خبرگزاری کار ایران

چرا وزارت ورزش انتخابات فدراسیون کاراته را برگزار نمی‌کند؟

در پنچ دوره گذشته که انتخابات ریاست فدراسیون کاراته برگزار شد، هیچ کدام از منتخبین نتوانستند دوره چهارساله خود را به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، طبق اعلام مسئولان برگزاری رقابت‌های المپیک قرار است تا رشته کاراته به رشته‌های المپیکی اضافه شود. کاراته ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است و در صورت مساعد بودن شرایط می‌توان روی مدال‌های این رشته ورزشی در رقابت‌های المپیک حساب باز کرد و در کنار مدال‌های کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو از کاراته هم انتظار مدال‌های رنگارنگ داشت. تا المپیک 2020 چهارسال باقی مانده است و اگر ورزش ایران بخواهد تعداد رشته‌های مدال آور خود را افزایش دهد باید با برنامه‌ریزی‌ و منظم کردن وضعیت فدراسیون کاراته، جامعه ورزش ایران را برای کسب رتبه بهتر در رقابت‌های المپیک امیدوارتر کند.

در پنچ دوره گذشته که انتخابات ریاست فدراسیون کاراته برگزار شد، هیچ کدام از منتخبین نتوانستند دوره چهارساله خود را به پایان برسانند. این یکی از مشکلات اصلی فدراسیونی است که از چهارسال بعد وارد رقابت‌های المپیک خواهد شد. فدراسیون کاراته نزدیک به یک سال است که بدون رییس اداره می‌شود و هرچه خانواده کاراته تلاش می‌کنند تا به نوعی سرنوشت رییس فدراسیون آنها مشخص شود اما این تلاش‌ها بی فایده مانده است. نزدیک به یک ماه پیش که قرار بود انتخابات رییس فدراسیون کاراته برگزار شود، وزارت ورزش اعلام کرد به دلیل شائبه‌ای که در خصوص صلاحیت یکی از کاندیدها به وجود آمده، انتخابات ریاست فدراسیون کاراته برگزار نخواهد شد و این انتخابات در تاریخ دیگر برگزار خواهد شد.

تنها موضوعی که باعث شده تا ما شاهد برگزاری اردوهای تیم ملی کاراته باشیم انسجام خانواده کاراته است، که با وجود همه کاستی‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهند. محمد علی مردانی، دبیر فدراسیون کاراته در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت شرکت کاراته‌کاهای ایران در المپیک 2020 به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: زیرساخت‌هایی در کمیته المپیک صورت گرفته تا نوجوانان و جوانان با استعداد را جهت شرکت در المپیک 2020 به اردوهای تیم ملی دعوت کنیم. فدراسیون کاراته قصد دارد بعد از پایان رقابت‌های جهانی که در کشور اتریش برگزار می‌شود استارت المپیک 2020 را بزند.

او به جای خالی رییس فدراسیون اشاره می‌کند و می‌گوید: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی انجام شده است که هر شخصی که در راس فدراسیون قرار بگیرد بتواند طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عمل کند، اما ما هنوز از تاریخ برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کاراته اطلاع نداریم و در این مورد منتظر اعلام وزارت ورزش هستیم.

اردوهای تیم‌های ملی کاراته در حال برگزاری است و مسئولان فعلی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی تلاش می‌کنند که تیم ملی بزرگسالان ایران را برای شرکت در رقابت‌های جهانی آماده کنند اما هر لحظه امکان دارد که وزارت ورزش اعلام کند که انتخابات ریاست فدراسیون به زودی برگزار خواهد شد. طبق روال ورزش ایران بعد از روی کار آمدن رییس فدراسیون جدید، در کادر مدیریتی و کادر فنی تیم‌های ملی تغییرات اساسی به وجود می‌آید و پس از آن باید شاهد تغییر نگرش در آینده فدراسیون کاراته باشیم. ورزش کاراته می‌تواند برای ایران در المپیک 2020 مدال‌های با ارزشی کسب کند اما باید توجه داشت که رقابت‌های المپیک با رقابت‌های جهانی تفاوت بسیاری دارد. برای نمونه می‌توان به نتیجه تکواندوکاران ایران اشاره کرد که با تمام شایستگی به دلیل مشکلات حاشیه‌ای نتوانستند درالمپیک 2016 ریو مدال کسب کنند. کاراته در رقابت‌های المپیک تجربه‌ای ندارد و این امر باعث می‌شود تا مسئولان ورزش ایران هرچه زودتر به فکر برقراری آرامش در این فدراسیون باشند. چرا وزارت ورزش انتخابات فدراسیون کاراته را برگزار نمی‌کند؟ این سئوال حالا مدتی است که بی‌جواب باقی مانده است.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۵۲۴۳