خبرگزاری کار ایران

تحلیل اشکانی درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی روسیه

روسیه در سال‌های اخیر به کشتی‌گیران ایران به چشم رقیب اصلی خود نگاه می‌کند و همواره کشتی‌ گیرانی را در لیست خود قرار می‌دهند که بتوانند در رقابت با فرنگی کاران ایران موفق‌تر باشند.

علی اشکانی، کارشناس کشتی فرنگی در خصوص تیم ملی کشتی فرنگی روسیه که به همراه ایران جزو تنها تیم‌های کامل المپیک در رشته کشتی فرنگی قلمداد می‌شوند به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: اگر بخواهیم سابقه کشتی فرنگی روسیه را با ایران مقایسه کنیم، ما هرگز نمی‌توانیم به افتخارات آنها دست یابیم. روسیه تاریخ پرمدالی دارد. اما در سال‌های اخیر آنها به کشتی‌گیران ایران به چشم رقیب اصلی خود نگاه می‌کنند و همواره کشتی‌ گیرانی را در لیست خود قرار می‌دهند که بتوانند در رقابت با فرنگی کاران ایران موفق‌تر باشند.

او در خصوص فرنگی کاران روس اعزامی به المپیک ادامه می‌دهد: تیم ملی کشتی فرنگی روسیه نسبت به المپیک‌های گذشته اسامی نفرات خود را دیرتر اعلام کرد. زیرا آنها منتظر بودند تا ببینند محمد بنا چه کسانی را به المپیک اعزام خواهد کرد.

اشکانی به تحلیل فرنگی کاران روس می‌پردازد و می‌گوید: روسیه در وزن 59- کیلوگرم ابراهیم لابازانوف را در اختیار دارد. او دارنده مدال نقره جوانان جهان است. یکی از فاکتورهایی که باعث شد کادر فنی روسیه او را در لیست نفرات اعزامی قرار دهد این بود که در یکی از رقابت‌هایی که لابازانوف در برابر سوریان داشت، توانست با امتیاز نزدیک از کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران شکست بخورد. با این وجود تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در این وزن نمی‌تواند تهدیدی برای سوریان ایجاد کند.

در وزن 66- کیلوگرم نام اسلام بک آلبیف در لیست اعزامی روسیه به المپیک خودنمایی می‌کند. او دارنده مدال طلای المپیک، یک مدال طلا و یک مدال نقره جهان و قهرمان اروپا است. کشتی‌گیر با کیفیتی است و باتوجه به عناوینی که در کارنامه خود دارد امید نوروزی باید با زیرکی و حواس شش دانگ در برابر او حاضر شود. آلبیف و امید نوروزی یکی از اصلی‌ترین مدعیان مدال طلای المپیک محسوب می‌شوند. نوروزی کار دشواری را در برابر این حریف قدرتمند پیش‌رو دارد.

در وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی روسیه، کشتی‌گیر بزرگی به نام رومن ولاسوف را در اختیار دارد. او دارنده مدال طلای المپیک، دو مدال طلا و یک نقره جهان و قهرمان اروپا است. ولاسوف کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی روسیه است. او جزو نوابغ کشتی فرنگی جهان محسوب می‌شود. باید منتظر قرعه باشیم و ببینیم که در کدام مرحله او با عبدولی برخورد می‌کند. او یکی از مدعیان اصلی مدال طلای در این وزن است.

در وزن 85- کیلوگرم نام داوید چاکوتادزه به چشم می‌خورد. او دارنده مدال طلای بازی‌های اروپایی است. چاکوتادزه  هماننده سایر کشتی‌گیران روس از قدرت بدنی بالا برخوردار است و کیفیت خوبی هم دارد. ولی در رقابت با حبیب اخلاقی آماده، شانسی نخواهد داشت. حبیب اخلاقی در تورنمت‌های مختلف به خوبی ظاهر شد تا توانست نظر محمد بنا را جلب کند.

در وزن 98- کیلوگرم اسلام ماگمادوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های اروپایی در لیست روس‌ها حضور دارد. رویارویی این کشتی‌گیر با قاسم رضایی را می‌توان بسیار جذاب و هیجان انگیز توصیف کرد. در این وزن به جز رضایی و ماگمادوف کشتی‌گیر قدرتمندی به نام آرتور الکسانیان هم حضور دارد. پیش‌بینی کسب مدال در این وزن کمی سخت است. اما قاسم رضایی به عنوان مدافع مدال طلا پا این رقابت‌ها می‌گذارد.

در وزن 130- کیلوگرم سرگئی سیمینوف دارنده دو مدال طلا و یک نقره جوانان جهان به المپیک اعزام می‌شود. او کشتی‌گیر خوبی است ولی بشیر باباجان‌زاده در جام‌جهانی کشتی فرنکی به راحتی او را از پیش‌رو برداشت. سیمینوف جز مدعیان کسب مدال محسوب نمی‌شود.

 

کد خبر : ۳۹۶۳۰۶