خبرگزاری کار ایران

فدراسیون‌های فوتبال ایران و چین، خواهرخوانده می‌شوند

رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال ایران با مسوولان فدراسیون فوتبال چین دیدار کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، صبح امروز محمدرضا ساکت، رییس سازمان تیم های ملی فدراسیون فوتبال با نایب رییس، رییس کمیته بین الملل و رییس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال چین دیدار کرد و دو طرف در این دیدار بر گسترش روابط فوتبالی ایران و چین تاکید کردند.

ساکت درباره این جلسه گفت: پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی دکتر ایزدی به عنوان رابط دو فدراسیون این جلسه برگزار شد و دو طرف ابراز علاقه‌مندی کردند که به دلیل روابط موجود بین دو کشور قدیمی و با تمدن، روابط فوتبالی دو کشور توسعه پیدا کند. همچنین مقرر شد ایران پیش‌‌نویس تفاهم‌نامه خواهرخواندگی را آماده کرده تا در جلسه بعدی مسوولان فدراسیون دو کشور این تفاهم‌نامه به امضا برسد.

وی افزود: از دیگر موارد مهم این جلسه می‌توان به ارائه تقویم فوتبالی چین در سال 2017 به ایران اشاره کرد که در سال آینده میلادی تیم‌های فوتبال پایه، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان ایران در اولویت حضور در تورنمنت‌های کشور چین قرار گیرند. طرف چینی خیلی علاقه‌مند به حضور تیم‌های ایرانی در تورنمنت‌های این کشور نشان داد. آنها همچنین به دلیل حضور تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایران در تورنمنت چین از ما تشکر کردند و شرکت این تیم‌ها را باعث رونق این تورنمنت‌ها دانستند.

رییس سازمان تیم‌های ملی همچنین از تفاهم ایران با چین برای برگزاری بازی‌های دوستانه در رده‌های پایه، برگزاری کمپ‌های تمرینی، تبادل داور، برگزاری کنفرانس‌های علمی و تبادل و تهیه تجهیزات ورزشی خبر داد.

ساکت همچنین با اشاره به حضور تیم ایران در چین، اظهار کرد: مسوولان فدراسیون فوتبال چین در این جلسه می‌خواستند مطمئن باشند که خدمات ارائه شده برای تیم ایران از جمله تهیه مواد غذایی اسلامی، زمین و هتل راضی‌کننده بوده که ما از آنها تشکر کردیم. همچنین تاکید داشتند که ایران و چین دو دوست هستند که رقابت‌شان تنها به 90 دقیقه بازی محدود می‌شود. ما نیز میزبانی‌های خوبمان طی سال‌های گذشته از تیم‌های چینی را یادآور شدیم و تاکید کردیم این روند ادامه خواهد داشت.

فردا (سه‌شنبه) به  دعوت فدراسیون فوتبال چین، محمدرضا ساکت و هدایت‌الله ممبینی در ضیافت ناهار فدراسیون فوتبال این کشور شرکت خواهند کرد.

 

کد خبر : ۴۰۸۱۲۸