خبرگزاری کار ایران

کربکندی: نباید توقع داشته باشیم تیم ملی راحت به جام جهانی صعود کند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که توقع زیاد از تیم ملی باعث افزایش فشار روحی بازیکنان می‌شود.

رسول کربکندی، کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی ایران و قطر گفت: بازی اول همیشه دشوار است به خصوص برای تیم‌هایی که در خانه بازی می‌کنند. تیم‌ها در بازی اول شناخت چندانی از یکدیگر ندارند. درست است که آنالیزورها اطلاعاتی را از تیم مقابل به دست می‌آوردند اما باید با تیم حریف بازی کرد تا شناخت خوبی از آن‌ پیدا کرد.

وی ادامه داد: تیم قطر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در فوتبال انجام داده است چرا که آن‌ها میزبان جام‌جهانی 2022 هستند. بازیکنان آن‌ها تقریبا برای ما ناشناخته هستند و این مسئله کار تیم ملی ایران را دشوار می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ تیم ملی ایران هم تغییرات زیادی داشته و بسیار جوان شده است. بازیکنان جوان تیم ملی انگیزه زیادی دارند اما به هر حال جوان شدن تیم ملی شاید برای ما مشکلاتی را هم داشته باشد. سه امتیاز بازی با قطر برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که روحیه تیم را برای بازی با چین بالا می‌برد.

کربکندی با بیان اینکه مردم باید انتظارات معقول از تیم ملی داشته باشند، گفت: ما نباید توقع داشته باشیم تیم ملی به راحتی به جام جهانی صعود کند چرا که همه تیم‌ها برای صعود به جام جهانی سرمایه گذاری زیادی کردند. اینکه در نظر سنجی، 90 درصد به برد ایران رای می‌دهند کاری احساسی است. البته همه ما امیدواریم که قطر را شکست دهیم اما توقع زیاد از بازیکنان باعث تشدید فشار روحی روی آن‌ها می‌شود.

تیم ملی ایران بعد از خداحافظی علی دایی مهاجم شش دانگی نداشته است آیا با حضور آزمون و طارمی می‌توانیم به خط حمله تیم ملی امیدوار باشیم؟ کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال گفت: آزمون و طارمی هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و ما می‌توانیم به این دو بازیکن در خط حمله تیم ملی‌ امیدوار باشیم. بازیکنان جوان ما باید تفکر حرفه‌ای داشته باشند و قدر خودشان را بدانند.

 

کد خبر : ۴۰۶۲۰۳