خبرگزاری کار ایران

بیانیه رئیس اتحادیه جهانی کشتی در مورد حضور مشروط کشتی‌گیران روس در المپیک

رئیس اتحادیه جهانی کشتی، بیانیه‌ای را در مورد حضور مشروط کشتی‌گیران روس در بازی‌های المپیک 2016 برزیل صادر کرد.

به گزارش ایلنا، نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در این بیانیه ضمن موافقت برای حضور کشتی‌گیران روس در مسابقات المپیک 2016 برزیل، شروطی را برای حضور  این کشتی‌گیران در المپیک قرار داد.

لالوویچ اعلام کرده است که در همراهی با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، یک فرایند اعتبارسنجی برای هر یک از کشتی‌گیران المپیکی روسیه آغاز کرده است که در اولین گام نمونه‌های آزمایش دوپینگ کشتی‌گیران روس، که پیش از این به یک آزمایشگاه خارج از روسیه تحویل داده شده است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین اتحادیه جهانی متعهد شده است که همکاری کاملی را با آژانس ضد دوپینگ و کمیته بین‌المللی المپیک در حفظ و یکپارچگی ورزش از کشتی‌گیران پاک بعمل آورد.

لالوویچ همچنین از راه اندازی یک شرکت مستقل سوئدی برای انجام آزمایشات دوپینگ و همچنین نمونه‌گیری‌های خارج از رقابت از کشتی‌گیران روسیه خبر داده و اعلام کرده است که آزمایشات کمیته دوپینگ کشور روسیه مورد تایید این اتحادیه نخواهد بود.

در ادامه این بیانیه، اتحادیه جهانی ضمن اعلام اینکه بودجه‌ای را برای تست دوپینگ خارج از مسابقه قرار داده، از گسترش و حمایت ویژه برای انجام این آزمایشات خبر داده است.

همچنین در این بیانیه اعلام شده است که در رقابت‌های جهانی 2015 لاس وگاس 108 نمونه آزمایش دوپینگ توسط کمیته ضد دوپینگ آمریکا، از کشتی‌گیران 38 کشور بعمل آمده که هیچکدام مثبت نبوده است و ما به دنبال استانداردسازی این روند در ورزش کشتی هستیم.

 

کد خبر : ۳۹۴۴۲۷