خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای آغاز لیگ شانزدهم؛

ده نقل‌ و انتقال برتر فوتبال ایران

فصل نقل و انتقالات لیگ فوتبال ایران، امسال روزهای بسیار پرحاشیه‌ای را به خود دید و بازیکنان سرشناس زیادی تیم‌های خود را تغییر دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی از فردا آغاز خواهد شد که در نقل و انتقالات این فصل، بازیکنان نامدار و سرشناس زیادی تغییر تیم داده و خبرساز شده‌اند. به نوعی که به گفته اغلب کارشناسان، این فصل بازیکنان مطرح تنها در دو یا سه تیم خاص حضور ندارند و تقریباً اکثر تیم‌های حاضر در لیگ توانسته‌اند در جذب ستاره‌ها موفق عمل کنند.

به همین بهانه در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ده نقل‌وانتقال برتر این فصل که بیش از بقیه خبرساز و چشمگیر بوده‌اند.

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند؛ از نفت تهران به پرسپولیس

بدون تردید یکی از دلایل اصلی از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته، ضعف در درون دروازه بود. جایی که سوشا مکانی در بازی‌های حساس و تاثیرگذار مانند دربی برگشت گل‌های راحتی را پذیرفت تا سرخپوشان تنها به دلیل تفاضل گل  قهرمانی را از دست بدهند. به همین دلیل بلافاصله بعد از اتمام لیگ باشگاه پرسپولیس برای جذب علیرضا بیراوند دروازه‌بان تیم نفت اقدام کرد و موفق شد این گلر ملی‌پوش و جوان را جذب کند. البته پرسپولیسی‌ها در نیم فصل گذشته هم خواهان جذب این بازیکن بودند که به دلیل مخالفت باشگاه نفت این ترانسفر ناتمام ماند. بیراوند که قبل از جضور در پرسپولیس در صحبت‌هایی اعلام کرده بود استقلالی است، بعد از پیوستن به سرخپوشان به شکل شدیدی از سوی هواداران استقلال مورد هجمه قرار گرفت.

بختیار رحمانی

بختیار رحمانی؛ از تراکتورسازی تبریز به استقلال تهران

اولین خرید استقلال در نقل و انتقالات این فصل جذب بختیار رحمانی هافبک طراح و بازیساز تراکتور بود. بازیکنی که برای سپری کردن دوران خدمت به تبریز رفته بود، فصل پیش هم مظلومی را خواهان خود می‌دید، اما در نهایت او در ابتدای فصل جاری و طبق درخواست منصوریان آبی‌پوش شد تا خیال استقلالی‌ها از داشتن یک هافبک بازیساز راحت شده باشد. مبلغ قرارداد رحمانی با استقلال که گفته می‌شد بیش از دو میلیارد است، باعث بروز حواشی خاصی برای باشگاه استقلال و این بازیکن شده بود.

کاوه رضایی

کاوه رضایی؛ از ذوب‌آهن به استقلال تهران

بدون شک یکی از جنجالی‌ترین نقل‌وانتقالات چند سال اخیر فوتبال ایران مربوط به پیوستن کاوه رضایی به استقلال بود. این مهاجم جوان که بعد از اتمام فصل گذشته قراردادش با ذوبی‌ها تمام شده و بازیکن آزاد بود. مدت‌ها صحبت از پیوستن او به یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال بود که در انتها این بازیکن درحالی که گفته می‌شد به پرسپولیس خواهد رفت، آبی‌پوشان و تیم منصوریان را ترجیح داد و به استقلال پیوست. اقدامی که باعث هجوم هوادران پرسپولیس به صفحه شخصی او در اینستاگرام نیز شد.

سیدجلال حسینی

سیدجلال حسینی؛ از نفت تهران به پرسپولیس

بهترین مدافع فصل گذشته لیگ برتر، دومین خرید بزرگ پرسپولیس در نقل و انتقالات بود. حسینی که فصل گذشته هم در آستانه حضور در پرسپولیس بود و در نهایت به دلیل مخالفت برانکو به نفت رفته بود، این بار و بعد از عملکرد ضعیف خط دفاعی پرسپولیس، با درخواست برانکو به پرسپولیس پیوست تا ضمن بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس، رهبری خط دفاع این تیم را نیز به عهده گرفته باشد. انتقال حسینی به پرسپولیس با واکنش تند محسن بنگر مدافع سابق پرسپولیس نیز همراه بود. بنگر بعد از پیوستن هم تیمی سابق خود به پرسپولیس، او را به پول‌پرستی متهم کرده بود.

0a7d7bd7ea-31eea54057b21fcaf0a2df5df8747a36

آندرانیک تیموریان؛ از سایپا به ماشین‌سازی تبریز

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته عملکرد موفقی در لیگ نداشت و بخش زیادی از مسابقات را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، درحالی که علاقه زیادی برای پیوستن به استقلال داشت، با مخالفت منصوریان روبرو شد تا در اقدامی جالب تبریز و تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده ماشین‌سازی را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کند. تیموریان که قرار است بازوبند کاپیتانی ماشین‌سازی را به بازو بندد، درحالی به این تیم تبریزی پیوسته است که همچنان مصدوم است و مشخص نیست چه زمانی می‌تواند این تیم را در لیگ همراهی کند.

