خبرگزاری کار ایران

مراد محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم ملی کشتی آزاد می‌تواند در المپیک شگفتی خلق کند/یزدانی جسور و بی‌باک است

مرادی می‌گوید: نباید از کوچ خوب رسول خادم در رقابت فینال گذشت، یزدانی در شرایطی که شش امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب بود به کشتی بازگشت و توانست قهرمان المپیک شود.

مراد محمدی، دارنده مدال برنز رقابت‌های کشتی آزاد المپیک پکن در خصوص کسب مدال طلای حسن یزدانی که بعد از 16 سال به دست آمد، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: حسن یزدانی با جسارت و قدرت مثال زدنی برای برد به روی تشک می‌رود. او توانست بعد از 16 سال کشتی آزاد ایران را در المپیک صاحب مدال طلا کند. یزدانی از شرایط روانی و جسمی خوبی برخوردار بود و در بهترین شرایط پا به رقابت فینال گذاشت و توانست کشتی‌گیر قدرتمند روس را شکست دهد. البته نباید از کوچ رسول خادم در رقابت فینال گذشت. یزدانی در شرایطی که شش امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب بود به کشتی بازگشت و توانست قهرمان المپیک شود.

او در مورد رقابت‌های امروز (شنبه) کشتی‌گیران ایران ادامه می‌دهد: با کشتی‌هایی که دیروز دو نماینده ایران برگزار کردند، نشانگر آن بود که آنها شاداب و سرحال هستند. همه کشتی‌گیران تیم ملی به همین طریق کشتی خواهند گرفت. رقابت‌های دیروز، ما را به خلق یک شگفتی در رقابت‌های المپیک امیدوار کرد.

مرادی به رقابت‌های کمیل قاسمی نماینده وزن 125- کیلوگرم اشاره و خاطرنشان می‌کند: قاسمی کشتی‌گیر قدرتمندی است او مدال برنز المپیک لندن را در کارنامه خود دارد و از تجربه خوبی هم برخوردار است. او برای رسیدن به فینال راه دشواری را پیش رو خواهد داشت ولی نباید به این دلیل او را از پیش بازنده دانست. در المپیک همه رقابت‌ها حکم فینال را دارد. ما به کسب مدال توسط کمیل قاسمی امیدواریم.

دارنده مدال برنز المپیک پکن در خصوص رقابت‌های امروز علیرضا کریمی نماینده وزن 86- کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران می‌گوید: قرعه کریمی نسبت به قاسمی راحت‌تر است و کشتی‌های سبکی پیش رو  خواهد داشت. عنوان داران این وزن در بالای جدول حضور دارند و او تا رسیدن به فینال راه همواری را پیش رو خواهد داشت.

 

کد خبر : ۴۰۲۵۱۴