خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ایران-قطر

مسکو تو را می‌خواند؛ گام اول را محکم بردار!

تلاش فوتبال ایران برای رسیدن به مرحله نهایی جام‌جهانی 2018 مسکو از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از موفقیت شاگردان کارلوس کی‌روش در راه رسیدن به جام جهانی 2014 برزیل، این دومین تلاش آنها و چهارمین تلاش فوتبال ایران برای رسیدن به بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان است. فوتبال ایران در سال‌های گذشته موفق شده است در جام‌های جهانی 1978 ‌آرژانتین، 1998 فرانسه، 2006 آلمان و 2014 برزیل حضور پیدا کند. حضوری که با خاطرات تلخ و شیرین بسیاری همراه بوده است. جامعه فوتبال ایران این بار هم امیدوار است در این دوره از مسابقات و با توجه به اینکه ایران در گروه آسان‌تری نسبت به گروه دیگر مرحله مقدماتی قرار دارد، برای بار پنجم فرصت حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان که در مسکو برگزار می‌شود را به دست آورد.

قطر، تیم ملی خارجی‌ها

ایران در گروه A مسابقات مقدماتی جام‌جهانی با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه هم گروه است گروهی که به زعم کارشناسان نسبت به گروه B که تیم‌های استرالیا، ژاپن، عربستان، عراق و تایلند در آن قرار دارند گروه آسان تری به نظر می‌رسد.

تیم ملی ایران، فرداشب در اولین بازی خود در این مرحله از مسابقات برای بیست‌وپنجمین بار در تاریخ به مصاف تیم ملی قطر می‌رود. با نگاهی به آمار می‌توان به برتری ایران مقابل قطر در همان نگاه اول پی برد. 13 پیروزی، 3 شکست و 5 تساوی نشان دهنده برتری تیم ملی کشورمان مقابل قطر است. جالب اینکه هیچگاه قطری‌ها در ایران موفق به پیروزی نشده‌­اند. کارینو سرمربی اروگوئه ای قطر برای این بازی 23 بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخوانده است. با نگاه اجمالی به این لیست به نکته‌ای جالب و قابل توجه مواجه می شویم. 14 بازیکن از لیست 23نفره تیم ملی قطر را بازیکنان چند ملیتی تشکیل می‌دهند بازیکنانی از قاره‌های مختلف که با پول هنگفت قطری‌ها به استخدام این تیم درآمده اند.

اولین حضور نکونام بر روی نیمکت

از بین 23 نفری که برای بازی با قطر به اردوی تیم ملی ایران دعوت شده­‌اند، سیدجلال حسینی به اتفاق آندرانیک تیموریان و حاج‌صفی بیشترین حضور مقابل تیم ملی قطر را در پرونده دارند. اشکان دژاگه ستاره تیم ملی ایران نیز خاطره خوشی از بازی با تیم ملی قطر دارد. او در اولین بازی ملی خود مقابل قطر قرار گرفت و با دو گلی که به ثمر رساند، توانست نام خود را در فهرست گلزنان تیم ملی قرار دهد. نکته قابل توجه دیگر، اولین حضور رسمی جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی، به عنوان مربی و دستیار کی‌روش بر روی نیمکت تیم ملی ایران است. نکونام که بعد از مسابقات جام ملت­های آسیا از بازی­های ملی خداحافظی کرد با دعوت کی‌روش به جمع دستیاران او اضافه شد.

بهترین‌ها در مقابل قطر

شاید بتوان گفت این بهترین تیم از نظر مهره و کیفیت بازیکنان، از زمان قبول هدایت تیم ملی توسط کی‌روش تا کنون است. حضور سه دروازبان آماده در اردوی تیم ملی خیال کی‌روش تا حدودی از بابت دروازه ایران راحت کرده است. حضور منتظری در کنار پورعلی گنجی در عمق خط دفاع، کنار هم قرار گرفتن امید ابراهیمی و آندارنیک تیموریان در خط هافبک و حضور سردار آزمون مهاجم آماده این روزهای فوتبال اروپا، در کنار مهدی طارمی که انگیزه‌­های زیادی برای نشان دادن توان فنی خود دارد، از ایران تیمی قدرتمند و خطرناک ساخته است که بار دیگر امید حضور پنج‌­باره در مسابقات جام­‌جهانی را در دل مردم ایران زنده کرده است.

کد خبر : ۴۰۶۴۵۵