خسوس

فرناندو خسوس؛ از استقلال خوزستان به گسترش فولاد تبریز

بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر و یکی از ارکان قهرمانی تیم ویسی در لیگ پانزدهم، در یک اقدام عجیب و البته ضربتی به گسترش فولاد تبریز پیوست تا مدافع عنوان قهرمانی لیگ بهترین بازیکن فصل پیش خود را از دست داده باشد. خسوس درحالی به جمع شاگردان کمالوند پیوست که گفته می‌شد قرارداد خود را با استقلال خوزستان تمدید خواهد کرد و بعد از پیوستن او به گسترش، قائم‌مقام استقلال خوزستان با انتقاد شدید از سرمربی گسترش، این انتقال را به چیزی شبیه دزدی شبانه تشبیه کرد.

فرناندز

مانوئل فرناندز؛ از دیپورتیو لاکرونیای اسپانیا به ماشین‌سازی تبریز

هنگامی که خبر مذاکره باشگاه ماشین‌سازی تبریز با یک گلر شاغل در لالیگای اسپانیا مطرح شد، خیلی‌ها آن را شایعه و یا بازی رسانه‌ای می‌دانستند. اما رسول خطیبی و مدیران ماشین‌سازی خیلی زود با فراهم کردن شرایط حضور فرناندز در ایران ثابت کردند که توانایی جذب بازیکنان با رزومه قوی و حاضر در سطح اول فوتبال جهان را نیز دارند. فرناندز که فصل گذشته در لالیگای اسپانیا و در لباس لاکرونیا به میدان رفته و مقابل مهاجمان تراز اولی همچون مسی، رونالدو، نیمار و سوارز قرار گرفته بود، هنگام حضور در تبریز با استقبال هواداران مواجه شد و در نهایت نیز با عقد قراردادی یک ساله به سبزپوشان تبریزی پیوست تا نخستین بازیکن لالیگایی باشد که به صورت مستقیم از بالاترین سطح فوتبال اروپا به لیگ ایران پیوسته است.

hasanzade-saipa

مسعود حسن‌زاده؛ از ذوب‌آهن به سایپا

مهاجم تیم ذوب‌آهن تنها دقایقی بعد از قهرمانی سبزپوشان در جام حذفی با انتشار پستی در اینستاگرام از ذوب خداحافظی کرد و اعلام کرد فصل بعد در این تیم حضور نخواهد داشت. حسن‌زاده بعد از این که درخواست جدایی داد، با پیشنهادات مختلفی از تیم‌های لیگ برتر مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، سایپا و پیکان مواجه شد، اما چون با ذوب‌آهن قرارداد داشت، باید تیمی را انتخاب می‌کرد که سعید آذری مدیرعامل کاربلد ذوبی‌ها راضی به صدور رضایتنامه این مهاجم برای آن تیم باشد. درست به همین دلیل بود که حسن‌زاده با وجود علاقه‌ای که برای پیوستن به پرسپولیس داشت، نتوانست به جمع سرخپوشان بپیوندد و در نهایت مجبور شد سایپا را برای ادامه بازی خود انتخاب کند. آذری بعد از حضور حسن‌زاده در سایپا، اعلام کرد به دلیل بدحسابی باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات گذشته، دیگر هیچ وقت به این تیم بازیکن نخواهد داد.

وحید امیری

وحید امیری؛ از نفت تهران به پرسپولیس

پرونده انتقال وحید امیری به پرسپولیس چیزی شبیه انتقال کاوه رضایی به استقلال بود. امیری که بعد از پایان فصل و اتمام قراردادش با نفت، گفته می‌شد به یکی از دو تیم سرخابی پایتخت خواهد پیوست، بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ها و در حالی که هر روز صحبت از حضور او در یکی از دو تیم پرسپولیس یا استقلال بود، رسماً به پرسپولیس پیوست تا سرخپوشان برنده ماراتن جذب این هافبک چپ پای ملی‌پوش باشند. اقدامی که البته بعدها با حضور کاوه رضایی در استقلال توسط آبی‌پوشان پاسخ داده شد. انتقال امیری به پرسپولیس نیز در شبکه‌های اجتماعی باعث درگیری زیادی میان هواداران دو تیم مطرح پایتخت شده بود.

کرار

جاسم کرار؛ از نفت‌الوسط عراق به تراکتورسازی تبریز

هافبک طراح و بداخلاق عراقی که فصل قبل به دلیل حواشی زیاد از استقلال اخراج شده بود و گفته می‌شد دیگر اجازه حضور او در لیگ ایران صادر نخواهد شد. در حالی که گسترش فولاد تبریز را نیز خواهان خود می‌دید، به دلیل رابطه خوبی که با امیر قلعه‌نویی داشت و البته پیشنهاد مالی بهتر سرخپوشان، تراکتورسازی را برای ادامه بازی انتخاب کرد تا با حضور او در جمع شاگردان قلعه‌نویی، تراکتور به واسطه داشتن کرار، نوری، رفیعی و کیانی یکی از قدرتمندترین خط هافبک‌ها در میان تیم‌های لیگ برتری را داشته باشد.

 

کد خبر : ۳۹۳۸۴۴