خبرگزاری کار ایران

دربی ویژگی‌های خاص خودش را دارد

اقبالی:‌ منصوریان آرامش لازم را در طول بازی نداشت/ استقلال نیاز به یک روانشناس دارد

مربی اسبق استقلال گفت: وضعیت استقلال حاد شده است و این مشکل باید با آوردن یک مربی جدید و یا یک روانشناس حل شود.

مسعود اقبالی، مربی اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد تساوی این تیم مقابل ماشین‌سازی تبریز گفت: استقلال به دنبال این بود که خود را از انتهای جدول نجات دهد. کادر فنی و بازیکنان استقلال تحت فشار هستند. هواداران توقع بیشتری از این تیم دارند و همین کار را برای استقلال سخت کرده است.

وی ادامه داد: در کل استقلال بد بازی نکرد و نسبت به بازی‌های گذشته بازی‌ بهتری ارائه داد. مهاجمان استقلال موقعیت‌های زیادی به دست آوردند که می‌توانستند استقلال را به نتیجه دلخواه برسانند اما آن‌ها دقت عمل لازم را نداشتند.

اقبالی ادامه داد: فکر می‌کنم هر دو تیم با سیستم 1-3-2-4 بازی کردند. اگر شناخت خوبی از این سیستم داشته باشیم و نقش بازیکنان را در خط دفاعی و هجومی به خوبی مشخص کنیم می‌توانیم با استقاده از این سیستم حتی به پیروزی برسیم.

مربی اسبق استقلال با بیان اینکه منصوریان مربی جوانی است، اظهار داشت:‌ او در طول بازی خیلی تنش به وجود آورد و فشار روانی رو بازیکنان را مضاعف می‌کرد. منصوریان آرامش لازم را در طول بازی نداشت تا بازیکنانش هم بتوانند این آرامش را در زمین پیاده کنند.

اقبالی ادامه داد: استقلال وقتی گل را به ثمر رساند این امیدواری در تیم به وجود آمد که می‌توانند بازی را با موفقیت به پایان برسانند اما استقلال نشان داده است حتی زمانی که از تیم حریف جلو است نتوانسته از گل زده محاظت کند.

اقبالی در مورد گلی که استقلال خورد، عنوان کرد:‌ مسلما اگر ساختار دفاعی تیم درست باشد نباید توپ از سر مدافع عبور کند و به تک مهاجم ماشین‌‌سازی برسد. باز هم می‌گویم استقلال به نسبت بازی‌های گذشته خوب کار کرد اما نتوانست از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کند.

مربی اسبق استقلال بیان اینکه در نیمه اول جناح چپ ماشین‌سازی نقطه ضعف این تیم بود، گفت:‌ استقلال به خوبی از این نقطه ضعف در نیمه اول استفاده کرد و موقعیت‌های زیادی را از جناح چپ ماشین‌سازی ایجاد کرد. در نیمه دوم این موضوع برعکس شده بود  و استقلالی از از سمتی که نقطه قوت ماشین‌سازی بود استفاده کردند.

وی ادامه داد: آن چه که مهم است این است که تیم باید بتواند از یک سوم میانی نبض بازی را دست بگیرد. باید به موقع در حمله شرکت کرد و به موقع به دفاع برگشت. استقلال در دفاع مشکل دارد و هنوز نتوانسته است از آن انسجامی که لازم است برخوردار شود. ارتباطی که باید بین خط میانی و خط حمله باشد را من خیلی کم در استقلال ندیدم.

اقبالی گفت: وضعیت استقلال حاد شده است و این موضوع باید با آوردن یک مربی جدید و یا یک روانشناس حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط استقلال در دربی دچار مشکل نمی‌شود، گفت:‌ دربی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و جنبه روحی و روانی نسبت به سایر مسائل ارجحیت دارد. بازیکنان در دربی باید روی اعصاب خود کنترل داشته باشند و اخطار بی مورد نگیرند. استقلال وضعیت خوبی ندارد و می‌خواهد از این شرایط بیرون بیاید. به همین دلیل انگیزه زیادی در دربی دارد. از طرف دیگر پرسپولیس هم نمی‌خواهد صدر جدول را از دست بدهد. در نهایت امیدوارم دربی جذابی را شاهد باشیم.

وی در پایان در مورد عملکرد ماشین‌سازی تبریز در بازی شب گذشته مقابل استقلال گفت: ماشین‌سازی بازیکنان خوبی در میانه میدان داشت. مخصوصا آندو تیموریان که به خوبی از عهده وظایفش برآمد و زمانی که لازم بود ریتم بازی تغییر کند به خوبی این کار را انجام می‌داد.

 

کد خبر : ۴۱۰۱۴۶