خبرگزاری کار ایران

تخصیص کامل بودجه به فدراسیون‌های المپیکی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از تخصیص صد درصد بودجه به فدراسیون‌های المپیکی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، نصرالله سجادی شب گذشته در نشست ماهیانه وزیر ورزش و جوانان با روئسای فدراسیون‌های ورزشی، گزارشی کامل از روند آماده سازی کاروان اعزامی به بازی های ریو خبر داد.

وی از 11 جلسه ستاد بازی‌های المپیک و پارالمپیک به منظور حضور کاروان ایران در ریو صحبت کرد و همچنین 119 جلسه‌ای را که با روسای فدراسیون‌های المپیکی در 16 ماه گذشته به منظور هماهنگی و حل مشکلات صورت گرفته، مورد توجه قرار داد .

سجادی گفت: به منظور حضور کاروانی پاک در المپیک 15 جلسه برای مبارزه با دوپینگ در ستاد نادو داشتیم و 63 مورد از تمرینات واردوهای المپیکی را نیز از نزدیک نظاره کردیم.

معاون توسعه ورزش و قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون برنامه ریزی و آماده‌سازی برای حضور در المپیک آغاز شد، از تخصیص صد درصد بودجه به فدراسیون‌های المپیکی خبر داد.

وی سفرهای برون مرزی فدراسیون‌های را 636 سفر عنوان کرد که در راستای تفاهم‌نامه با مدیریت خوبی صورت گرفت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش سفرهای برون مرزی فدراسیون‌های المپیکی را تا پایان خرداد ماه 966 نفر به 61 کشور عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مسابقاتی که برای به‌دست آوردن 64 سهمیه صورت گرفته، به عدد 112 رسید.

وی همچنین با اشاره به ادوار گذشته المپیک حضور 15 دوره کاروان ورزش ایرانی را مورد توجه قرار داد و به تعداد 15 طلا، 20 نقره و 25 برنز اشاره کرد و مجموع نفرات شرکت کننده در المپیک در قالب ورزشکاران ایران از المپیک سال 1928 تا 2016  را 644 نفر اعلام کرد.

سجادی همچنین با ارائه گزارشی از سهمیه‌های کسب شده به پراکندگی تعداد ورزشکاران در کاروان اعزامی به بازی های المپیک ریو را از 21 استان کشور عنوان کرد.

وی در مجموع شرایط کاروان ایران در آستانه المپیک را با توجه به فرآیند حمایت‌ها و آماده‌سازی‌ها خوب توصیف کرد.

 

کد خبر : ۳۹۵۳۵۸