خبرگزاری کار ایران

برانکو: طارمی بیشتر از اینکه در تمرینات ما باشد در اردوی تیم ملی بوده است

برانکو گفت: نمی‌دانم شما اطلاع دارید که ما در صدر جدول هستیم؟ آیا فکر می‌کنید باید همه تیم‌ها را با اختلاف ۵ گل ببریم؟

به گزارش ایلنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در اولین تمرین بعد از دربی در جمع خبرنگاران در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. برانکو با سخت توصیف کردن دیدار تیمش برابر سپاهان گفت: پس از دیدار با تراکتورسازی و استقلال این سومین داربی و بازی مهم تیم ما در طول فصل خواهد بود. پس از بازی با تراکتورسازی و استقلال این بازی سومین داربی مهم پرسپولیس در طول فصل است. سپاهان در چند سال اخیر موفق‌ترین تیم ایران بوده و من به خاطر جوانگرایی این تیم به آنها تبریک می‌گویم.

او افزود: کاملا مشخص است که بازی سختی پیش‌ رو خواهیم داشت. جا دارد اینجا به عبدالله ویسی هم تبریک بگویم که فصل قبل کاملا استحقاق قهرمانی با استقلال خوزستان را داشت. او از یک تیم کوچک قهرمان ساخت و اکنون با چند بازیکن جوان در سپاهان تیم خوبی ساخته است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره غیبت چند بازیکن تیمش برابر سپاهان گفت: مشکل زیادی خواهیم داشت علاوه بر کمال، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان هم مشکل دارند و معلوم نیست که وحید امیری کاملا آماده باشد. به هر حال تلاش می‌کنیم تیم را آماده دیدار با سپاهان کنیم.

او درباره شناخت حریفان از تاکتیک پرسپولیس و مقابله با آن گفت: از اول فصل می‌دانستیم که امسال فصل سختی داریم اما ببینید که پرسپولیس دو فصل قبل یک بازی مانده به آخر بقایش را قطعی کرد ولی پارسال عملا می‌توانست قهرمان شود. اگر بازی اخیر پرسپولیس را نگاه کنید می‌بینید که فقط یک بار به نفت تهران باختیم. اکنون ۱۲ امتیاز داریم ولی فصل قبل پس از شش بازی چند امتیاز داشتیم و چند گل خورده بودیم.

برانکو گفت: یکی دیگر از مشکلات تیم ما این است که مهدی طارمی دوران بدنسازی را با ما نگذرانده و بیشتر با تیم ملی تمرین کرده تا پرسپولیس. امیری هم مصدوم است و شانس‌های گل زیادی را در بازی‌ها از دست می‌دهیم. اگر به یاد داشته باشید طارمی مقابل گسترش فولاد، تراکتورسازی و استقلال موقعیت‌های گلزنی را از دست داد. او هنوز آمادگی کامل خود را به دست نیاورده است. ما در بازی روز گذشته هم ۶-۷ موقعیت گلزنی خوب را به دست آوردیم. بعد از حدود یک ماه دوری بازیکنان‌مان از تیم از نتایج‌مان راضی هستیم.

برانکو درباره خوشحالی و پایکوبی هواداران استقلال پس از اتمام بازی اظهار کرد: دربی بازی خاصی است و نمی‌توان تیم برنده را پیش‌بینی کرد. مخصوصا اگر تیم مقابل‌تان استقلال باکیفیت باشد. آن‌ها بازیکنان خوبی دارند و دیروز هم ا ین موضوع را گفتم که می‌خواهند در لیگ شانزدهم قهرمان شوند. البته طبیعی است که آن‌ها خوشحال باشند چرا که کسب یک امتیاز برای هر تیمی مقابل پرسپولیس مایه خوشحالی است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسید استقلال و پرسپولیس در بازی روز گذشته ترسو ظاهر شدند گفت: بحث ترس نیست. جنس این بازی با بازی‌های دیگر فرق دارد. می‌توانیم این موضوع را مسئولیت‌پذیری بنامیم. بازیکنان ما با دیسیپلین بالایی در زمین حاضر شدند و تا دقیقه ۹۳ حمله می‌کردند. حتی در ۱۵ دقیقه انتهایی بازی استقلال نتوانست یک موقعیت گلزنی هم ایجاد کند.

برانکو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه او بارها گفته به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زند اما چرا در بازی مقابل تراکتورسازی و استقلال ترکیب تیمش را تغییر داد و در دو بازی اخیر دو تساوی به دست آورده، تاکید کرد: حرف شما را قبول ندارم و باید تکرار کنم که مساوی مقابل تراکتور در شرایطی که ۶ بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم نتیجه بسیار خوبی بود. بازیکنان ما دو روز قبل از بازی به جمع ما اضافه شدند و اختلاف ساعت با کشور چین در عملکرد آن‌ها تاثیرگذار شده بود. آیا انتظار داشتید مقابل تراکتور پرواز کنیم. دیروز هم بهتر از استقلال بودیم و شانس‌های گلزنی زیادی داشتیم و بازی را کنترل کردیم. فکر می‌کنم نباید انتظار داشته باشیم که بازیکنان ما با سر به سمت دروازه استقلال بروند. آن‌ها بازیکنانی مثل رضایی، ابراهیمی، حیدری و باقری را دارند که ملی‌پوش هستند. ما در چهار بازی اول بسیار خوب بودیم و فکر می‌کنم هواداران از نتایج ما راضی هستند. باید اعتراف کنم که هنوز در تیم ما مشکل گلزنی وجود دارد و مهدی طارمی تنها ۱۵ جلسه تمرینی با ما بوده است و امیری هم از چین با مصدومیت بازگشت.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا به صورت مکرر به ناآماده بودن طارمی اشاره می‌کند و اگر او به این تیم بازنمی‌گشت تکلیف خط حمله پرسپولیس چه می‌شد گفت: ما وحید امیری را داشتیم که او هم مصدوم است. هر بازیکنی که خوب باشد در ترکیب ما قرار می‌گیرد البته ما می‌توانستیم بدون طارمی و رضاییان هم بازی کنیم. نمی‌دانم شما اطلاع دارید که ما در صدر جدول هستیم؟ آیا فکر می‌کنید باید همه تیم‌ها را با اختلاف ۵ گل ببریم؟

او در واکنش به اینکه مسئولان سازمان لیگ گفته‌اند شاید لیگ برتر تعطیل شود اما فوتبال تعطیل نمی‌شود و مسابقه‌های جام حذفی بدون ملی‌پوشان برگزار می‌شود، گفت: فردا با طاهری در این باره جلسه می‌گذاریم. نمی‌دانم چرا فکر می‌کنند ما باید بدون حضور ۵-۶ بازیکن‌مان بازی کنیم؟ ما در جام حذفی هم به بازیکنان‌مان احتیاج داریم.

برانکو درباره حضور هومن افاضلی در تمرین‌های پرسپولیس گفت: او فرد باسوادی است و قبلا با من در تیم ملی کار کرده است. با او رفاقت طولانی مدتی دارم و از حضورش استقبال می‌کنم.

 

 

کد خبر : ۴۱۱۵۹۱