خبرگزاری کار ایران

باخ: محرومیت‌های لازم برای روسیه را بعد از بررسی اعمال می‌کنیم

رئیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد در صورتی که گزارش‌ها نشان از دوپینگ سیستماتیک در روسیه داشته باشد این کمیته‌ اقدامات لازم را درباره روسیه انجام می‌دهد و محرومیت‌های لازم را اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت  Inside the games، در حال‌ حاضر بررسی‌های مختلفی درباره پرونده  روسیه در حال انجام است. یکی از اعضای IOC  و یکی از اعضای کمیسیون اخلاق IOC  هر کدام تحقیقاتی را درباره روسیه مدیریت می‌کنند.

یکی از این تحقیقات بیشتر بر روی مسئله جا به جا شدن نمونه‌های دوپینگ در  المپیک زمستانی سوچی تمرکز دارد.

باخ درباره اقدامات پایانی IOC درباره روسیه، گفت‌: یکی از تیم‌های تحقیقاتی ما مسئله دوپینگ سیستماتیک و دولتی در روسیه را بررسی می‌کند و گروه دیگر بر تقلب در  المپیک زمستانی سوچی تمرکز دارد. تمامی نمونه‌های  المپیک  سوچی دوباره بررسی خواهند شد. IOC بعد از منتشر شدن نتایج این تحقیقات تمامی اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در صورت لازم محرومیت را اعمال می‌کند. تمامی گروه‌های تحقیقاتی با هم همکاری می‌کنند و اطلاعات مختلف را در اختیار هم قرار می‌دهند.

باخ در صحبت‌های خود وعده داده است که تا اوایل سال 2017 تصمیم نهایی درباره روسیه گرفته می‌شود. البته با توجه به این که ریچار مک لارن، مسئول تحقیقات درباره روسیه اعلام کرد تحقیقات او چندین ماه به طول می‌انجامد احتمال دارد که تکلیف روسیه دیرتر مشخص شود.

کد خبر : ۴۱۲۲۳۳