خبرگزاری کار ایران

واکنش عجیب رئیس فدراسیون به پناهندگی یک ورزشکار

این روزها بحث داغ پناهنده شدن، در میان ورزشکاران ایرانی نقل محافل و رسانه ها شده و به نظر می رسد باید این موضوع را ریشه یابی کرد.

به گزارش ایلنا، چندی پیش بود که شایعه پناهنده شدن احسان حدادی قهرمان کشورمان برای چند روزی این نگرانی را در دل همه انداخته بود که ممکن است روزی ورزشکاران ایرانی هم کشورشان را برای همیشه و به قصد بازی کردن برای کشور دیگری ترک کنند. 

البته این موضوع بعدها توسط حدادی تکذیب و نگرانی ها تا حدودی برطرف شد، اما هنوز خبرش از تب و تاب نیفتاده بود که اینبار صحبت از پناهنده شدن قهرمان اسکی باز کشورمان به میان آمد.

درحالی که بیش از یک ماه از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی گذشته است و هنوز تصمیماتی در اعزام یا اعزام نکردن اسکی‌بازان رشته‌های مختلف به رویدادهای متفاوت گرفته می‌شود که به نظر نمی‌رسد تنها با نظر رئیس فدراسیون باشد.

نمونه آن اعزام یک سرمربی و اسکی‌باز به رقابتهای رول اسکی سوئد بود. این درحالی است که گفته می‌شود اردوی تیم ملی آلپاین در اتریش به دلیل مشکلات مالی برگزار نخواهد شد و هر ورزشکاری مایل است در این کشور تمرین کند باید با هزینه شخصی خود اعزام شود.

اما آنچه کمی نگران‌کننده است حواشی پیش آمده پس از سفر ملی‌پوش صحرانوردی به سوئد است. یاسین شمشکی، اسکی‌باز شماره دو رشته صحرانوردی به همراه مصطفی میرهاشمی سرمربی تیم اسکی صحرانوردی به سوئد اعزام شده بودند.

ظاهرا همسر شمشکی نیز در این سفر وی را همراهی می‌کرده است اما این تنها میرهاشمی بود که از این سفر به ایران بازگشته است. برخی شنیده‌ها حاکی از آن بود که شمشکی قصد پناهندگی در این کشور را دارد.

رئیس فدراسیون اسکی ضمن تکذیب این شایعه برنگشتن ملی‌پوش اسکی کشورمان را دزدیدن کیف و وسایلش اعلام کرد.

از همه اینها گذشته، باید دید شایعه پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی تا کی ادامه دارد و در صورت صحت داشتن چنین موضوعاتی به دنبال ریشه‌یابی این اتفاقات بود.

 

 

کد خبر : ۴۰۸۴۵۵