند که نشان دهند جام‌جهانی برای ما در سال ۲۰۱۸ هست. این افراد می‌خواهند اندوه را به مردم القا کنند.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند ما به جام‌جهانی برویم باید امروز حمایت خود را اعلام کنند. ما نیازی نداریم که بعد از برد عده‌ای بیایند و در کنار تیم ملی عکس بگیرند. ما دو بازی مهم را انجام داده‌ایم و باقی راه مانده است. احتیاج داریم که این دوره زمانی را با حمایت کامل پشت سر بگذاریم. اما راجع به داور، شما بهتر است این گمانه‌زنی را ایجاد نکنید. نباید اخبار واهی از صحبت‌های ما ایجاد شود. ما هیچوقت درخواست نکردیم که داور تغییر پیدا کند.

 او ادامه داد: بعد از اتفاقات در استرالیا ما باید به AFC و شخص ویلیامز اثبات کنیم که مردم ایران، مردمی محترم هستند که به بازی جوانمردانه اعتقاد دارند و خوشحال می‌شویم که ویلیامز یک بار برای بازی در ایران هم دعوت و انتخاب شود. باید این اثبات صورت بگیرد که ما خیلی خوشحال می‌شویم که ویلیامز را در ایران هم ببینیم تا ثابت کنیم که مردم ایران علاقه و عشق زیادی به فوتبال دارند و بتوانیم این عشق دو طرفه را ثابت کنیم. بسیار خوشحال می‌شویم که وقتی ویلیامز به ایران آمد، با دسته گل به استقبال او برویم.

 

کد خبر : ۴۱۶۵۵۱