خبرگزاری کار ایران

در المپیک چهار سال آینده نخواهم بود

فلپس: آماده بازنشستگی هستم

پرافتخارترین ورزشکار تمامی ادوار بازی‌های المپیک اعلام کرد قصد بازنشستگی از دوران حرفه‌ای‌اش را دارد.

به گزارش ایلنا، مایکل فلپس تا‌کنون در چهار دوره از بازی‌های المپیک حضور داشته که در آنها 27 مدال برای تیم ملی شنای آمریکا کسب کرده است که از این بین 22 مدال طلا بوده است. حالا این شناگر آمریکایی به بازنشستگی‌اش فکر می‌کند.

فلپس گفت: در المپیک چهار سال آینده نخواهم بود و روی حرفم می‌مانم. 24 سال می‌شود که در این رشته ورزشی هستم و همیشه تمام تلاشم را به کار بسته‌ام تا موفق باشم. خوشحالم از اینکه کارم را این‌طور به پایان می‌رسانم.

فلپس پس از المپیک 2012 هم از دنیای شنا خداحافظی کرده بود، اما در نهایت تصمیم به بازگشت به مسابقات گرفت. او در سی‌و‌یکمین دوره بازی‌های المپیک تا کنون چهار مدال طلا و یک نقره کسب کرده و مجموع مدال طلاهای خود در المپیک را به عدد 22 رسانده است.

وی تصریح  کرد: همیشه می‌خواستم که به رشته ورزشی شنا نزدیک باشم و به‌همین خاطر حالا خوشحالم. من آماده بازنشستگی هستم و از این بابت خوشحالم. اکنون به نسبت چهار سال گذشته، به لحاظ فکری وضعیت بهتری دارم و آماده این هستم که با پسر و همسرم وقت بگذرانم.

شناگر 31 ساله تیم ملی آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: در المپیک 2020 توکیو هم حضور خواهم داشت، اما به‌عنوان شرکت‌کننده در آنجا رقابت نخواهم کرد. دیگر بس است و در شنای 4 در 100 متر مختلط به دوران حرفه‌ای‌ام پایان خواهم داد.

 

کد خبر : ۴۰۰۱۲۹